Zdjęcia produktu


Strategiczna logika firm rodzinnych (Adrianna Lewandowska)

(2019 / 468 / Wydawnictwo Naukowe PWN / Adrianna Lewandowska / 9788301210120)
E-booki Adrianna Lewandowska
Dostepność na dzień 25.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

80,56 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 80,56 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Strategiczna logika firm rodzinnych

Tytuł Strategiczna logika firm rodzinnych Podtytuł Model Beliefs Autor Adrianna Lewandowska Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-21012-0 Rok wydania 2019 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 468 Format mobi, epub Spis treści Przedmowa 9 Wstęp 13 ROZDZIAŁ 1 29 Istota i specyfika przedsiębiorstw rodzinnych 29 1.1. Rodzina – rozumienie systemu i zależności jako punkt wyjścia 30 1.2. Znaczenie rodziny w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych 34 1.3. Definicja przedsiębiorstwa rodzinnego w teoriach systemowych i strukturalnych 39 1.4. Teoria koewolucji systemów 51 1.5. Teoria zasobowa i wpływ „rodzinności" (ang. Familiness) na typologie firm rodzinnych 60 1.6. Dominująca własność jako immanentna cecha firm rodzinnych 72 ROZDZIAŁ 2 77 Determinanty rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych 77 2.1. Teoria agencji versus teoria służebności menedżerów 78 2.2. Teoria kontyngencji – podejście sytuacyjne 82 2.3. Model ciągłości działania i orientacja na długowieczność 84 2.4. Krytyczne czynniki hamujące rozwój 91 ROZDZIAŁ 3 97 Korelacja strategii biznesu i strategii rodziny, zakresy oddziaływania 97 3.1. Cykl zarządzania strategicznego w firmie i rodzinie 98 3.2. Strategia właścicielska 102 3.3. Konflikty systemowe w stawianiu celów – rodzina versus producent 106 3.4. Strategia sukcesyjna – punkt krytyczny w rozwoju marki rodzinnej 111 3.5. Deskryptory sukcesu firmy rodzinnej 118 ROZDZIAŁ 4 127 Wartości – soczewka długotrwałej perspektywy działania firm rodzinnych 127 4.1. Perspektywa socjalno-emocjonalnego bogactwa 128 4.2. Wartości – podejście definicyjne osadzone w teoriach Rokeacha i Schwartza 136 4.3. Znaczenie wartości w przedsiębiorstwach rodzinnych 143 4.4. Zarządzanie poprzez wartości w firmie rodzinnej 149 ROZDZIAŁ 5 157 Koncepcja i metodyka trójetapowych badań własnych 157 5.1. Założenia i podstawy teoretyczne badań 158 5.2. Zakres i organizacja badań własnych 162 5.3. Trójwarstwowa organizacja badań własnych 167 ROZDZIAŁ 6 171 Zarządzanie strategiczne firm rodzinnych i nierodzinnych – przegląd badań literaturowych 171 6.1. Analiza strategiczna 183 6.1.1. Analiza otoczenia zewnętrznego 183 6.1.2. Analiza otoczenia wewnętrznego 186 6.2. Definiowanie strategii rozwoju 190 6.2.1. Stawianie celów 191 6.2.2. Strategie innowacji 194 6.2.3. Strategie dywersyfikacji 198 6.2.4. Strategie internacjonalizacji 201 6.2.5. Strategie konkurowania 203 6.2.6. Strategie stabilnego rozwoju 204 6.3. Implementacja i strategie funkcjonalne 209 6.3.1. Strategiapersonalna (Human Resources) 209 6.3.2. Strategie marketingowe 212 6.3.3. Strategie finansowe 213 6.4. Monitorowanie i kontrola 218 6.5. Wnioski z analizy porównawczej firm rodzinnych i nierodzinnych 220 ROZDZIAŁ 7 235 Dominująca logika firm rodzinnych – jakościowe badania własne 235 7.1. Teoria dominującej logiki firm 236 7.2. Organizacja i przeprowadzenie badań 243 7.3. Mapy poznawcze badanych firm rodzinnych 249 7.4. Dominująca logika w efektywnie działających firmach rodzinnych – wnioski 271 ROZDZIAŁ 8 285 Model doskonałości BELIEFS 285 8.1. Podstawy teoretyczne do modelu BELIEFS 286 8.2. Metoda, organizacja i przeprowadzenie badań ilościowych 294 8.2.1. Cele, zakres i przedmiot badań 294 8.2.2. Metodyka prac badawczych 300 8.2.3. Charakterystyka próby 306 8.3. Analiza widoczności realizacji – IPA (ang. Importance-Performance Analysis) 312 8.3.1. Analiza istotności realizacji w grupie pracowników marki rodzinnej (spoza rodziny, bez udziałów) 317 8.3.2. Analiza istotności realizacji wśród członków rodziny zaangażowanych w markę (bez udziałów) 323 8.3.3. Analiza pokaźności realizacji wśród członków rodziny zaangażowanych w firmę, z udziałami 331 8.4. Analiza wiązek wartości i indeks BELIEFS w poszczególnych grupach respondentów 341 8.4.1. Analiza wiązek wartości i indeks BELIEFS w grupie członków rodziny bez udziałów 342 8.4.2. Analiza wiązek wartości i indeks BELIEFS w grupie pracowników 353 8.4.3. Analiza wiązek wartości i indeks BELIEFS wśród członków rodziny zaangażowanych w firmę, bez udziałów 363 8.4.4. Analiza wiązek wartości i indeks BELIEFS w grupie członków rodziny będących udziałowcami, pracujących w firmie 375 8.4.5. Zestawienie indeksów BELIEFS badanych grup 386 8.5. Analiza widoczności wartości i korelacja z wynikami finansowymi 394 8.5.1. Podstawowe statystyki uwzględnionych w pracy zmiennych ilościowych 400 8.5.2. Predyktory wskaźnika harmonizacji wartości 402 8.5.3. Predyktory sukcesu finansowego producenta 405 8.5.4. Predyktory korzystnych relacji w rodzinie biznesowej 408 8.6. Wnioski z badania weryfikującego statystycznie model BELIEFS 412 Zakończenie 423 Bibliografia 431 Netografia 468 Spis rysunków 469 Spis tabel 471 Spis wykresów 474 Załącznik 1. Kwestionariusz wywiadu do badania jakościowego w ramach dominującej logiki marki rodzinnej 476 Załącznik 2. Kwestionariusz badania ilościowego – weryfikacji modelu BELIEFS 482 Załącznik 3. List zapraszający i widok witryny badania BELIEFS 494

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Adrianna Lewandowska
  • ISBN

    9788301210120
  • Autor

    Adrianna lewandowska
  • Wydawnictwo

    Wydawnictwo naukowe pwn
  • Ilość stron

    468
  • Rok wydania

    2019
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Strategiczna logika firm rodzinnych (sklep TaniaKsiazka.pl)
    80,56 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 80,56 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Strategiczna logika firm rodzinnych. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki