Zdjęcia produktu


Rynek usług szkoleniowych w polsce (Alicja Winnicka-Wejs)

(2018 / 322 / Alicja Winnicka-Wejs / 9788378755098)
E-booki Alicja Winnicka-Wejs
Dostepność na dzień 24.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

31,35 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 31,35 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Rynek usług szkoleniowych w polsce

Tytuł Rynek usług szkoleniowych w Polsce Podtytuł Uwarunkowania – modele – implikacje Autor Alicja Winnicka-Wejs Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ISBN 978-83-7875-509-8 Rok wydania 2018 Katowice Wydanie 1 ilość stron 322 Format pdf Spis treści Wstęp 9
Rozdział 1
ISTOTA I ZNACZENIE SZKOLEŃ – EKSPLIKACJA POJĘĆ 17
1.1. Szkolenia jako przedmiot zainteresowania przeróżnych dyscyplin naukowych 17
1.1.1. Andragogika jako nauka o kształceniu dorosłych 17
1.1.2. Psychologia kształcenia 19
1.1.3. Ekonomiczny kontekst szkolenia w teorii kapitału ludzkiego 21
1.1.4. Szkolenia w aspekcie zarządzania 25
1.2. Szkolenia z perspektywy organizacji 31
1.2.1. Szkolenie jako instrument rozwoju kapitału ludzkiego 31
1.2.2. Szkolenie jako typ inwestycji niematerialnej 37
1.2.3. Szkolenie jako narzędzie rozwoju kompetencji 40
1.2.4. Szkolenia a doskonalenie i kształcenie zawodowe 43
1.3. Szkolenia z perspektywy gospodarki 47
1.3.1. Szkolenia jako narzędzie aktywnej polityki rynku pracy 47
1.3.2. Szkolenia a przewaga konkurencyjna 49
1.3.3. Szkolenia w gospodarce opartej na wiedzy 51
1.3.4. Idea uczenia się poprzez całe życie 55
1.4. Konkluzje 56
Rozdział 2
RYNEK USŁUG SZKOLENIOWYCH – części I MODELE 59
2.1. Istota rynku usług szkoleniowych 59
2.1.1. Pojęcie rynku usług szkoleniowych 59
2.1.2.Rynek w aspektach: podmiotowym, przedmiotowym, przestrzennym i czasowym 61
2.2. Podaż usług szkoleniowych 64
2.2.1. Typy podmiotów proponujących szkolenia 64
2.2.2. Usługi szkoleniowe jako przedmiot transakcji 70
2.3. Popyt na szkolenia 76
2.3.1. Segmentacja instytucjonalnych odbiorców usług szkoleniowych 78
2.3.2. Typologia indywidualnych beneficjentów szkoleń i ich charakterystyka 79
2.4. Standardy jakości w działalności szkoleniowej 83
2.5. Model rynkowy na tle pozostałych modeli 88
2.5.1. Model rynkowy 89
2.5.2. Model korporacyjny 91
2.5.3. Model państwowy 93
2.5.4. oraz wady modeli: rynkowego, korporacyjnego i państwowego 95
2.6. Konkluzje 97
Rozdział 3
ETAPY ROZWOJU RYNKU USŁUG SZKOLENIOWYCH W POLSCE 100
3.1. Oświata dorosłych w okresach: zaborów i międzywojennym 100
3.2. Rozwój edukacji dorosłych po II wojnie światowej do 1989 r. 103
3.3. Powstanie rynku szkoleń w 1989 r. I jego rozwój do 2004 r. 105
3.4. Zmiany na rynku usług szkoleniowych po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej (2004-2013) 111
3.5. Rynek usług rozwojowych w nowej perspektywie finansowej Funduszy Europejskich (2014-2020) 121
3.6. Charakterystyka firm szkoleniowych i ich ofert w latach 2004-2017 124
3.7. Trendy zmian w szkoleniu ustawicznym w Polsce w latach 2005-2015 135
3.8. Konkluzje 148
Rozdział 4
UWARUNKOWANIA WSPÓŁCZESNEGO RYNKU USŁUG SZKOLENIOWYCH W POLSCE 153
4.1. Uwarunkowania egzogeniczne (w otoczeniu) 155
4.1.1. Uwarunkowania ekonomiczne 155
4.1.2. Uwarunkowania społeczne 166
4.1.3. Uwarunkowania polityczne 171
4.1.4. Uwarunkowania prawne 177
4.2. Uwarunkowania endogeniczne (organizacyjne) 183
4.2.1. Strategie ogólne, personalne i plany rozwojowe pracodawców 183
4.2.2. Kultury organizacyjne 188
4.2.3. Struktury organizacyjne i modele orientacji szkoleniowej 191
4.2.4. Profil działalności i wielkość organizacji 194
4.2.5. Sytuacja finansowa 197
4.2.6. Potencjał konkurencyjny firm szkoleniowych 198
4.3. Uwarunkowania indywidualne 200
4.3.1. Determinanty jednostkowych wyborów beneficjentów szkoleń 200
4.3.2. Aspiracje edukacyjne Polaków 204
4.4. Konkluzje 207
Rozdział 5
RYNEK USŁUG SZKOLENIOWYCH W POLSCE – WYNIKI BADANIA EMPIRYCZNEGO 210
5.1. Opis metodyki prowadzenia badań 210
5.2. Charakterystyka populacji oraz próby 211
5.3. Wyniki badania empirycznego 215
5.3.1. Główne determinanty rozwoju rynku szkoleń w Polsce 215
5.3.2. Percepcja funkcjonowania rynku szkoleń w Polsce 216
5.3.3. Przejrzystość rynku szkoleń 218
5.3.4. Trendy związane z przeobrażeniami na rynku szkoleń 220
5.3.5. Generowanie popytu na szkolenia w Polsce 222
5.3.6. Charakterystyka podaży usług szkoleniowych 226
5.3.7. Ryzyko konkurencji na rynku szkoleń w Polsce 228
5.3.8. Kluczowe problemy i wyzwania w branży szkoleniowej 231
5.3.9. Analiza wybranych zależności 234
5.3.10. Statystyczna analiza determinant pożądanego modelu funkcjonowania rynku szkoleń w Polsce 242
5.4. Implikacje dla teorii i praktyki 251
5.5. Konkluzje 259
Zakończenie 263
Bibliografia 267
Spis rysunków 309
Spis tabel 310
Aneks – ankieta badawcza 315

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Alicja Winnicka-Wejs
  • ISBN

    9788378755098
  • Autor

    Alicja winnicka-wejs
  • Ilość stron

    322
  • Rok wydania

    2018
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Rynek usług szkoleniowych w Polsce (sklep TaniaKsiazka.pl)
    31,35 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 31,35 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Rynek usług szkoleniowych w polsce. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

  • Rynek usług szkoleniowych w polsce Alicja winnicka-wejs

    Zobacz w sklepie Rynek usług szkoleniowych w polsce Alicja winnicka-wejs
    Alicja Winnicka-Wejs
    Tytuł Rynek usług szkoleniowych w Polsce Podtytuł Uwarunkowania – modele – implikacje Autor Alicja Winnicka-Wejs Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo...
    31,35 zł

Inne w kategorii E-booki