Zdjęcia produktu


Zastosowanie teorii gier w tworzeniu sztucznej inteligencji (Ewa Drabik)

(2019 / 194 / Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej / Ewa Drabik / 9788378149774)
E-booki Ewa Drabik
Dostepność na dzień 24.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

30,40 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 30,40 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Zastosowanie teorii gier w tworzeniu sztucznej inteligencji

Celem pracy jest analiza i ocena w jaki sposób rozwój klasycznej teorii gier, a w szczególności gier pozycyjnych, a także rozwój gier komputerowych zaważył na rozwoju nienaturalnej inteligencji. Dotyczy to w szczególności gier pozycyjnych z kompletną informacją, takich jak szachy i Go, czy też gier typu Mazura-Banacha, które zapisane zostały w Księdze Szkockiej oraz szeroko rozumianych gier komputerowych.

Rozwój gier kwantowych to jeszcze duża niewiadoma jeśli chodzi o zastosowania, dlatego także warto poświęcić im trochę miejsca w niniejszej pracy. W pierwszych rozdziałach monografii przypomniano podstawowe informacje związane z grami.

Następnie zaprezentowano gry pozycyjne - jednocześnie towarzyskie, jak i teoretyczne, produkowane przez matematyków ze sławnej szkoły lwowskiej. Pokazano także w jaki sposób przyczyniły się one do rozwoju nienaturalnej inteligencji.

Przedmiotem badawczym są również gry komputerowe, wykonane przez świetnych informatyków, które na pewno posiadają zasadniczy wpływ na rozwój wyrafinowanych algorytmów. W pracy postawiono także hipotezę, iż rozwój nowej dziedziny teorii gier, czyli gier kwantowych, a także komputerów kwantowych, może w decydujący sposób wpłynąć na doskonalenie technik związanych ze sztuczną inteligencją.

Zaprezentowano jeszcze metody fizyki klasycznej i kwantowej wykorzystywane do opisu zjawisk społecznych. Wkładem własnym autorki jest wykorzystanie paradoksu kota Schrödingera do opisu mechanizmu aukcji angielskiej i mnóstwo „małych" przykładów wzbogacających omawiane problemy.

W monografii wyodrębniono dodatkowo algorytmy i projekty związane z oprogramowaniem, które posłużyły do doskonalenia oprogramowania obsługującego wybrane gry. W tym celu omówiono równocześnie algorytmy genetyczne, jak i sieci neuronowe.

dodatkowo wspomniano, iż oprogramowanie wykorzystywane do coraz bardziej wyrafinowanej gry na giełdzie, czyli handel wysokich częstotliwości, kryptowaluty i algorytmy stosowane w handlu instrumentami pochodnymi mają również stanowczy wpływ na rozwój oprogramowania.

Towarzyszą temu niemałe emocje i wiążące się z nimi pułapki psychologiczne, których opis znalazł także odzwierciedlenie w opracowaniu.

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Ewa Drabik
  • ISBN

    9788378149774
  • Autor

    Ewa drabik
  • Wydawnictwo

    Oficyna wydawnicza politechniki warszawskiej
  • Ilość stron

    194
  • Rok wydania

    2019
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Zastosowanie teorii gier w tworzeniu sztucznej inteligencji (sklep TaniaKsiazka.pl)
    30,40 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 30,40 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Zastosowanie teorii gier w tworzeniu sztucznej inteligencji. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki