Tytuł Rola liderów w sukcesie przedsiębiorstw społecznych Autor Martyna Wronka-Pośpiech Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ISBN 978-83-7875-489-3 Rok wydania 2018 Katowice Wydanie 1 ilość stron 200 Format pdf Spis treści Wstęp 7
Rozdział 1
Podstawy teoretyczne przedsiębiorczości społecznej 13
1.1. Rozwój ekonomii społecznej i przesłanki przedsiębiorczości społecznej 13
1.2. Pojęcie przedsiębiorczości społecznej – przegląd definicji 20
1.3. Przedsiębiorstwa społeczne – istota, rodzaje i zasady działania 32
1.3.1. Trzy szkoły definiowania przedsiębiorczości społecznej 32
1.3.2. Rozwój definicji przedsiębiorstwa społecznego 35
1.3.3. Specyfika przedsiębiorstw społecznych w Polsce 44
Rozdział 2
Czynniki determinujące funkcjonowanie i sukces przedsiębiorstw społecznych 51
2.1. Sukces przedsiębiorstwa społecznego – teoria, praktyka i pomiar 51
2.2. Kontekstowe uwarunkowania osiągania sukcesu przedsiębiorstw społecznych 58
2.2.1. Uwarunkowania zewnętrzne 58
2.2.2. Uwarunkowania wewnętrzne 61
2.2.2.1. Przywództwo 64
2.2.2.2. Orientacja przedsiębiorcza 66
2.3. Typologie czynników decydujących o sukcesie przedsiębiorstw społecznych 71
Rozdział 3
Przedsiębiorca społeczny i jego rola w osiąganiu sukcesu przez przedsiębiorstwo społeczne 79
3.1. Przedsiębiorca społeczny i jego właściwości 79
3.2. Specyfika zarządzania przedsiębiorstwem społecznym 83
3.3. Kompetencje przedsiębiorcy społecznego – przegląd definicji 88
Rozdział 4
Metodyka badań 95
4.1. Pierwszy etap badań 95
4.2. Drugi etap badań 103
4.3. Trzeci etap badań 105
Rozdział 5
Prezentacja wyników badań własnych – analiza i dyskusja 110
5.1. Pierwszy etap badań 110
5.1.1. Identyfikacja wykorzystywanego poprzez respondentów stylu przywództwa, poziomu orientacji przedsiębiorczej oraz osiąganego sukcesu 110
5.1.2. Ocena związku między stylem przywództwa a sukcesem przedsiębiorstwa społecznego 111
5.1.3. Ocena związku między stylem przywództwa a orientacją przedsiębiorczą 114
5.1.4. Ocena związku pomiędzy stylem przywództwa a orientacją przedsiębiorczą, a także sukcesem 117
5.1.5. Ocena związku pomiędzy orientacją przedsiębiorczą a sukcesem przedsiębiorstwa społecznego 120
5.1.6. Ocena pozostałych związków pomiędzy zmiennymi 125
5.2. Drugi etap badań 128
5.3. Trzeci etap badań 137
Rozdział 6
Podsumowanie badań i wnioski 146
6.1. Wyniki weryfikacji hipotez i pytań badawczych 146
6.2. Konsekwencje dla teorii 148
6.3. Konsekwencje dla praktyki zarządzania 151
6.4. Ograniczenia przeprowadzonych badań 154
Zakończenie 157
Załączniki
Załącznik 1: Kwestionariusz wywiadu – pierwszy etap badań 163
Załącznik 2: Kwestionariusz wywiadu – drugi etap badań 168
Załącznik 3: Kwestionariusz wywiadu – trzeci etap badań 171
Bibliografia 173
Spis rysunków 197
Spis tabel 198
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Rola liderów w sukcesie przedsiębiorstw społecznych. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.