Zdjęcia produktu


Joanna jasińska, światosław kiś Zarządzanie sytuacjami problemowymi case study (Joanna Jasińska, Światosław Kiś)

(biznes i ekonomia / 2019 / 124 / Sophia / Joanna Jasińska;Światosław Kiś / 9788365929655)
E-booki Joanna Jasińska, Światosław Kiś
Dostepność na dzień 24.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

70,30 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 70,30 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Joanna jasińska, światosław kiś Zarządzanie sytuacjami...

Turbulentne otoczenie wpływa na zmiany zachodzące w organizacji i wywoduje pojawianie się nowych problemów zarządzania.przypasować się do zmian zachodzących w zmieniającym się otoczeniu, należy te problemy identyfikować w celu ich rozwiązania i wprowadzenia optymalnych zmian.

Przeprowadzenie przedsiębiorstwa poprzez trudny -- i nieunikniony -- okres zmian jest wyzwaniem, z którym muszą się zmierzyć menedżerowie większości przedsiębiorstw. Skala trudności związanych z tego typu przedsięwzięciami jest najlepiej widoczna, gdy zwrócimy uwagę na fakt, że -- zdaniem niektórych badaczy -- ponad 70% wszelkich projektów zmian kończy się porażką.

Dlatego do reformowania organizacji warto się optymalnie przygotować. Można wyznaczyć, że pierwszym krokiem jest przeprowadzenie rzetelnej diagnozy zaistniałych problemów.Zarządzanie jest obecne we wszystkich płaszczyznach życia gospodarczego, społecznego, jak w dodatku w globalnym funkcjonowania państw i organizacji.

Działania związane z zarządzaniem mają charakter permanentny, są procesem osiągania założonych celów, wykonywanych przez innych ludzi. Ale kryzysy towarzyszą wszelkim aspektom sprawowania zarządzania.

Do kryzysów prowadzi głównie zachwianie równowagi pomiędzy zasobami i celami przedsiębiorstwa. Managerowie zarządzający firmą muszą dokonać jej analizy i sprecyzować przyczyny pojawienia się kryzysu.

choćby najsprawniejsi kierownicy głównie nie potrafią zidentyfikować wszelkich czynników źródłowych potencjalnej sytuacji kryzysowej. Wczesna detekcja umożliwiłaby potem jej szybsze przezwyciężenie i przejście do poziomu jednostajnego.

typowo kryzys nie obejmuje tylko samego przedsiębiorstwadodatkowo jego interesariuszy z kręgu dostawców, odbiorców, banków. Zarządzanie kryzysem w środku danego przedsiębiorstwa jest wyjątkowo wielowątkowym procesem, z jednoczesnym udziałem wielu czynników wewnętrznych i zewnętrznych oddziaływającym na ich postrzeganie kryzysu.

Istnieją trzy newralgiczne komponenty modelu zarządzania kryzysem w organizacji, w postaci programu antykryzysowego, sztabu antykryzysowego i udziałowców sytuacji kryzysowej. Sukces w sanacji danego przedsiębiorstwa wprawdzie jest zależny od zgodnego współdziałania wszystkich części likwidacji sytuacji kryzysowej, ale w najbardziej uzależniony jest od rozciągliwości wierzycieli dotkniętej kryzysem producenta.

Studium przypadku przedsiębiorstw dowodzi, że spółki nie są w stanie w pełni zabezpieczyć się przed skutkami kolejnych kryzysów, czy również zewnętrznych wahań koniunkturalnych. Kluczowe jest właściwe podejście zarządów poszczególnych firm do walki ze skutkami kryzysu.

Należy wcześniej poszukiwać oznak kryzysu, ponieważ profilaktyka jest zawsze mniej bolesna aniżeli później choćby najłagodniejsze czynności antykryzysowe. Jeśli nie można liczyć na finansowe zasilanie zewnętrzne, najważniejsze jest poleganie na zasobach własnych (zasoby gotówki, majątku trwałego czy nieruchomości).

Właściwe zastosowanie jednego lub obu tych źródeł do przetrwania stanu kryzysu, stanowi podstawę do powodzenia czynności naprawczych. Zmarnowanie albo beztroskie zużycie na bieżące funkcjonowanie producenta, typowo kończy się upadłością marki.

W przedstawionych trzech studium przypadku, przeanalizowano najróżniejsze podejście zarządów przedsiębiorstw do filozofii wychodzenia z takiego kryzysu. Sposób reakcji na wyzwania stawiane przez kryzys jest kluczowy dla powodzenia całej kampanii przywracania stabilizacji przedsiębiorstwu.Niniejsza praca składa się ze wstępu, dwóch rozdziałów teoretycznych, oraz jednego rozdziału zawierającego studium przypadku stanu kryzysu w trzech polskich przedsiębiorstwach, funkcjonujących w obszarach lotniczych przewozów pasażerskich, chemii przemysłowej, produkcji specjalnej i urządzeń budowlanych i zakończenia.

Rozdział pierwszy dotyczy teoretycznych aspektów problemów zarządzania w organizacjach. Wyjaśniono pojęcie, funkcje i atrybuty tego pojęcia w zarządzaniu. Przedstawiono w dodatku osobę menadżera i jego zadania.

W rozdziale drugim zaprezentowano teoretycznych przejawów obecności kryzysu w przedsiębiorstwie. Przybliżono pojęcie, właściwości, funkcje i typy zjawiska kryzysu, a także przyczyny i przebieg kryzysu jakprzeróżne strategie zarządzania organizacją w kryzysie.

Rozdział trzeci mieści studium przypadku kryzysów w trzech przedsiębiorstwach: w przedsiębiorstwie lotniczym w latach 2007-2014, przedsiębiorstwie hutniczym w latach 2012 - 2016 oraz w przedsiębiorstwie branży chemicznej w latach 2010-2015.

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Joanna Jasińska, Światosław Kiś
  • ISBN

    9788365929655
  • Autor

    Joanna jasińska;światosław kiś
  • Wydawnictwo

    Sophia
  • Ilość stron

    124
  • Rok wydania

    2019
  • Tematyka

    Biznes i ekonomia
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Zarządzanie sytuacjami problemowymi case study (sklep TaniaKsiazka.pl)
    70,30 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 70,30 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Joanna jasińska, światosław kiś Zarządzanie sytuacjami problemowymi case study. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki