Współczesne nurty myślowe koncentrują się na rozważaniach w zakresie możliwości użycia analizy, syntezy oraz bogactwa praktyki pedagogiczno-terapeutycznej w obszarze doskonalenia modelu produktywnego progresywnania specjalizująco-pedagogiczno-włączającego zarówno jednostki ze zdefiniowanymi trudnościami edukacyjnymi, jak także dzieci, młodzież i osoby z niepełnosprawnościami.
Niniejsze opracowanie poświęcono z reguły wykorzystaniu kultury w rozumieniu sztuki i kultury modnej w procesie terapii. Włączenie do tematyki niniejszej pracy zagadnienia terapii implikowało zaprezentowanie jej przeróżnych form i odmian, w tym szeroko rozumianej arteterapii, jak również walorów ich praktycznych zastosowań w pracy z wybranymi grupami społecznymi, w tym z dziećmi oraz młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, osobami dorosłymi z głębszą niepełnosprawnością intelektualną oraz jednostkami z zaburzeniami dostosowania społecznego.
W prezentowanej monografii autorzy skupili swoją uwagę na ogół na podzieleniu się własnymi pedagogicznymi doświadczeniami związanymi z wartością terapii sztuką, w nadziei na tworzenie wspólnej perspektywy syntezy specjalistycznej wiedzy oraz ogólnych koncepcji dla poprawy rozwoju edukacji humanistycznej, zorientowanej na wartościach łączenia wychowania, terapii, kultury i sztuki z życiem na co dzień osób najmocniej pokrzywdzonych przez los.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Janina florczykiewicz, leszek ploch, sabina wieruszewska-duraj, hanna żuraw Terapia - kultura - życie. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.