Zdjęcia produktu


Hr na zakręcie. zarządzanie przez pomiar czy aktywacja kreatywności? (Wolters Kluwer Polska SA)

(Wolters Kluwer Polska SA / Beata Jamka / 9788381608992)
E-booki Wolters Kluwer Polska SA
Dostepność na dzień 23.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

48,45 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 48,45 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Hr na zakręcie. zarządzanie przez pomiar czy aktywacja...

Tytuł HR na zakręcie. Zarządzanie przez pomiar czy aktywacja kreatywności? Autor Beata Jamka Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8160-899-2 kolekcja HR Rok wydania 2019 liczba stron 316 Format pdf Spis treści WPROWADZENIE


UWARUNKOWANIA WSPÓŁCZESNEGO ZZL


ROZDZIAŁ I

Scenariusze rozwoju zarządzania zasobami ludzkimi w reakcji na przemiany otoczenia zewnętrznego



I.1. Uwarunkowania zewnętrzne ZZL w relacyjnej perspektywie przedsiębiorstwa

I.2. Procesy demograficzne: w kierunku zarządzania talentami bądź zarządzania różnorakością

I.3. Procesy techniczne: dematerializacja pracy i pracowników a flexicurity

I.4. Procesy rynkowe – finansjalizacja: pomiar kapitału ludzkiego a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw

I.5. Scenariusze rozwoju ZZL w odpowiedzi na wyzwania przemian demograficznych, technologicznych i rynkowych



ROZDZIAŁ II

Endogeniczne uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji



II.1. Struktura organizacji: w kierunku organizacji sieciowych

II.2. E-ZZL: ku zarządzaniu „w chmurze”

II.3. Kultura organizacji: pas transmisyjny wartości

II.4. Potencjał diagnostyczno-prognostyczny struktury zasobów ludzkich organizacji



ZARZĄDZANIE poprzez POMIAR



ROZDZIAŁ III

Wpływ zarządzania kadrami na wyniki przedsiębiorstwa – dylematy pomiaru



III.1. Wejście – ZZL

III.2. Transformacja: ZZL a wyniki przedsiębiorstwa

III.3. Wyjście – wyniki przedsiębiorstwa



ROZDZIAŁ IV

„Twarde” HRM a potencjał działu kadr: problem luki kompetencyjnej


IV.1. Współczesne ZZL – ku zarządzaniu przez pomiar

IV.2. Wyzwania HR a zadania innowacyjnego pionu personalnego

IV.3. ZZL to zarządzanie: (nie)spójność zadań i możliwości


ROZDZIAŁ V

Jakość zasobów ludzkich a wybrane aspekty standaryzacji i certyfikacji w HR


V.1. Jakość i wartość zasobów ludzkich

V.2. Kompetencje jako standardy jakości ludzkich zasobów

V.3. Konkursy jako certyfikacja działów kadrowych i zawodu menedżera/specjalisty HR



ZARZĄDZANIE POTENCJAŁEM LUDZKIM:

ATRYBUTOWE ZARZĄDZANIE TALENTAMI

A WZROST innowacyjnOŚCI

I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI KADR



ROZDZIAŁ VI

Podmiotowe a atrybutowe zarządzanie talentami podwładnych


VI.1. „Wojna o talenty”

VI.2. Podmiotowe a atrybutowe pojęcie „talentu”

VI.3. Zarządzanie talentami podwładnych wobec podmiotowego rozumienia talentu

VI.4. Implikacje atrybutowego rozumienia talentu

VI.5. Zarządzanie talentami podwładnych wobec atrybutowego rozumienia talentu


ROZDZIAŁ VII

Atrybutowe zarządzanie talentami jako instrumentarium rozwoju kreatywności kadr


VII.1. Istota kreatywności i innowacyjności

VII.2. Kreatywność a pojęcie talentu

VII.3. Stymulowanie kreatywności i twórczości kadr przez atrybutowe zarządzanie talentami

VII.3.1. Etap I: Identyfikacja talentów

VII.3.2. Etap II: Aktywacja talentów

VII.3.3. Etap III: Maksymalizacja wykorzystania talentów


ROZDZIAŁ VIII

Wzrost postępowości organizacji poprzez rozwój przedsiębiorczości jako talentu


VIII.1. Przedsiębiorczość a innowacyjność

VIII.2. Pojęcie talentu

VIII.3. Wyznaczniki przedsiębiorczości jako talentu

VIII.3.1. Zdolności ogólne

VIII.3.2. Zdolności kierunkowe: umiejętność dostrzegania okazji

VIII.3.3. Atrybuty osobowości stymulujące działanie: motywacja przedsiębiorcza oraz intencje przedsiębiorcze

VIII.3.4. Czynnik losowy: pojawiające się w otoczeniu sposobności/okazje

VIII.3.5. Myślenie twórcze

VIII.4. Rozwój talentu przedsiębiorczości

VIII.4.1. Modelowe typy przedsiębiorców

VIII.4.2. Edukacja przedsiębiorcza


ROZDZIAŁ IX

Neuronauki a stymulowanie przedsiębiorczości: potencjał ukryty w specjalizacji półkul mózgowych, neuroprzekaźnikach i plastyczności mózgu


IX.1. Modelowe charakterystyki przedsiębiorców Charakterystyki jednostek przedsiębiorczych a wnioski z badań w obszarze neuronauk

IX.2. Charakterystyki jednostek przedsiębiorczych a wnioski z badań w obszarze neuronauk

IX.2.1. Specjalizacja półkul mózgowych a „pożądanie nowości”

IX.2.2. Myślenie „wolne” i „prędkie” a podejmowanie decyzji

IX.2.3. Neuroprzekaźniki a rywalizacja i synergia działania

IX.3. Stymulowanie przedsiębiorczości a plastyczność mózgu



ROZDZIAŁ X

Ku ekonomii kreatywności: bariery organizacji pracy w Polsce


X.1. Hierarchia wiedzy a ekonomia kreatywności – pojęcia bazowe i rys sytuacyjny

X.2. Determinanty twórczości

X.2.1. Ogólna motywacja pracy/zaangażowanie

X.2.2. Wsparcie kulturowe

X.2.3. Czas pracy


ZARZĄDZANIE rozmaitośCIĄ: KOMPLEMENTARNE wykorzystanie POTENCJAŁU KADR



ROZDZIAŁ XI

Kierowanie karierami pań: problemy i perspektywy


XI.1. Skutki rozwoju karier kobiet dla życia rodzinnego

XI.2. Indywidualne strategie rozwoju kariery zawodowej kobiet

XI.3. Proces życia kobiety

XI.4. Kariera a tzw. Family competencies

XI.5. Kierowanie karierą pań w rozmiarze organizacyjnym a polityka równych szans

ROZDZIAŁ XII

Model biznesowy zarządzania rozmaitością jako podstawa aktywacji potencjału zawodowego kobiet


XII.1. Sytuacja demograficzna Polski a aktywność zawodowa kobiet

XII.2. Aktywizacja zawodowa kobiet jako zarządzanie zmianą

XII.3. Model biznesowy zarządzania różnorakością jako źródło popytu na przeróżne kadry


ROZDZIAŁ XIII

Zarządzanie różnorodnością a kompetencje transferowalne pracowników 45/50+


XIII.1. Zarys problemu zarządzania wiekiem/rozmaitością

XIII.2. Istota kompetencji

XIII.3. Kompetencje transferowalne

XIII.4. Stereotypy (i fakty) dotyczące kompetencji pracowników „starszych” (45/50+)

XIII.5. Kompetencje transferowalne a fazy rozwoju zawodowego



ROZDZIAŁ XIV

Zarządzanie wiedzą a kompetencje transferowalne pracowników 50+


XIV.1. Społeczeństwo wiedzy i gospodarka oparta na wiedzy

XIV.2. Istota zarządzania wiedzą

XIV.3. Zarządzanie wiedzą a zarządzanie ludźmi w przedsiębiorstwie

XIV.4. Istota kompetencji transferowalnych

XIV.5. Stereotypy i fakty dotyczące kompetencji transferowalnych pracowników „starszych” (45/50+) w zakresie umiejętności werbalnych, numerycznych i pracy z komputerem

XIV.6. Fazy rozwoju zawodowego a umiejętności pracy z ludźmi

XIV.7. Wybrane kompetencje transferowalne a samoocena osób w wieku 45+


ROZDZIAŁ XV

Zarządzanie wiekiem w świetle rozwoju neuronauk

XV.1. Charakterystyka pokoleń na rynku pracy

XV.2. Badania nad mózgiem/umysłem ludzkim

XV.3. Fizjologia myślenia a przełom w psychologii twórczości

XV.4. Pro-pokoleniowe zarządzanie ludźmi wobec dorobku neuronauk - wnioski dla pracodawców


PODSUMOWANIE


Nota wydawnicza


Spis tabel


Spis wykresów


Spis rysunków


Bibliografia

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Wolters Kluwer Polska SA
  • ISBN

    9788381608992
  • Autor

    Beata jamka
  • Wydawnictwo

    Wolters kluwer polska sa
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • HR na zakręcie. Zarządzanie przez pomiar czy aktywacja kreatywności? (sklep TaniaKsiazka.pl)
    48,45 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 48,45 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Hr na zakręcie. zarządzanie przez pomiar czy aktywacja kreatywności?. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki