Pozapłacowe benefity dla pracowników to dziś jedno z podstawowych narzędzi zachęcających do podjęcia pracy w danej firmie i motywujących do pozostania w niej na dłużej. Mogą one posiadać różny charakter – dobrowolny albo obowiązkowy, a także najróżniejszą postać – świadczenia pieniężnego albo przysporzenia w naturze. Pod tymi względami głównie są dostosowane do potrzeb osób zatrudnionych. Powinny też być konkurencyjne w stosunku do tych oferowanych przez innych pracodawców.
Korzyść z benefitu uzyskuje nie tylko zainteresowany pracownik (beneficjent), lecz także podmiot, który go gwarantuje. Wyraźne jest przy tym źródło finansowania takich świadczeń – mogą to być np. Zasoby obrotowe albo fundusz socjalny. W zależności od tego bowiem, w jaki sposób świadczenia pozapłacowe są finansowane, po spełnieniu odpowiednich warunków mogą one korzystać ze zwolnienia z podatku lub składek ZUS.
na dodatek od 9 lipca 2019 r. Pracodawcy mogą zapewnić pracownikom benefit, jakim są posiłki profilaktyczne, w bardziej sprężystej formie niż dotychczasowa. W tym celu mogą wydawać bony, talony, kupony, a także inne dowody uprawniające do otrzymania na ich podstawie posiłku lub produktów do przygotowania posiłku we własnym zakresie.
znacznym świadczeniem pozapłacowym jest na dodatek włączenie do nowego systemu dobrowolnego oszczędzania – PPK, które niebawem będzie miało zasięg ogólnodostępny.
Publikacja jest jedynym na rynku funkcjonalnym omówieniem zagadnienia oferowanych pracownikom benefitów w kontekście ich finansowania, przyznawania i rozliczania, w tym zaliczania do kosztów podatkowych. Uwzględnia ostatnie zmiany przepisów w tym zakresie, stanowiska urzędowe i orzecznictwo sądowe. Całość została wzbogacona licznymi przykładami i schematami uzupełniającymi i porządkującymi wiedzę o tej tematyce.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Świadczenia pozaplacowe. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.