Publikacja porusza ważne dla glottodydaktyki akademickiej tematy: poznanie poprzez język, systemy komunikacji, zasady ewaluacji i oceniania, mediację kulturową, studia filologiczne, kształcenie nauczycieli – ujęte w formę 13 wywiadów przeprowadzonych ze znanymi specjalistami z zakresu glottodydaktyki i kształcenia filologicznego w Polsce.
Tom ofiarowany Profesor Jolancie Sujeckiej-Zając poprzez jej dyplomantów jest przykładem wielopokoleniowej współpracy warszawskich neofilologów. Prof. Dr hab. Jolanta Sujecka-Zając – od 1988 roku zatrudniona w Instytucie Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego, od 2019 roku na stanowisku profesora zwyczajnego; od 2020 roku przewodnicząca podkomisji nauk humanistycznych w Komisji Rektorskiej ds.
Zatrudniania na Stanowiska Profesorów na UW. Autorka monografii naukowych: "Du communicatif au discursif. Apports de la pragmatique du discours à la didactique des langues étrangères" (Warszawa 2004, Instytut Romanistyki UW), "Kompetentny uczeń na lekcji języka obcego.
Wyzwania dla glottodydaktyki mediacyjnej" (Lublin-Warszawa 2016, Wydawnictwo Werset-Instytut Romanistyki UW). W dzisiejszym świecie naukowym, w którym coraz częściej wskazujemy na niezdrową rywalizację, projekt wydawniczy kierowany i wykonywany przez warszawskich neofilologów, jest budującym przykładem wielopokoleniowej współpracy i prawidłowo pojętego długiego trwania akademickiej tradycji.
Sama zaś idea ofiarowania prof. Jolancie Sujeckiej-Zając przez jej dyplomantów pamiątkowej publikacji wyróżnia istotę relacji Uczeń-Mistrz, relacji pielęgnowanej przez obie strony akademickiego dialogu.
[…] Niewątpliwą wartością dodaną omawianej publikacji jest uniwersalność poruszanych w niej tematów: poznanie poprzez język, komunikacja, ewaluacja i ocenianie, mediacja kulturowa, studia filologiczne, kształcenie nauczycieli - to tylko niektóre z poruszanych, omawianych, i co najważniejsze, dyskutowanych kwestii.
Podkreślić tu należy,zarówno oryginalność, jak i swoista „nośność" zawartych w tomie tekstów wynika z ich bardzo żywej formy, naśladującej transkrypcję przeprowadzonych wywiadów. (Z recenzji dr.
hab. Sebastiana Piotrowskiego) ********* Talks About Glottodidactics. Studies dedicated to Professor Jolanta Sujecka-Zając The publication raises the issues important for academic glottodidactics: cognition through a language, communication systems, evaluation and assessment rules, cultural mediation, philological studies and teacher training, which take the form of 13 interviews with well-known specialists in glottodidactics and philological education.
The book dedicated to professor Jolanta Sujecka-Zając by her students is an example of multi-generational collaboration of Warsaw philologists. ********* Dr hab. Anna Jaroszewska (ORCID 0000-0003-2788-593X) – od 2006 roku adiunkt na Wydziale Neofilologii w Instytucie Germanistyki Uniwersytetu Warszawskiego, kierownik Zakładu Glottodydaktyki.
Dr hab. Radosław Kucharczyk (ORCID 0000-0002-1861-1358) – od 2010 roku zatrudniony na Wydziale Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego, kierownik Zakładu Dydaktyki Języków Romańskich w Instytucie Romanistyki UW.
Dr hab. Maciej Smuk (ORCID 0000-0002-0911-9046) – adiunkt Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego, dyrektor Instytutu Romanistyki UW. Dr hab. Krystyna Szymankiewicz (ORCID 0000-0002-8598-3418) – pracownik naukowo-dydaktyczny w Instytucie Romanistyki na Wydziale Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Rozmowy o glottodydaktyce. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.