Tytuł Zintegrowane z prawem Unii Europejskiej progresywnania administracyjne Autor Martyna B. Wilbrandt-Gotowicz Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8124-062-8 linia Monografie Rok wydania 2017 ilość stron 616 Format pdf Spis treści Wykaz skrótów | str. 13
Wstęp | str. 17
Rozdział 1
System przepisów o postępowaniu administracyjnym | str. 27
1. Pojęcie nowoczesnania administracyjnego | str. 27
1.1. Postępowanie administracyjne sensu stricto i sensu largo | str. 27
1.2. Pojęcie nowoczesnania, cyklu i procedury administracyjnej - rozważania terminologiczne | str. 41
1.3. Generacje procedur administracyjnych | str. 47
1.4. Dynamiczna definicja innowacyjnania administracyjnego | str. 51
2. Prawo procesowe w systemie prawa administracyjnego | str. 56
2.1. Pojęcie i części systemu przepisów o progresywnaniu administracyjnym | str. 56
2.2. Normy procesowe a normy materialne i ustrojowe | str. 62
2.3. Zadania i funkcje administracyjnych norm procesowych | str. 69
3. Systematyka nowoczesnania administracyjnego a spójność systemu przepisów o progresywnaniu administracyjnym | str. 78
3.1. Postępowanie ogólne i progresywnania szczególne | str. 78
3.2. Typy administracyjnych nowoczesnań szczególnych | str. 83
3.2.1. Progresywnania autonomiczne i nieautonomiczne | str. 83
3.2.2. Innowacyjnania odrębne | str. 86
3.2.3. Nowoczesnania hybrydowe | str. 90
3.2.4. Innowacyjnania celu publicznego | str. 93
3.2.5. Innowacyjnania złożone i zintegrowane z prawem Unii Europejskiej | str. 95
3.3. Mieszane tryby innowacyjnań administracyjnych | str. 99
3.4. Dekodyfikacja, atomizacja i autonomizacja procedur administracyjnych | str. 103
4. Podsumowanie | str. 111
Rozdział 2
Europeizacja prawa o postępowaniu administracyjnym | str. 115
1. Pojęcie i zakres europeizacji prawa o progresywnaniu administracyjnym | str. 115
1.1. Pojęcie europeizacji prawa | str. 115
1.2. Pojęcie europeizacji prawa o nowoczesnaniu administracyjnym | str. 128
1.3. Zakres europeizacji prawa o innowacyjnaniu administracyjnym | str. 131
2. Koncepcje doktrynalne pokrewne europeizacji prawa o innowacyjnaniu administracyjnym | str. 138
2.1. Uwagi wstępne | str. 138
2.2. Multicentryczność systemu prawa | str. 140
2.3. Europejska przestrzeń prawna i unijny kodeks proceduralny | str. 145
2.4. Europejskie i globalne prawo administracyjne | str. 149
3. Podstawy prawne, metody i modele europeizacji prawa o innowacyjnaniu administracyjnym | str. 157
3.1. Podstawy prawne europeizacji prawa o nowoczesnaniu administracyjnym | str. 157
3.2. Metody europeizacji prawa o innowacyjnaniu administracyjnym | str. 166
3.2.1. Uwagi wstępne | str. 166
3.2.2. Metoda kompleksowa | str. 169
3.2.3. Metoda sektorowa | str. 173
3.3. Modele wpływu prawa unijnego na krajowe prawo o progresywnaniu administracyjnym | str. 175
4. Środki normatywne europeizacji prawa o nowoczesnaniu administracyjnym | str. 179
4.1. Charakter prawny środków normatywnych europeizacji prawa o innowacyjnaniu administracyjnym | str. 179
4.2. Katalog środków normatywnych europeizacji prawa o progresywnaniu administracyjnym | str. 183
4.2.1. Europejska Konwencja Praw Człowieka | str. 183
4.2.2. Karta Praw Podstawowych | str. 188
4.2.3. Traktaty unijne | str. 192
4.2.4. Rozporządzenia, dyrektywy i decyzje | str. 197
4.2.5. Soft law | str. 203
5. Podsumowanie | str. 208
Rozdział 3
Zintegrowane innowacyjnania administracyjne | str. 213
1. Konsekwencje europeizacji prawa o nowoczesnaniu administracyjnym | str. 213
1.1. Ogólne i szczególne skutki europeizacji prawa o postępowaniu administracyjnym | str. 213
1.2. Wymóg uwzględniania zasad ogólnych prawa Unii Europejskiej | str. 216
1.3. Ograniczenie zasady autonomii proceduralnej państw członkowskich | str. 231
1.4. Współstosowanie krajowych i unijnych norm procesowych | str. 238
1.5. Kształtowanie się nowych modeli proceduralnych i instytucji procesowych | str. 250
2. Pojęcie i modele zintegrowanych progresywnań administracyjnych | str. 257
2.1. Pojęcie i charakter prawny zintegrowanych innowacyjnań administracyjnych | str. 257
2.2. Modele zintegrowanych postępowań administracyjnych | str. 265
2.2.1. Uwagi wstępne | str. 265
2.2.2. Model scentralizowany prosty | str. 268
2.2.3. Model scentralizowany złożony | str. 270
2.2.4. Model zdecentralizowany prosty | str. 271
2.2.5. Model zdecentralizowany złożony | str. 272
2.2.6. Modele mieszane | str. 273
3. Przykłady zintegrowanych progresywnań administracyjnych z udziałem krajowych organów administracji | str. 274
3.1. Uwagi wstępne | str. 274
3.2. Progresywnania scentralizowane złożone | str. 278
3.3. Nowoczesnania zdecentralizowane proste | str. 281
3.4. Innowacyjnania zdecentralizowane złożone | str. 285
3.5. Tryby mieszane | str. 290
4. Podsumowanie | str. 292
Rozdział 4
Wpływ unijnych norm procesowych na wszczęcie progresywnania administracyjnego | str. 297
1. Uwagi wstępne | str. 297
2. Tryb wszczęcia zintegrowanego postępowania administracyjnego | str. 302
2.1. Sposoby wszczęcia zintegrowanego progresywnania administracyjnego | str. 302
2.2. Kryteria wniosku o wszczęcie zintegrowanego progresywnania administracyjnego | str. 312
2.3. Ocena atrybuty organu, a także dopuszczalności wniosku o wszczęcie zintegrowanego innowacyjnania administracyjnego | str. 319
3. Skutki wszczęcia zintegrowanego postępowania administracyjnego | str. 329
3.1. Zawisłość sprawy administracyjnej | str. 329
3.1.1. Pojęcie sprawy administracyjnej zintegrowanej z prawem Unii Europejskiej i stanu jej zawisłości | str. 329
3.1.2. Zakres przedmiotowy sprawy zintegrowanej | str. 331
3.1.3. Zakres podmiotowy sprawy zintegrowanej | str. 334
3.2. Ogólne zasady związane z tokiem zintegrowanego innowacyjnania administracyjnego | str. 344
3.2.1. Obowiązki organu administracji wynikające z prawa do dobrej administracji | str. 344
3.2.2. Umożliwienie stronom udziału w progresywnaniu | str. 347
3.2.3. Dostęp do akt sprawy | str. 350
3.2.4. Rozpatrzenie sprawy w rozsądnym terminie | str. 356
3.2.5. Bezstronne i sprawiedliwe rozpatrzenie sprawy | str. 364
4. Podsumowanie | str. 368
Rozdział 5
Wpływ unijnych norm procesowych na przebieg progresywnania administracyjnego | str. 377
1. Charakter prawny innowacyjnania wyjaśniającego w zintegrowanym nowoczesnaniu administracyjnym | str. 377
1.1. Zakres postępowania wyjaśniającego | str. 377
1.1.1. Uwagi wstępne | str. 377
1.1.2. Zasada prawdy obiektywnej | str. 379
1.1.3. Dowody | str. 385
1.1.4. Ciężar dowodów i obowiązek współpracy stron | str. 393
1.2. Prawo do wysłuchania i prawa pokrewne | str. 398
1.3. Formy progresywnania wyjaśniającego | str. 408
1.3.1. Organizacja nowoczesnania wyjaśniającego | str. 408
1.3.2. Konsultacje z zainteresowanymi grupami społecznymi | str. 410
1.3.3. Inspekcje | str. 415
2. Współdziałanie organów w zintegrowanym nowoczesnaniu administracyjnym | str. 420
2.1. Zakres współdziałania organów w zintegrowanym innowacyjnaniu administracyjnym | str. 420
2.2. Formy współdziałania organów w zintegrowanym nowoczesnaniu administracyjnym | str. 424
2.2.1. Formy współdziałania organów w ujęciu sensu stricto | str. 424
2.2.2. Formy pomocy wzajemnej | str. 431
3. Przeszkody w prowadzeniu zintegrowanego nowoczesnania administracyjnego | str. 437
4. Podsumowanie | str. 443
Rozdział 6
Wpływ unijnych norm procesowych na wydawanie rozstrzygnięć w nowoczesnaniu administracyjnym i ich odporność | str. 449
1. Uwagi wstępne | str. 449
2. Charakterystyka rozstrzygnięć zintegrowanego nowoczesnania administracyjnego | str. 451
2.1. Typy rozstrzygnięć zintegrowanego innowacyjnania administracyjnego i ich charakter prawny | str. 451
2.1.1. Akty indywidualne i generalne | str. 451
2.1.2. Decyzje explicite i implicite | str. 458
2.1.3. Decyzje jednostkowego i wielokrotnego rozstrzygania (stosowania) | str. 461
2.1.4. Decyzje uznaniowe, związane i o rozmiarze konsensualnym | str. 464
2.1.5. Decyzje zdecentralizowane i scentralizowane | str. 468
2.1.6. Decyzje samoistne i zależne | str. 469
2.2. Forma i części decyzji w zintegrowanym postępowaniu administracyjnym | str. 471
2.2.1. Forma decyzji | str. 471
2.2.2. Komponenty decyzji | str. 474
2.2.3. Sprostowanie i wyjaśnienie decyzji | str. 482
3. Skutki rozstrzygnięć w zintegrowanym nowoczesnaniu administracyjnym | str. 483
3.1. Zawiadamianie o decyzji w zintegrowanym nowoczesnaniu administracyjnym | str. 483
3.2. Wykonalność decyzji w zintegrowanym progresywnaniu administracyjnym | str. 488
3.2.1. Przedmiotowy zakres związania decyzją wydaną w postępowaniu zintegrowanym | str. 488
3.2.2. Podmiotowy zakres związania decyzją wydaną w nowoczesnaniu zintegrowanym | str. 489
3.2.3. Terytorialny zakres związania decyzją wydaną w innowacyjnaniu zintegrowanym | str. 493
3.2.4. Temporalny zakres związania decyzją wydaną w progresywnaniu zintegrowanym | str. 495
4. Zagadnienie trwałości rozstrzygnięć w zintegrowanym postępowaniu administracyjnym | str. 499
4.1. Uwagi wstępne | str. 499
4.2. Aprioryczne środki kontroli prawidłowości decyzji administracyjnej | str. 501
4.3. Zwyczajne środki zaskarżenia decyzji wydanych w zintegrowanym innowacyjnaniu administracyjnym | str. 508
4.4. Nadzwyczajne tryby weryfikacji decyzji wydanych w zintegrowanym progresywnaniu administracyjnym | str. 518
4.4.1. Charakter prawny nieprzeciętnych trybów weryfikacji decyzji | str. 518
4.4.2. Doskonałe tryby weryfikacji decyzji wszczynane na wniosek strony | str. 519
4.4.3. Genialne tryby weryfikacji decyzji wszczynane z urzędu | str. 525
4.5. Sądowa kontrola decyzji wydanych w zintegrowanym nowoczesnaniu administracyjnym | str. 534
5. Podsumowanie | str. 544
Zakończenie | str. 553
Akty prawne | str. 567
Pozostałe dokumenty | str. 581
Orzecznictwo | str. 583
Bibliografia | str. 589
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Zintegrowane z prawem unii europejskiej postępowania administracyjne. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.