Idea, która legła u podstaw modelu upstream, jest bardzo prosta. Zamiast rozwiązywać problemy, należy do nich nie dopuszczać. Downstream, odmiennie od upstream, oznacza reagowanie na problemy i ich rozwiązywanie. Łatwo zrozumieć, iż taki model wymaga wysiłku, wytwarza większe koszty, jest również bardziej ryzykowny pod względem ewentualnych strat. Mimo to ludzie częściej działają zgodnie z modelem downstream: skupiają się na rozwiązywaniu problemów. Gaszą pożary, usuwają awarie, lecz jakoś nie zabierają się do tego, co jest ich przyczyną.
Dzięki tej książce prawidłowo poznasz zasady innowacyjnania w modelu upstream. Nie jest to nietrudne, gdyż wymaga pogodzenia się z niejednoznacznością i podjęcia wysiłku myślenia systemowego. Trudniej również zobaczyć skutki takich działań i zmierzyć ich sprawność: jak oszacować koszt i skutki czegoś, co się nie wydarzyło? odnajdziesz tu dostępne wyjaśnienie, jak zacząć myśleć i postępować zgodnie z zasadami upstream i kilka praktycznych rozwiązań, które można wdrożyć i zastosować równocześnie w rutynowym życiu, jak i w biznesie. Najpierw musisz zrozumieć, jak wyglądają psychologiczne mechanizmy, wpychające nas w działania rodzaju downstream. Później zadasz sobie siedem pytań, dzięki którym łatwiej podejmiesz właściwe decyzje i unikniesz problemów - nawet tych, które na pozór wydają się nieuniknione.
Dowiedz się, jak:
- myśleć w modelu upstream
- pokonać niedowidzenie problemów i brak odpowiedzialności
- zjednoczyć właściwych ludzi i zmienić system
- dostrzegać pierwsze symptomy problemów
- unikać wyrządzania szkód i rozpoznawać sukcesy
Aby dojść do źródeł, trzeba płynąć pod prąd!
Zbigniew Herbert
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Upstream. rozwiązuj problemy, nim się pojawią. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.