Zdjęcia produktu


Współczesna terapia zajęciowa. od teorii do praktyki (Anna Misiorek, Edyta Janus, Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj)

(2019 / 200 / PZWL / 9788320059267)
E-booki Anna Misiorek, Edyta Janus, Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj
Dostepność na dzień 24.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

80,56 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 80,56 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Współczesna terapia zajęciowa. od teorii do praktyki

Tytuł Współczesna terapia zajęciowa. Od teorii do praktyki Autorzy Anna Misiorek, Edyta Janus, Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj Język polski Wydawnictwo PZWL ISBN 978-83-200-5926-7 Rok wydania 2019 Wydanie 1 ilość stron 200 Format epub, mobi Spis treści 1. Historia terapii zajęciowej – Anna Misiorek 1 1.1. Wprowadzenie 1 1.2. Terapia zajęciowa na świecie 1 1.2.1. Leczenie moralne – Ruch Moral Treatment (MT) 2 1.2.2. Ruch artystyczny sztuki i rzemiosła – Arts and Crafts Movement 3 1.2.3. Pionierzy terapii zajęciowej, Narodowe Towarzystwo Promocji Terapii Zajęciowej – National Society for the Promotion of Occupational Therapy (NSPOT) 5 1.2.4. Rozwój terapii zajęciowej podczas I wojny światowej, pomocnicy rekonstrukcji – Roconstruction Aides 8 1.2.5. Czasy powojenne 10 1.2.6. II wojna światowa 11 1.2.7. Powrót do korzeni – rozwój współczesnej terapii zajęciowej 12 1.3. Terapia zajęciowa w Polsce 13 1.3.1. Początki terapii zajęciowej w Polsce 13 1.3.2. Pionierzy polskiej rehabilitacji i terapii zajęciowej 15 1.3.3. Aktualna sytuacja polskiej terapii zajęciowej 18 1.4. Podsumowanie 21 Pytania i polecenia sprawdzające 21 Piśmiennictwo 21 2. Współczesne pojęcia, definicje i koncepcje w terapii zajęciowej – Anna Misiorek 23 2.1. Wprowadzenie 23 2.2. Podstawowe idee, pojęcia i definicje używane w terapii zajęciowej 24 2.2.1. Zajęcie jest podstawową ludzką potrzebą, zajęcia nadają życiu sens 24 2.2.2. Umożliwianie (enablement) 25 2.2.3. Realizowanie zajęć i zaangażowanie w zajęcia (occupational performance, occupational engagement) 26 2.2.4. Wykorzystanie koncepcji realizowania zajęć i zaangażowania w zajęcia w praktyce 28 2.2.5. Uczestniczenie w zajęciach (occupational participation), a także deprywacja zajęciowa (occupational deprivation) 29 2.2.6. Teoria przepływu (Flow theory) 30 2.2.7. Równowaga zajęciowa i brak równowagi zajęciowej (occupational balance, occupational imbalance) 30 2.2.8. Alienacja zajęciowa (occupational alienation) 31 2.2.9. Sprawiedliwość zajęciowa (occupational justice) 32 2.2.10. Czynniki ryzyka związane z zajęciowością ludzką (occupational risk factors) 33 2.2.11. Podsumowanie 33 Pytania i polecenia sprawdzające 33 Piśmiennictwo 34 3. Robienie, bycie, stawanie się i przynależenie – istota zajęciowości ludzkiej a ochrona i promocja zdrowia – zestawienie wybranych prac – Anna Misiorek 37 3.1. Wprowadzenie 37 3.2. Robienie, bycie, stawanie się – istotą zajęciowości ludzkiej 38 3.2.1. Robienie, zajmowanie się – doing 38 3.2.2. Bycie – being 38 3.2.3. Stawanie się – becoming 39 3.2.4. Przynależenie – belonging 40 3.2.5. Praktyka terapii zajęciowej i promocja zdrowia w świetle koncepcji Ann Wilcock 41 3.2.6. Rola terapii zajęciowej w promocji zdrowia 42 3.3. Wzajemne relacje między poszczególnymi elementami teorii Ann Wilcock w badaniach naukowych 45 3.3.1. Robienie i bycie 45 3.3.2. Robienie i stawanie się 46 3.3.3. Robienie i przynależenie 47 3.3.4. Bycie i stawanie się 47 3.3.5. Bycie i przynależenie 48 3.3.6. Stawanie się i przynależenie 48 3.4. Podsumowanie 48 Pytania i polecenia sprawdzające 49 Piśmiennictwo 49 4. Umiejętności terapeuty zajęciowego – Edyta Janus 53 4.1. Wprowadzenie 53 4.2. Nawiązanie relacji terapeutycznej i współpraca z pacjentem 53 4.3. Zdobywanie informacji niezbędnych do prowadzenia terapii zajęciowej. 