Tytuł Szkoła w zreformowanym systemie edukacji. Zadania dyrektorów i organów prowadzących Autor Agata Piszko Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8124-204-2 seria Poradniki ABC EDU Rok wydania 2017 liczba stron 274 Format pdf Spis treści Wykaz skrótów | str. 11
Wstęp | str. 13
Rozdział I
Zagadnienia ogólne | str. 15
1. Geneza zmian | str. 15
2. Główne założenia zmian | str. 16
3. Dopasowanie sieci szkół do nowego ustroju szkolnego | str. 17
4. Zmiana uchwały w sprawie dostosowania sieci szkół do nowego ustroju szkolnego | str. 31
5. Wyznaczonie uczniom niektórych klas możliwości kształcenia w innej szkole | str. 33
6. Sytuacja niepromowanych uczniów szkół podlegających przekształceniu | str. 37
Rozdział II
Charakterystyka rozwiązań szczegółowych | str. 51
1. Przekształcanie szkół podstawowych | str. 51
2. Wygaszenie kształcenia w gimnazjum | str. 56
3. Przekształcenie zespołu szkół, w skład którego wchodzi jedynie szkoła podstawowa i gimnazjum | str. 59
4. Przekształcenie liceum ogólnokształcącego | str. 59
5. Przekształcenie technikum | str. 61
6. Przekształcenie zasadniczej szkoły zawodowej | str. 62
7. Przekształcenie zespołu szkół, w skład którego wchodzi jedynie gimnazjum i liceum ogólnokształcące albo gimnazjum i technikum | str. 64
8. Przekształcenie zespołu szkół, w skład którego wchodzi jedynie znacząca szkoła zawodowa i gimnazjum | str. 65
9. Przekształcenie szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy | str. 66
10. Przekształcenie szkoły policealnej | str. 67
11. Uchwały o przekształceniu - aktami założycielskimi szkół | str. 67
12. Szkoła branżowa II stopnia | str. 68
Rozdział III
Zatrudnianie i zwalnianie nauczycieli i pracowników niepedagogicznych w latach 2017-2020 | str. 69
1. Zagadnienia ogólne | str. 69
2. Nauczyciele gimnazjum w okresie reformy ustroju szkolnego | str. 70
3. Pracownicy niebędący nauczycielami zatrudnieni w gimnazjum w okresie reformy ustroju szkolnego | str. 78
4. Pracownicy gimnazjum przekształcanego lub włączanego do szkoły innego typu | str. 85
5. Nauczyciele i pracownicy innych szkół przekształcanych z mocy prawa | str. 88
5.1. Nauczyciele i pracownicy szkół podstawowych | str. 88
5.2. Nauczyciele i pracownicy liceum ogólnokształcącego | str. 90
5.3. Nauczyciele i pracownicy czteroletniego technikum | str. 90
5.4. Nauczyciele i pracownicy stanowczych szkół zawodowych | str. 91
5.5. Nauczyciele i pracownicy szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy | str. 91
5.6. Nauczyciele i pracownicy szkoły policealnej | str. 92
5.7. Nauczyciele i pracownicy zespołów przekształcanych w ośmioletnie szkoły podstawowe | str. 92
5.8. Nauczyciele i pracownicy zespołów przekształcanych w czteroletnie licea ogólnokształcące lub pięcioletnie technika | str. 93
5.9. Nauczyciele i pracownicy zespołów przekształcanych w branżowe szkoły I stopnia | str. 94
6. Rozwiązania szczególne w okresie reformy | str. 94
6.1. Przeniesienie nauczyciela | str. 94
6.2. Uzupełnienie etatu | str. 97
6.3. Ilość uczniów na etat specjalisty | str. 99
6.4. Zgoda na podjęcie albo kontynuowanie zatrudnienia poprzez nauczycieli | str. 101
6.5. Praca w godzinach ponadwymiarowych | str. 103
6.6. Informacja o wolnych stanowiskach pracy dla nauczycieli. Pierwszeństwo w zatrudnieniu | str. 104
6.7. Prawo do przejścia na emeryturę na zasadach określonych w art. 88 KN | str. 105
Rozdział IV
Prawo oświatowe - zakres regulacji | str. 109
1. Uwagi ogólne | str. 109
2. Nowe typy szkół | str. 111
3. Nowe poziomy wykształcenia | str. 115
Rozdział V
Zadania organów prowadzących - analiza porównawcza | str. 123
Rozdział VI
Przekazywanie szkół publicznych do prowadzenia innym podmiotom | str. 131
1. Przekazywanie szkół według dotychczasowych regulacji | str. 131
2. Przekazywanie szkoły na podstawie Prawa oświatowego | str. 132
3. Szkoły podane w uregulowaniach przejściowych | str. 137
4. Podanie danych o przekazanej szkole w systemie informacji oświatowej | str. 140
Rozdział VII
Kształcenie specjalne | str. 141
1. Zmiany doprecyzowujące | str. 141
2. Szkoły podstawowe w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii | str. 142
3. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka | str. 143
4. Sposób zapewnienia kształcenia specjalnego | str. 149
Rozdział VIII
Kształcenie zawodowe | str. 155
1. Podstawa programowa kształcenia w zawodach | str. 158
2. Klasyfikacja zawodów szkolnictwa zawodowego | str. 163
3. Branżowa szkoła II stopnia | str. 167
Rozdział IX
Arkusze organizacji szkół i przedszkoli | str. 169
1. Uwagi ogólne | str. 169
2. Ramowe plany nauczania | str. 181
3. Dokonywanie zmian w arkuszu. Kompetencje do tworzenia arkusza | str. 193
Rozdział X
Status dyrektora szkoły. Zasady powierzania stanowisk kierowniczych | str. 197
1. Dyrektorzy dotychczasowych gimnazjów | str. 198
1.1. Dyrektor wygaszanego gimnazjum | str. 198
1.2. Dyrektor gimnazjum przekształcanego w szkołę podstawową | str. 199
1.3. Dyrektor gimnazjum włączanego do szkoły podstawowej | str. 200
1.4. Dyrektor gimnazjum przekształcanego w liceum ogólnokształcące, technikum lub branżową szkołę I stopnia | str. 202
1.5. Dyrektor gimnazjum włączanego do liceum ogólnokształcącego, technikum albo branżowej szkoły I stopnia | str. 203
1.6. Dyrektor dotychczasowej sześcioletniej szkoły podstawowej | str. 204
1.7. Dyrektorzy dotychczasowych zespołów szkół | str. 205
2. Powierzanie stanowisk dyrektora | str. 206
3. Powierzenie stanowisk wicedyrektora i innych stanowisk kierowniczych | str. 208
4. Odwołanie ze stanowiska kierowniczego | str. 208
Rozdział XI
Tworzenie i likwidacja publicznych szkół i placówek | str. 211
1. Tworzenie publicznych szkół i placówek | str. 211
2. Likwidacja publicznych szkół i placówek | str. 218
3. Przekształcanie oddziału przedszkolnego lub oddziałów przedszkolnych | str. 222
Rozdział XII
Doradztwo zawodowe | str. 229
Rozdział XIII
Internaty | str. 231
Rozdział XIV
Ewidencja szkół i placówek niepublicznych | str. 239
1. Zakres wprowadzonych zmian | str. 239
2. Uregulowania przejściowe | str. 245
Rozdział XV
Zezwolenie na prowadzenie szkół i placówek publicznych poprzez osoby fizyczne albo osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego | str. 247
1. Zakładanie szkół i placówek w świetle nowych regulacji | str. 247
2. Uregulowania przejściowe w zakresie zakładania trzyletnich liceów ogólnokształcących i czteroletnich techników | str. 248
3. Likwidacja szkoły albo placówki publicznej | str. 254
Rozdział XVI
Organizacja oddziałów przygotowawczych | str. 255
Rozdział XVII
Dotacje dla publicznych i niepublicznych szkół podlegających stopniowemu wygaszeniu | str. 259
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Szkoła w zreformowanym systemie edukacji. zadania dyrektorów i organów prowadzących, 5CE49CE2EB. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.