Tytuł Naruszenie prawa do znaku towarowego uznanego. Studium prawnoporównawcze Autor Joanna Sitko Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8160-471-0 kolekcja Monografie Rok wydania 2019 ilość stron 560 Format pdf Spis treści Wprowadzenie
Rozdz. I
znak handlowy szanowany jako kategoria normatywna – istota i geneza
1. Ratio legis ochrony znaków towarowych szanowanych
2. Ewolucja pojęcia i ochrony znaku towarowego uznanego w federalnym prawie amerykańskim
3. Ewolucja pojęcia i ochrony znaku towarowego uznanego w prawie Unii Europejskiej
4. Ewolucja pojęcia i ochrony znaku towarowego uwielbianego w prawie polskim
5. Znak uwielbiany a inne kategorie znaków towarowych
Rozdz. II
Pojęcie renomy znaku towarowego i dowody jej istnienia
1. Renoma jako kryterium wyodrębnienia osobnej kategorii znaków handlowych
2. Pojęcie renomy znaku towarowego w aspekcie przedmiotowym i podmiotowym
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
3. Pojęcie renomy znaku towarowego w aspekcie terytorialnym
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
4. Pojęcie renomy znaku towarowego w aspekcie czasowym
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
5. Dowody na istnienie renomy znaku
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
6. Wnioski
Rozdz. III
Ustawowe znamiona wykorzystywania kolizyjnego oznaczenia jako działania naruszającego prawo do znaku towarowego lubianego
1. Użytkowanie kolizyjnego oznaczenia w obrocie gospodarczym (handlowym)
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
2. Wykorzystywanie kolizyjnego oznaczenia w odniesieniu do towarów lub usług
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
3. Stosowanie kolizyjnego oznaczenia jako znaku towarowego – cel i formy
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
4. Wpływ użytkowania kolizyjnego oznaczenia na funkcje pełnione przez znak towarowy uwielbiany – teoria funkcji w prawie unijnym i polskim
5. Bezprawność używania kolizyjnego oznaczenia w prawie polskim, brak zgody uprawnionego na stosowanie kolizyjnego oznaczenia w prawie UE, a zasada słuszności w prawie USA
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
6. Użytkowanie kolizyjnego oznaczenia na terytorium objętym prawem wyłączymy do znaku towarowego lubianego (kwestia wykorzystania oznaczenia w internecie)
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
7. Formy użytkowania kolizyjnego oznaczenia
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
8. Wnioski
Rozdz. IV
Przesłanki naruszenia uwarunkowane relacjami zachodzącymi pomiędzy oznaczeniami i towarami
1. Znaczenie i zakres badania relacji zachodzących między oznaczeniami i towarami
2. Tożsamość albo podobieństwo oznaczeń
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
3. Brak wymogu podobieństwa towarów
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
4. Skojarzenie/związek zachodzący między znakiem lubianym a kolizyjnym oznaczeniem
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
5. Wnioski
Rozdz. V
Skutki używania oznaczenia jako przesłanka naruszenia prawa do znaku towarowego uwielbianego
1. Czerpanie nienależnych korzyści z renomy lub odróżniającego charakteru znaku towarowego uwielbianego (pasożytnictwo)
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
2. Zgubność dla odróżniającego charakteru znaku towarowego cenionego (rozmycie)
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
3. Krzywdzącość dla renomy znaku towarowego szanowanego (przyćmienie)
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
4. Wnioski
Rozdz. VI
Okoliczności wyłączające naruszenie prawa do znaku towarowego szanowanego
1. Okoliczności wyłączające naruszenie prawa do znaku renomowanego w federalnym prawie amerykańskim (§ 43 (c) (3) Lanham Act)
A. Uczciwe zastosowanie oznaczenia
B. Opisowe użycie znaku towarowego uwielbianego osoby trzeciej
C. Nominatywne zastosowanie znaku towarowego uznanego osoby trzeciej
D. Zastosowanie znaku towarowego szanowanego osoby trzeciej w reklamie porównawczej
E. Użycie znaku towarowego cenionego osoby trzeciej w ramach parodii, krytyki lub komentarza
F. Zastosowanie znaku towarowego cenionego osoby trzeciej w związku z relacjonowaniem i komentowaniem wiadomości
G. Niehandlowe wykorzystanie znaku towarowego lubianego osoby trzeciej
H. Wyczerpanie prawa
I. „Porzucenie” znaku towarowego uznanego
Okoliczności wyłączające naruszenie prawa do znaku lubianego w prawie Unii Europejskiej i w prawie polskim
A. Uzasadnione przyczyny stosowania kolizyjnego oznaczenia („due cause”)
B. Prawo używacza uprzedniego
C. Wyczerpanie prawa do znaku uwielbianego
D. Tolerowanie użytkowania kolizyjnego znaku towarowego przez osobę trzecią
E. Brak rzeczywistego stosowania znaku towarowego uznanego
F. Zastosowanie znaku towarowego w reklamie porównawczej
G. Dozwolone stosowanie oznaczeń (art. 156 p.w.p. I art. 14 ust. 1 rozporządzenia 2017/1001)
3. Wnioski
Rozdz. VII
Ochrona zarejestrowanego znaku towarowego lubianego w świetle przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
1. Delikt nieuczciwej konkurencji jako forma naruszenia prawa do znaku szanowanego w federalnym prawie amerykańskim, prawie Unii Europejskiej i prawie polskim
2. Znaczenie klauzuli generalnej dla ochrony znaku renomowanego
3. Pierwszeństwo i zakres używania oznaczenia w obrocie gospodarczym
4. Zdolność odróżniająca znaku towarowego
5. Renoma znaku towarowego
6. Relacja przepisów p.w.p. Do u.z.n.k.
7. Wnioski
Wnioski
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Naruszenie prawa do znaku towarowego renomowanego. studium prawnoporównawcze. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.