56 4.4. Ocena 60 4.5. Umożliwianie realizowania zajęć 63 4.6. Praca w grupie/praca z grupą 64 4.7. Podsumowanie 68 Pytania i polecenia sprawdzające 69 Piśmiennictwo 69 5. Modele i klasyfikacje jako ramy odniesienia. Model KAWA – Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj 71 5.1. Wprowadzenie 71 5.2. Czym są modele (i klasyfikacje) w TZ 74 5.3. Model KAWA 74 5.3.1. Cykl terapeutyczny z zastosowaniem modelu KAWA/modelu rzeki życia 77 5.3.2. Stosunek elementów symboliki modelu KAWA do wzajemnych relacji części ICF 79 5.3.3. Relacja jakości życia do składników modelu rzeki życia 80 5.4. Podsumowanie 81 Pytania i polecenia sprawdzające 81 Piśmiennictwo 82 6. Wybrane modele użytkowane w terapii zajęciowej – Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj 83 6.1. Wprowadzenie 83 6.2. Model Person-Environment-Occupation (PEO) jako model transakcyjny, PEO fit 84 6.3. Canadian Model of Occupational Performance-Engagement (CMOP-E) 89 6.4. Model of Human Occupation (MOHO) – Model Zajęć Człowieka 93 6.4.1. Narzędzia modelu MOHO 94 6.5. Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) 101 6.6. Podsumowanie 106 Pytania i polecenia sprawdzające 106 Piśmiennictwo 106 7. Praktyka skupiona na kliencie i jej kluczowe znaczenie w obszarze terapii zajęciowej – Rafał Bugaj, Miłosz Kuśnierz 109 7.1. Wprowadzenie 109 7.2. Klient czy pacjent? 110 7.3. Praktyka skupiona na kupującye (client-centred practice – CCP) w terapii zajęciowej 111 7.4. Praktyka skupiona na rodzinie (family-centred practice – FCP) 112 7.5. Podsumowanie 113 Pytania i polecenia sprawdzające 114 Piśmiennictwo 114 8. Cykl terapeutyczny i jego konteksty oraz modele interwencji – Rafał Bugaj, Miłosz Kuśnierz 117 8.1. Wprowadzenie 117 8.2. The Canadian Practice Process Framework (CPPF) 118 8.2.1. Części CPPF 119 8.3. Podsumowanie 132 Pytania i polecenia sprawdzające 133 Piśmiennictwo 133 9. Interwencje w terapii zajęciowej – Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj 127 9.1. Wprowadzenie 135 9.2. Podział interwencji 135 9.2.1. Interwencje, w których terapeuta zajęciowy zarządza, by umożliwić powstanie adaptacji 136 9.2.2. Interwencje, w których terapeuta zajęciowy uczy, żeby umożliwić uczenie się klienta 139 9.2.3. Interwencje, w których terapeuta zajęciowy wspiera klienta, aby umożliwić zdrowienie 151 9.2.4. Interwencje, w których terapeuta zajęciowy promuje, by umożliwić zdrowie i dobrostan 153 9.3. Podsumowanie 155 Pytania i polecenia sprawdzające 156 Piśmiennictwo 156 10. Rozwój zawodowy terapeuty zajęciowego – Edyta Janus 165 10.1. Wprowadzenie 165 10.2. Rozwój zawodowy terapeuty zajęciowego – wybrane aspekty 166 10.3. Portfolio 168 10.4. Superwizja 170 10.5. Podsumowanie 173 Pytania i polecenia sprawdzające 173 Piśmiennictwo 173 11. Dbanie o własne zdrowie jako warunek potrzebny do pełnegoi satysfakcjonującego realizowania obowiązków zawodowych – Edyta Janus 175 11.1. Wprowadzenie 175 11.2. Rozumienie zdrowia 176 11.3. Dbanie o zdrowie fizyczne 177 11.4. Dbanie o zdrowie psychiczne – radzenie sobie ze stresem związanym z pracą 179 11.5. Podsumowanie 183 Pytania i polecenia sprawdzające 183 Piśmiennictwo 184 Skorowidz 187

Dane oraz specyfikacja:

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Współczesna terapia zajęciowa. Od teorii do praktyki (sklep TaniaKsiazka.pl)
    80,56 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 80,56 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Współczesna terapia zajęciowa. od teorii do praktyki. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki