Dyskusja nad rolą i katalogiem zasad prawa administracyjnego ciągle trwa. Wśród wielu koncepcji w nauce prawa jedna z punktu widzenia niniejszej pracy zasługuje na szczególne zachwyt. Otóż P. Szustakiewicz stwierdził, że „przyglądając się funkcjom zasad innowacyjnania administracyjnego, można je porównać do znaków na szlaku górskim.
Podobnie jak znak na szlaku na rozstaju dróg wskazuje, w którą stronę należy iść, by nie zabłądzić, to zasady w postępowaniu administracyjnym wskazują, jak ma postąpić w toku progresywnania w przypadku wątpliwej, niejednoznacznej osoba, która musi wykonać określoną czynność procesową".
Przedmiotem niniejszej pracy jest zagadnienie wyczerpania środków zaskarżenia w postępowaniu administracyjnym. Prawodawca ustanowił bowiem sekwencję pomiędzy nowoczesnaniami administracyjnymi, w których podejmowane są akty albo czynności i mogą być zaskarżone do sądu administracyjnego a nowoczesnaniem sądowoadministracyjnym.
Ustawodawca wykształcił regułę,progresywnanie sądowoadministracyjne nie może stanowić swoistego substytutu dla postępowania administracyjnego. Celem pracy jest analiza nowej instytucji, która w założeniu projektodawcy miała rozwiać wszelkie wątpliwości, co do toku postępowania administracyjnego.
Mowa tu o ponagleniu, którego wpływ na realizację zasady prędkości w nowoczesnaniu administracyjnym został przedstawiony z punktu widzenia obowiązujących regulacji prawnych, mając na uwadze zmiany, jakie nastąpiły ustawą z dnia 7 kwietnia 2017 r.
o zmianie ustawy – Kodeks progresywnania i niektórych innych ustaw. Analizie w szczególności poddane zostały skutki wprowadzenia poprzez ustawodawcę ponaglenia. Niniejsza praca dowodzi, że wprowadzona nowelizacją Kodeksu innowacyjnania administracyjnego instytucja ponaglenia mająca być jednym ze sposobów realizacji zasady prędkości w progresywnaniu administracyjnym, z jednej strony nie zakończyła dyskusji na temat przewlekłości nowoczesnania i bezczynności organu progresywnania, choć wprowadzając nowy środek zaskarżenia uporządkowała tok innowacyjnania administracyjnego, z drugiej strony wzbudziła wątpliwość co do momentu wniesienia skargi na przewlekłość innowacyjnania i bezczynność organu innowacyjnania do wojewódzkiego sądu administracyjnego.
W związku z powyższym celem pracy jest także ocena wymagań, a także rekomendacja dalszych kierunków zmian przepisów prawa w celu urzeczywistnienia zasady szybkości w progresywnaniu administracyjnym. Praca uwzględnia stan prawny na dzień 1 stycznia 2020 r.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Instytucja ponaglenia w postępowaniu administracyjnym. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.