Współczesny rozwój technice informacyjnych daje ogromne możliwości ich zastosowania, co widzą wyraźnie instytucje i organizacje jednocześnie państwowe jak i międzynarodowe. Coraz częściej przeznacza się nakłady finansowe dla tych obszarów badań naukowych i innowacji, które związane są z technologią informacyjno-komunikacyjną, komputerową, symulatorami, a także systemami, posiadającymi na celu wspieranie procesów decyzyjnych.
równocześnie rzeczywistość, w której ten rozwój zachodzi, staje się rzeczywistością dynamiczną, złożoną, czasem nieprzewidywalną i niepewną, ukształtowaną przez globalizację, postęp technologiczny czy też procesy demograficzne.
Rozwijająca się obecnie cywilizacja, której składowymi są m.in. Rozwój gospdarczy, kultura polityczna oraz edukacja, określana jest nieraz cywilizacją informacyjną, zgodną z jednej strony z założeniami architektów idei globalizacji, z drugiej natomiast strony poddawana ascetycznym ocenom społeczeństw, które nie mogą poradzić sobie z dynamiką zmian, zachodzących zjawisk i procesów, będących głównie konsekwencją przemian naukowo-technologicznych.
W rzeczywistości tej możemy posiadać do czynienia z wieloma zagrożeniami, dotykającymi zróżnicowane grupy społeczne i środowiska, takimi jak: anonimowość stosunków międzyludzkich, osłabiebie kreatywności intelektualnej, spowodowane zastępowaniem czynności ludzkich urządzeniami komputerowymi, coraz powszechniejsza kultura obrazkowa, unifikacja kulturowa, trudności w rozumieniu i dostosowaniu człowieka do coraz szybszego tempa życia, naśladownictwo postaw, podział na państwa bogate i biedne, na społeczeństwa wysoko rozwinięte i te, które nie mają dostępu do progresywnej technice.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Patologie edukacji: ideologia, polityka, biurokracja t.3. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.