Problemy cyklu przeglądowo-naprawczego dla wieloelementowych obiektów technicznych w transporcie można odnosić do wielu rodzajów transportowych urządzeń technologicznych. Pokazano je w licznych pracach naukowych dotyczących w szczególności pojazdów samochodowych i szynowych.
Zadania wymagające podjęcia tego typu prac odnoszą się do podatności obsługowej w zakresie kształtowania tego obszaru oraz metodyki, procedur i zakresu badań dla procesów wyznaczania najróżniejszych aspektów podatności obsługowej.
Drugi problem to określenie i analiza podatności eksploatacyjnej maszyn technologicznych, zwykle pojazdów kolejowych. Ocena stanu urządzenia technologicznego, które jest eksploatowane i poddawane podatności obsługowej jednoczy się ściśle z problemem diagnostyki urządzeń.
Ta tematyka jest bardzo szeroko omawiana w literaturze, z zasady w aspekcie rozważań teoretycznych. Liczne prace przedstawiają pokaźny wachlarz możliwości adaptacji rozważań teoretycznych w procesie analizy stanu urządzenia; z zasady taboru kolejowego.
Analizując zakres tych prac postanowiono użyć je dla aplikacji w procesie oceny stanu pojazdu szynowego. Części diagnostyki technicznej oparto o analizę symptomów resztkowych. Zagadnienie określenia stanu urządzenia dokonano w oparciu o krzywe życia maszyny i wykorzystanie możliwości, którą daje teoria wrażliwości.
Dokonano wyboru metody, która jest zrealizowana w oparciu o wyniki rozważań teoretycznych, dających się wykorzystać w praktyce. Ten obszar może być przedmiotem oddzielnych badań.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wyznaczanie cykli przeglądowo-naprawczych dla obiektów n-elementowych w transporcie. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.