Tytuł Marketing Analytics Podtytuł Jak efektywnie korzystać ze statystyk, analiz, modeli i big data w marketingu Autor Mike Grigsby Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN Tłumaczenie Bartosz Sałbut ISBN 978-83-01-20752-6 Rok wydania 2019 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 270 Format mobi, epub Spis treści Przedmowa do wydania pierwszego 11 Przedmowa do wydania drugiego 13 Wstęp 15 Wprowadzenie do analityki marketingowej 16 Do kogo skierowana jest ta książka? 16 Nauki marketingowe – co to takiego? 16 Dlaczego analityka marketingowa jest tak ważna? 17 Kto zawodowo korzysta z analityki marketingowej? 17 Dlaczego uważam, że mam coś do przekazania w temacie analityki marketingowej? 18 Jakie podejście/filozofię obrałem, pisząc tę książkę? 19 Część pierwsza. Dane ogólne. W czym może ci pomóc analityka marketingowa? 21 Rozdział 1. Podstawy statystyki 23 Miary tendencji centralnej 23 Miary dyspersji 25 Rozkład normalny 29 Przedziały ufności 30 Zależności między dwiema zmiennymi: kowariancja i korelacja 31 Rachunek prawdopodobieństwa i rozkłady próby 33 Podsumowanie 34 Rozdział 2. Podstawowe zasady zachowań konsumentów i strategii marketingowej 35 Wprowadzenie 35 Zachowania klientów jako fundament strategii marketingowej 36 Zachowania konsumentów – przegląd 37 Strategia marketingowa – przegląd 39 Podsumowanie 43 Rozdział 3. Przesłanka decyzyjna – co to takiego? 44 Wprowadzenie 44 Dyrektorzy raczej nie korzystają z przesłanek 44 Czym jest przesłanka decyzyjna? 46 Część druga. Zmienne zależne 51 Rozdział 4. Czynniki modelujące popyt 53 Wprowadzenie 53 Równania zależne i równania współzależne 53 Równania deterministyczne a równania probabilistyczne 54 Modelowanie rozciągliwości 61 Uwagi technologiczne 64 Gwóźdź programu: Segmentacja i modelowanie sprężystości pozwalają maksymalizować przychody w sieci klinik i sklepów medycznych – wyniki badań terenowych 68 Rozdział 5. Kto daje największe szanse na zakup i jak do niego dotrzeć? 82 Wprowadzenie 82 Uwagi konceptualne 82 Wykresy przyrostu 89 wykorzystywanie modelu – współliniowość 90 Diagnozowanie zmiennych 94 Gwóźdź programu: Regresja logistyczna jako narzędzie analizy koszyka rynkowego 96 Rozdział 6. Kiedy istnieje największe prawdopodobieństwo, iż klient zdecyduje się na zakup? 102 Wprowadzenie 102 Analiza przeżycia – omówienie konceptualne 102 Gwóźdź programu: Wartość w cyklu życia. O wyższości analizy prognostycznej nad opisową 113 Rozdział 7. Regresja panelowa. W jaki sposób korzystać z szeregów przekrojowo-czasowych? 119 Wprowadzenie 119 Na czym polega regresja panelowa? 120 Regresja panelowa – detale 121 Rozdział 8. Układy równań w technikach modelowania zmiennej zależnej 128 Wprowadzenie 128 Co to jest układ równań? 128 Po co w ogóle zadawać sobie trud używania układu równań? 130 Pożądane własności estymatorów 131 Część trzecia. Techniki relacyjne 139 Rozdział 9. Jak wygląda mój rynek? 141 Wprowadzenie 141 Wprowadzenie do segmentacji 142 Czym jest segment, a czym segmentacja? 142 Po co prowadzić segmentację? Strategiczne wykorzystania segmentacji 143 Cztery „P" marketingu strategicznego 146 Kryteria praktycznej segmentacji 147 Odgórnie czy raczej nie? 148 proces od strony konceptualnej 148 Rozdział 10. Segmentacja. Narzędzia i techniki 156 Wprowadzenie 156 Wskaźniki wydajnej segmentacji 156 Ogólne techniki analityczne 157 Gwóźdź programu: Po co wychodzić poza RFM? 187 Część czwarta. Kolejne ważne zagadnienia w codziennej praktyce marketingowej 197 Rozdział 11. Testy statystyczne. Skąd mam wiedzieć, co zadziała? 199 Wszyscy chcą testować 199 Wzór na wielkość próby – korzystaj z miary przyrostu 200 Testy podziału i pełny eksperyment czynnikowy – różnice 203 Rozdział 12. Big data i ich znaczenie w analityce marketingowej 210 Wprowadzenie 210 Big data – co to takiego? 210 Czy big data ma znaczenie? 212 Co big data oznacza dla analityki marketingowej? Co oznacza dla strategii? 213 No i co z tego? 213 Jak przetrwać panikę big data 214 Analityka big data 216 Big data – algorytmy egzotyczne 216 Część piąta. Podsumowanie 223 Rozdział 13. Obfity finał. Co powinieneś z tego wszystkiego zapamiętać? 225 Czego się dowiedziałem, co chciałbym przekazać tobie? 225 Co jeszcze powinieneś z tego wynieść? 231 Słowniczek 234 Bibliografia i lektura dodatkowa 236
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Marketing analytics. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.