Problematyka prezentowanych w niniejszej pracy rozważań jest osadzona w koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa. Wartość ta powinna wzrastać ponad oczekiwania rynkowe wyrażone rynkową stopą zwrotu.
Strategia zarządzania wartością integruje decyzje finansowe modelujące efektywność działalności operacyjnej i inwestycyjnej przedsiębiorstwa. Łączy zatem analizę wyników osiąganych w kolejnych okresach sprawozdawczych z wynikami oczekiwanymi w przyszłości.
W rozdziale pierwszym przedstawiono wybrane uwarunkowania zarządzania wartością kapitału współczesnego przedsiębiorstwa. Rozdział drugi pogłębia narrację w zakresie możliwości interpretacji i kwantyfikacji wartości kapitału przedsiębiorstwa.
Z kolei rozdział trzeci mieści podstawowe dane o aktywach niematerialnych, ich cechach wyraźnych z punktu widzenia prowadzonych rozważań i zakresie i warunkach ujawnień w sprawozdawczości finansowej.
W rozdziale czwartym i piątym skupiono się na wyjaśnianiu istoty, a także znaczenia wartości kapitału intelektualnego jako wielkości objaśniającej różnice między wartością rynkową a ewidencyjną. W dwóch kolejnych rozdziałach, tj.
szóstym i siódmym, przedstawiono najszczególniejsze, zdaniem autora, i brzemienne w konsekwencje ergonomiczne koncepcje, czyli wartość ekonomiczną i wartość godziwą. W rozdziale ósmym kwestie te poddano analizie porównawczej pod kątem zastosowania w procesach informacyjnych.
Rozważania związane z modelami biznesu w procesach raportowania zawarto w rozdziale dziewiątym. Ostatni, dziesiąty rozdział, poświęcono algorytmom rachunkowości menadżerskiej, a w szczególności dynamice ich rozwoju w kontekście związku z raportowaniem o wartości kapitału na rzecz interesariuszy.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Dylematy pomiaru kapitału intelektualnego w procesie zarządzania wartością współczesnych przedsiębiorstw. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.