Celem pracy jest analiza i ocena w jaki sposób rozwój klasycznej teorii gier, a w szczególności gier pozycyjnych, a także rozwój gier komputerowych zaważył na rozwoju nienaturalnej inteligencji. Dotyczy to w szczególności gier pozycyjnych z kompletną informacją, takich jak szachy i Go, czy też gier typu Mazura-Banacha, które zapisane zostały w Księdze Szkockiej oraz szeroko rozumianych gier komputerowych.
Rozwój gier kwantowych to jeszcze duża niewiadoma jeśli chodzi o zastosowania, dlatego także warto poświęcić im trochę miejsca w niniejszej pracy. W pierwszych rozdziałach monografii przypomniano podstawowe informacje związane z grami.
Następnie zaprezentowano gry pozycyjne - jednocześnie towarzyskie, jak i teoretyczne, produkowane przez matematyków ze sławnej szkoły lwowskiej. Pokazano także w jaki sposób przyczyniły się one do rozwoju nienaturalnej inteligencji.
Przedmiotem badawczym są również gry komputerowe, wykonane przez świetnych informatyków, które na pewno posiadają zasadniczy wpływ na rozwój wyrafinowanych algorytmów. W pracy postawiono także hipotezę, iż rozwój nowej dziedziny teorii gier, czyli gier kwantowych, a także komputerów kwantowych, może w decydujący sposób wpłynąć na doskonalenie technik związanych ze sztuczną inteligencją.
Zaprezentowano jeszcze metody fizyki klasycznej i kwantowej wykorzystywane do opisu zjawisk społecznych. Wkładem własnym autorki jest wykorzystanie paradoksu kota Schrödingera do opisu mechanizmu aukcji angielskiej i mnóstwo „małych" przykładów wzbogacających omawiane problemy.
W monografii wyodrębniono dodatkowo algorytmy i projekty związane z oprogramowaniem, które posłużyły do doskonalenia oprogramowania obsługującego wybrane gry. W tym celu omówiono równocześnie algorytmy genetyczne, jak i sieci neuronowe.
dodatkowo wspomniano, iż oprogramowanie wykorzystywane do coraz bardziej wyrafinowanej gry na giełdzie, czyli handel wysokich częstotliwości, kryptowaluty i algorytmy stosowane w handlu instrumentami pochodnymi mają również stanowczy wpływ na rozwój oprogramowania.
Towarzyszą temu niemałe emocje i wiążące się z nimi pułapki psychologiczne, których opis znalazł także odzwierciedlenie w opracowaniu.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Zastosowanie teorii gier w tworzeniu sztucznej inteligencji. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.