Zdjęcia produktu


W krzywym zwierciadle ironii i autoironii (Anna Milanowicz, Barbara Bokus)

(2020 / 290 / Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego / Anna Milanowicz;Barbara Bokus / 9788323541301)
E-booki Anna Milanowicz, Barbara Bokus
Dostepność na dzień 26.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

15,33 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 15,33 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu W krzywym zwierciadle ironii i autoironii

Tytuł W krzywym zwierciadle ironii i autoironii Podtytuł O kobietach i mężczyznach nie wprost Autorzy Anna Milanowicz, Barbara Bokus Język polski Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego ISBN 978-83-235-4130-1 seria Współczesne problemy psychologii Rok wydania 2020 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 290 Format mobi, pdf, epub Spis treści Zaproszenie do lektury.......................... 11
Wprowadzenie............................... 15
C Z ĘŚĆ I
IRONIA: TŁO TEORETYCZNE
1. Ironia w rozmiarze językowym i jej miejsce w komunikacji..... 23
1.1. Jak rozpoznać ironię?....................... 25
1.2. Ironia w świetle badań nad humorem.............. 30
1.3. Cele komunikacyjne ironii.................... 31
1.4. Społeczny rozmiar ironii: relacje, status i układ uczestników.. 34
2. Ironia jako sposób konceptualizacji rzeczywistości w rozmiarze
interakcyjnym.............................. 37
2.1. Ironia a Goffmanowski rytuał interakcyjny........... 37
2.2. (Auto)ironia jako mechanizm autoprezentacji......... 38
2.3. Ironia jako przywołanie echem w reakcji na niespełnione oczekiwania............................... 39
2.4. Ironia jako gra pozorów..................... 41
2.5. Ironia, czyli powiedzenie (nie)prawdy.............. 42
2.6. Ironia na dwa głosy: pomiędzy inter- i kontekstualizacją... 43
3. Mechanizmy przetwarzania ironii................... 44
4. Ironia z perspektywy różnic indywidualnych............. 47
4.1. Afekt w ironii, a także wpływ ironii na postawy.......... 47
4.2. Ironia a lęk............................. 49
4.3. Ironia a samoocena........................ 50
4.4. Ironia a płeć............................ 50
5. Komunikowanie stereotypów w przetwarzaniu języka niedosłownego 55
6 Spis treści
C Z ĘŚĆ II
WPROWADZENIE DO CZĘŚCI EMPIRYCZNEJ
1. Uzasadnienie podjętej tematyki.................... 61
1.1. Badania nad rozumieniem ironii sytuacyjnej przez dzieci... 61
1.2. Badania nad znaczeniem płci w układzie komunikacyjnym.. 62
1.3. Badania nad percepcją ironii przez osoby dorosłe....... 63
2. Badanie pilotażowe: percepcja ironii, afekt i IQ........... 65
2.1. Założenia badania pilotażowego i pytania badawcze...... 65
2.2. Dobór i opracowanie narzędzi badawczych........... 66
2.3. Opis badania pilotażowego.................... 67
2.3.1. Osoby badane....................... 67
2.3.2. Procedura badania..................... 67
2.4. Wyniki badania pilotażowego.................. 68
2.5. Dyskusja dotycząca badania pilotażowego........... 70
3. Cel monografi i............................. 73
4. Podstawowe pytania badawcze.................... 74
5. Narzędzia badawcze.......................... 77
5.1. Inwentarz Stanu i parametry Lęku (STAI)............. 77
5.1.1. Uzasadnienie wprowadzenia pomiaru lęku....... 77
5.1.2. Założenia dotyczące pomiaru lęku............ 78
5.2. Skala Samooceny Rosenberga (SES).............. 80
5.2.1. Uzasadnienie wprowadzenia pomiaru samooceny... 80
5.2.2. Założenia dotyczące pomiaru samooceny........ 81
5.3. Inwentarz do Oceny Płci Psychologicznej (IPP)........ 81
5.3.1. Uzasadnienie wprowadzenia pomiaru płci
psychologicznej....................... 82
5.3.2. Założenia dotyczące pomiaru płci psychologicznej... 83
5.4. Test Tworzenia i Percepcji Ironii (TTPI)............ 83
5.4.1. Uzasadnienie konstrukcji Testu Tworzenia i Percepcji
Ironii............................ 84
5.4.2. Założenia dotyczące Testu Tworzenia i Percepcji Ironii 85
5.5. Zadanie Wstępne Torujące (priming) – aktywizacja stereotypu
płci................................. 86
5.5.1. Uzasadnienie wprowadzenia Zadania Wstępnego
Torującego......................... 88
5.5.2. Założenia dotyczące torowania.............. 89
6. Schemat badania i rozkład wyników cechujących próbę
badawczą................................ 92
6.1. Procedura badania........................ 92
6.2. Charakterystyka badanej próby................. 93
Spis treści 7
6.2.1. Wyniki testów STAI, SES i IPP a płeć osób badanych.. 96
6.2.2. Płeć psychologiczna a poziom samooceny i lęku.... 99
6.3. Wyniki dotyczące wyboru przymiotników w Zadaniu Wstępnym Torującym.......................... 104
6.4. W kierunku odpowiedzi na główne pytanie badawcze pracy.. 110
C Z ĘŚĆ III
WYNIKI BADANIA TESTEM TWORZENIA
I PERCEPCJI IRONII
1. Badanie 1: Tworzenie ironii...................... 113
1.1. Jak kobiety i mężczyźni odpowiadają na ironię − opis Zadania
Tworzenia i Percepcji Ironii................... 113
1.2. Założenia konstrukcji Zadania 1................. 114
1.3. Uzasadnienie przeprowadzenia Badania 1........... 116
1.4. Hipotezy i operacjonalizacja hipotez dotyczących Badania 1. 116
1.5. Analiza informacji skategoryzowanych w Zadaniu 1............. 119
1.6. Wyniki i weryfi kacja hipotez Badania 1............. 123
1.6.1. Płeć osób badanych a typ reakcji na ironię...... 123
1.6.2. Samoocena, lęk i płeć psychologiczna a reakcja na ironię 128
1.6.3. Płeć, samoocena, lęk i płeć psychologiczna a śmiech.. 130
2. Badanie 2: W krzywym zwierciadle autoironii............ 133
2.1. Pomiędzy autodeprecjacją i autoafi rmacją: jak kobiety i mężczyźni
stosują autoironię – opis Zadania Autoironii.......... 133
2.2. Założenia konstrukcji Zadania 2................. 134
2.3. Uzasadnienie przeprowadzenia Badania 2........... 135
2.4. Hipotezy i operacjonalizacja hipotez dotyczących Badania 2.. 136
2.5. Analiza danych zebranych w Zadaniu 2............. 137
2.6. Wyniki i weryfi kacja hipotez Badania 2............. 140
2.6.1. Samoocena a stosowanie autoafi rmacji i autodeprecjacji 140
2.6.2. Poziom lęku a stosowanie autoafi rmacji i autodeprecjacji 141
2.6.3. Samoocena i lęk a autoafi rmacja i autodeprecjacja... 142
2.6.4. Torowanie a wykorzystywanie autoafi rmacji i autodeprecjacji 143
2.6.5. Płeć osób badanych a stosowanie autoafi rmacji i autodeprecjacji........................... 143
2.6.6. Płeć psychologiczna a stosowanie autoafi rmacji i autodeprecjacji........................... 145
2.6.7. Płeć osób badanych a odwoływanie się do wyglądu... 146
2.6.8. Płeć osób badanych, ich samoocena i poziom lęku a uzasadnienia wyboru komentarza autoironicznego..... 146
2.6.9. Uzasadnienia dotyczące wyboru komentarza autoironicznego i nieironicznego................... 152
8 Spis treści
3. Badanie 3: Gallus domesticus – ironia jako bodziec emotogenny.. 155
3.1. Jakie emocje wywołuje ironia wśród pań i mężczyzn – opis
Zadania Aktywizacji Stereotypu Płci w Ironii......... 155
3.2. Założenia konstrukcji Zadania 3................. 156
3.3. Uzasadnienie przeprowadzenia Badania 3........... 157
3.4. Hipotezy i operacjonalizacja hipotez dotyczących Badania 3. 159
3.5. Analiza informacji w Badaniu 3................... 162
3.6. Wyniki i weryfi kacja hipotez Badania 3............. 169
3.6.1. Płeć osób badanych a znak afektywny i treść emocji
odczuwanych przy odbiorze ironicznej pochwały.... 169
3.6.2. Samoocena a emocje odczuwane przy odbiorze ironii.. 173
3.6.3. Poziom lęku a emocje odczuwane przy odbiorze ironii 174
3.6.4. Płeć, samoocena i lęk a locus przyczynowości motywacji nadawcy ironii..................... 176
3.6.5. Typ torowania a walencja emocji doświadczanych
poprzez odbiorców ironii.................. 179
3.6.6. Płeć osób badanych a walencja emocji odczuwanych
przy komentarzu wprost................. 181
3.6.7. Walencja intencji przypisywanych nadawcy ironii a walencja i treść emocji doświadczanych przez odbiorców
ironii............................ 181
3.6.8. Płeć psychologiczna a odczuwane emocje, pobudzenie
emocji, treść emocji i walencja intencji przypisywanych nadawcy pochwały ironicznej............ 184
3.6.9. Samoocena a humor w odbiorze ironii......... 189
3.6.10. Płeć a pobudzenie emocji doświadczanych w procesie
odbioru pochwały ironicznej............... 190
4. Podsumowanie wyników........................ 191
4.1. Wpływ torowania wstępnego na wykorzystywanie ironii i autoironii 191
4.2. Wpływ samooceny na używanie ironii i autoironii...... 191
4.3. Wpływ lęku na stosowanie ironii i autoironii.......... 192
4.4. Wpływ płci psychologicznej na wykorzystywanie ironii i autoironii.. 192
4.5. Wpływ płci na używanie ironii i autoironii oraz na doświadczanie emocji w procesie odbioru ironii............. 193
C Z ĘŚĆ IV
DYSKUSJA
1. Tworzenie ironii a płeć (dyskusja dotycząca wyników Badania 1).. 199
2. Autoironia a płeć (dyskusja dotycząca wyników Badania 2).... 207
3. Rozmiary afektu w ironii a płeć (dyskusja dotycząca wyników Badania 3)................................. 214
Spis treści 9
4. Uwagi końcowe............................. 221
4.1. Czy ironię można przypisywać jedynie człowiekowi?...... 221
4.2. Czy ironia jest symulowaną nieautentycznością?........ 221
4.3. Czy ironia ma płeć?........................ 222
C Z ĘŚĆ V
FINIS CORONAT
1. Podsumowanie wyników przeprowadzonych badań......... 227
2. Ograniczenia badania......................... 231
3. Nowatorstwo i znaczenie przeprowadzonych badań......... 233
Bibliografi a................................ 238
Załączniki................................. 260
Indeks nazwisk.............................. 275
Spis tabel................................. 281
Spis rysunków............................... 285
About the book.............................. 287

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Anna Milanowicz, Barbara Bokus
  • ISBN

    9788323541301
  • Autor

    Anna milanowicz;barbara bokus
  • Wydawnictwo

    Wydawnictwa uniwersytetu warszawskiego
  • Ilość stron

    290
  • Rok wydania

    2020
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • W krzywym zwierciadle ironii i autoironii (sklep TaniaKsiazka.pl)
    15,33 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 15,33 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla W krzywym zwierciadle ironii i autoironii. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki