„No i po co nam w ogóle te muzea?” – takie przewrotne pytanie postawiła Anna Żakiewicz (2008) w odpowiedzi na liczne doniesienia medialne dotyczące spadku zainteresowania społeczeństwa polskiego tą formą obcowania z kulturą.
jednakże informacje statystyczne publikowane poprzez GUS oraz gromadzone przez muzea wskazują, iż tendencja jest zupełnie odwrotna. W ciągu ostatnich piętnastu lat notuje się stały wzrost liczby osób internautów muzea, a wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut Turystyki wykazały, że głównym celem przyjazdu turystów do Polski jest zwiedzanie.
Zatem artykuł będący konsekwencją prac muzealników stanowi wyraźny i perspektywiczny element potencjału turystycznego naszego kraju. Niniejsza książka jest próbą syntetycznej oceny i analizy towaru turystycznego kreowanego poprzez muzea etnograficzne na wolnym powietrzu w dwóch regionach etnograficznych: na Mazowszu i Pomorzu.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Kreowanie produktu turystyki kulturowej w muzeach etnograficznych na przykładzie mazowsza i pomorza, AZ#14748B1FEB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.