Książka ta ma za zadanie przeprowadzić czytelnika przez cykl analizy strategii biznesowej marki w celu doboru stosownej metody zarządzania. Uwzględniając fakt, że w dobie Big Data główną wartością większości przedsiębiorstw jest przetwarzana przezeń informacja, to na niej skupiony winien być model zarządczy.
Udział człowieka, zaangażowanie technologii, wreszcie infrastruktura, z której wykorzystaniem działa firma, to czynniki które poddano analizie. Skupienie wniosków wokół przebiegu danych biznesowej i skoncentrowanie się na analizie informacji, to przesłanki odróżniające to opracowanie od innych pozycji przystępnych na rynku.
Z tego względu książka nie tylko będzie przydatna w procesie dydaktycznym jako uzupełnienie przedmiotu Podstawy informatyki dla biznesu, ale także może okazać się pomocna w codziennej praktyce zarządczej osób podejmujących pokaźne decyzje strategiczne w firmie.
Wszystkie opisane przypadki i badania zostały zweryfikowane w ciągu ponad piętnastu lat pracy zawodowej autorki. Zastosowanie dorobku naukowego w codziennej pracy w międzynarodowych grupach finansowych, przedsiębiorstwach prywatnych i administracji publicznej, w Polsce i za granicą, na poziomie krajowym, Unii Europejskiej, a czasem też w kręgu światowym sprawia,uzyskują Państwo pozycję zweryfikowaną w codziennej pracy, przy nacisku na wynik, sprawdzoną w ogniu walki o rynek, a pokazującą doświadczenia zrealizowane w nieprzystępnym otoczeniu biurokracji i inercji administracji publicznej.
jednocześnie, większość prezentowanych wniosków została poddana ocenie akademickiej i zrecenzowana pod kątem ich przydatności w procesie badawczym i dydaktycznym nauk ekonomicznych, dyscypliny zarządzania.
Autorka jest prawnikiem z doktoratem z ekonomii w dziedzinie zarządzania technikami informacyjnymi, a jej profil akademicki i zawodowy ukształtował się w wyniku bezustannej konieczności transponowania „papierowych" przepisów prawnych na logarytmiczny język IT.
Połączenie wiedzy i doświadczenia prawniczego z analitycznym myśleniem i determinacją niezbędną we wdrożeniach systemów informatycznych miała okazję sprawdzić przez ponad 15 lat, kierując in-house, bądź jako doradca biznesowy i prawny, projektami w bankach, funduszach inwestycyjnych i emerytalnych, firmach ubezpieczeniowych, a także polskich, europejskich i światowych instytucjach regulacji i nadzoru rynku.
Za osiągnięcia w definiowaniu architektury biznesowej i wdrożenia w obszarze (Data) Governance w zlokalizowanej we Frankfurcie nad Menem agencji unijnej nadzorującej rynek ubezpieczeniowy i emerytalny w Europie została nominowana do prestiżowej nagrody German Enterprise Awards 2017 przyznawanej przez Worldwide Business Review.
Jej ambicją jest sprawdzanie się w tematach skomplikowanych, a choćby pozornie beznadziejnych, gdzie prawnik jest współodpowiedzialny za konstruktywne rozwiązanie kwestii biznesowych.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Inteligentny biznes. zarządzanie firmą w dobie dygitalizacji. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.