Tytuł Rebranding Podtytuł Strategiczna zmiana dla organizacji Autor Barbara Mróz-Gorgoń Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-20614-7 Rok wydania 2019 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 344 Format mobi, epub Spis treści Wstęp 7
I. Zarządzanie zmianą strategiczną – perspektywa teoretyczna 19
1.1. Zmiana – definicja i ewolucja zmiany w organizacji 20
1.2. Zarządzanie zmianą – pojęcie, teorie i modele 32
1.3. Zmiana strategiczna – determinanty i znaczenie 43
1.4. Uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne zmian w organizacji – czynniki wyzwalające i hamujące zmiany w organizacji 59
II. Rebranding w świetle teorii zarządzania i marketingu 79
2.1. Firma korporacyjna w procesie brandingowym – pojęcia podstawowe 81
2.2. Definicje i formy rebrandingu 94
2.3. Przesłanki rebrandingu 106
2.3.1. Wewnętrzne motywy rebrandingu 108
2.3.2. Zewnętrzne motywy rebrandingu 110
2.4. Cykl i modele rebrandingu 112
2.5. Czynniki kształtujące sprawność procesu rebrandingu 120
2.5.1. Produktywność rebrandingu – pojęcie i pomiar 121
2.5.2. Wiedza o rynku i jej znaczenie w procesie rebrandingu 130
2.5.3. Komunikacja marketingowa w rebrandingu 135
2.5.4. Koordynacja interesariuszy cyklu rebrandingu 146
III. Rebranding na polskim rynku w świetle badań jakościowych 155
3.1. Opis badań i charakterystyka respondentów 166
3.1.1. Szczegółowa charakterystyka respondentów i podmiotów reprezentowanych przez respondentów 169
3.1.2. Charakterystyki rebrandingu wybranych przedsiębiorstw 173
3.2. Rebranding i jego uwarunkowania 174
3.2.1. Motywy rebrandingu 174
3.3. Cykl rebrandingu – przebieg, czas trwania i uczestnicy cyklu 179
3.4. Czynniki produktywności procesu rebrandingu w świetle badań jakościowych 187
3.4.1. Wiedza i jej znaczenie w procesie rebrandingu 188
3.4.2. Komunikacja marketingowa w procesie rebrandingu 191
3.4.3. Koordynacja interesariuszy i styl zarządzania w procesie rebrandingu 196
3.5. Wyniki badań jakościowych – próba syntezy 198
IV. Rebranding w świetle badań ilościowych 203
4.1. Charakterystyka procedury badawczej i projekt modelu pomiarowego 204
4.1.1. Charakterystyka metody i próby badawczej 204
4.1.2. Charakterystyka modelu pomiarowego 212
4.2. Charakterystyka rebrandingu w badanych firmach na podstawie skatalogowanych odpowiedzi 220
4.2.1. Ogólne parametry rebrandingu 220
4.2.2. Poziom wiedzy o rynku 223
4.2.3. Integracja komunikacji marketingowej 225
4.2.4. Partycypacyjny wymiar zarządzania 226
4.2.5. Rynkowe skutki rebrandingu 229
4.2.6. Bieżące relatywne wyniki firm 229
4.3. Weryfikacja skal pomiarowych 230
4.3.1. Współzależności pomiędzy konstruktami 241
Podsumowanie 251
V. Aneks 261
Załącznik 1 – Przypadki rebrandingu wybranych marek 262
ZOO Wrocław 262
InPost 265
Nest Bank 268
Mamut 270
Warta 273
Cyfrowy Polsat 277
Port Lotniczy Wrocław 281
Tygodnik „Polityka" 284
TIM 288
Work Service 290
mBank 293
Załącznik 2 – Scenariusz indywidualnego wywiadu pogłębionego 296
Załącznik 3 – Skale pomiarowe poszczególnych konstruktów 300
Summary 305
Bibliografia 311
Spis tabel 342
Spis rysunków 343
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Rebranding. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.