Jak dokonać transformacji w biurze i usługach, tak aby organizacja stała się bardziej wydajna i efektywna? Autor książki Lean w biurze i usługach, stawiając sobie za cel objaśnienie użycia metod Lean, wychodzi poza opis podstawowych narzędzi i skupia się na szczegółowym wyjaśnieniu kluczowych koncepcji szczupłego zarządzania w środowisku biurowym i usługowym.
Książka zaczyna się od analizy zarządzania strumieniem wartości, a następnie przechodzi do takich zagadnień, jak: praca standaryzowana, przepływ, zrównoważony system ssący, a także zarządzanie wizualne. W książce odnajdziemy omówienie podstawowych narzędzi Lean, m.in.
takich jak metoda 5S czy poka-yoke – techniki zapobiegania błędom. Autor rozkłada koncepcje Lean na części pierwsze, opisuje je w kontekście pozaprodukcyjnym i wyjaśnia, jak się je stosuje. Podając sporo przykładów, omawia komórki funkcyjne większości firm usługowych, a także obszary administracyjne zakładów produkcyjnych.
Korzystając z ponad dwudziestoletniego doświadczenia, autor prezentuje strategie wdrożeniowe oddzielnie dla każdej funkcji i działu w firmie. Przygląda się najczęstszym przeszkodom, na jakie mogą się natknąć osoby wprowadzające Lean, i podpowiada, jak sobie z nimi poradzić.
dodatkowo książka mieści zbiór formularzy, tabel, list kontrolnych, wzorów i arkuszy, które pomogą każdemu rozpoczynającemu pracę z Lean. *** W biurach i usługach, dzieje się dziś większość światowego biznesu.
Niestety, to właśnie procesy biurowe i usługowe posiadają w sobie typowo najwięcej bałaganu, pomyłek, przestojów i najróżniejszego rodzaju marnotrawstw. O ile nauczyliśmy się sprawnie wznosić jakość i wydajność procesów produkcji, o tyle w kwestii wydajnej organizacji biura i usług, niemało firm wciąż raczkuje.
Książka, którą trzymasz w ręce, to przewodnik zapraszający do spojrzenia na procesy usługowe z nieco innej perspektywy. Takiej, która pozwala odkryć ukryte w tych procesach marnotrawstwa i zamienić je na korzyści.
Tym, którzy obawiają się, że jest to skomplikowane i niełatwe, niech jako motto podczas lektury posłuży pierwsze zdanie z tej książki: „W szczupłym myśleniu, chodzi o zdrowy rozsądek…". KamiL Torczewski, Prezes Zarządu, Akademia Białego Kruka sp.
z o.o. Drew jest jednym z niewielu praktyków, którzy naprawdę rozumieją różnicę między szczupłym przedsiębiorstwem a szczupłą produkcją. Bill Beer, Wenger Corporation Prosty poradnik, który pomoże liderom w przeprowadzeniu transformacji niosącej korzyści im samych, ich pracownikom, a także procesom.
Glenn Marshall, Northrop Grumman Shipbuilding Jasne i skrupulatne metody stosowania szczupłego myślenia w procesach wspierających i administracyjnych, które sprawdzają się w prawie każdej branży. (…) Szczerze polecam tę książkę.
Brian Maskell, BMA Inc. *** Drew Locher jest aktualnie dyrektorem zarządzającym w Change Management Associates (CMA). CMA świadczy różne usługi konsultingowe, doradzając firmom w sprawach doskonalenia, a także rozwoju organizacyjnego.
gwarantuje wsparcie we wdrażaniu systemów zarządzania jakością, by polepszyć wyniki swoich klientów. Locher zajmuje się wdrażaniem prekursorskich strategii zarządzania w wielu firmach już od roku 1986. W latach 1986–1990 opracowywał i wdrażał programy doskonalenia w General Electric.
W roku 1990 opuścił GE, aby założyć CMA. Jest to spółka zrzeszająca ludzi posiadających podobną wizję zarządzania organizacją i jej doskonalenia. Jej członkowie poświęcają się wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań, aby pomóc swym klientom.
Podejście CMA skupia się na ergonomicznych wykorzystaniach – „ucz się w trakcie działania" to slogan dobrze podsumowujący ten fason pracy. W roku 1997 spółka CMA we współpracy z Amerykańskim Narodowym Instytutem Standardów i technice pracowała nad stworzeniem „Uniwersytetu Lean".
Locher jest autorem książki The Complete Lean Enterprise – Value Stream Mapping for Office and Administrative Process, wyodrębnionej nagrodą Shingo, przyznawaną m.in. Publikacjom opisującym najkorzystniejsze praktyki zarządzania wykorzystujące techniki i narzędzia szczupłego myślenia.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Lean w biurze i usługach, AZ#D35A93EEEB/DL-ebwm/epub. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.