Materialny i intelektualny rozwój ludzkości jest ściśle związany z permanentnym poszukiwaniem nowych doświadczeń życiowych, tworzeniem i zaspokajaniem najróżniejszych potrzeb, a także doskonaleniem procesów kształtowania systemu gospodarczego i społecznego człowieka.
W strukturze tych działań coraz pokaźniejszego znaczenia nabiera turystyka mająca wielowymiarową przestrzeń oddziaływania, szeroką strukturę używanych instrumentów realizacji usług i znaczący zakres uczestnictwa w innych działach gospodarki.
Turystyka jest sektorem o różnej strukturze i jakości determinant służących efektywnemu wykorzystaniu jej funkcji w najróżniejszych środowiskach i formach materialnej infrastruktury, a także psychologicznych wrażeń w rozmiarze terytorialnym i Z analizy głównych wyznaczników funkcjonowania turystyki wynika, iż jest ona ściśle związana z zagospodarowaniem czasu wolnego, czyli niezwiązanego z pracą i realizacją podstawowych zadań dotyczących potrzeb życia codziennego.
Turystyka jest jedną z niewielu dziedzin życia społecznego, która w sposób prawidłowy dla człowieka zezwala na zagospodarowanie tego czasu. Tę funkcję turystyki znamionuje wyjątkowa złożoność, co sprawia, iż ma ona rosnący wpływ na stanowczy zakres gospodarki, stosunków społecznych, a także przemian kulturowych.
Jej oddziaływanie obejmuje nie tylko przestrzeń lokalną, lecz także państwa, regiony i obszar globalny. Realizacja tak szerokiego zakresu funkcji wiąże się z koniecznością zaangażowania licznych i złożonych, równocześnie pod względem umiejętności technicznych, intelektualnych, kulturowych, jak i logistycznych, zespołów ludzkich.
Wymaga także zgromadzenia, a następnie produktywnego zagospodarowania znaczących nakładów finansowych. Ich pozyskanie stanowi wciąż jedną z podstawowych barier rozwoju turystyki. Analiza przystępnej literatury i doświadczenia użyteczne wskazują, że prawne funkcjonowanie wszystkich szczebli zarządzania turystyką kreuje realne warunki efektywnego rozwoju tego sektora usług, jednak poziom świadczenia ma określone uwarunkowania.
Odbiorcy stanowią rozmaite pod względem zainteresowań, , a także poziomu zamożności grupy społeczne, preferujące równocześnie określony typ, jak i poziom jakościowy konsumpcji produktów turystycznych.
Realizując założenia wynikające z tematu publikacji, największą część rozważań poświęcono uwarunkowaniom, determinantom, stymulatorom i wielostronnym inicjatywom stwarzającym obszar i źródła rozwoju wzajemnych powiązań transportu z turystyką w zakresie realizacji luksusowych usług transportowych w turystyce.
W publikacji podjęto także próbę wyjaśnienia odrębności pojęcia produktu turystycznego oraz przemysłu turystycznego, podstawowych pojęć, struktury, stymulatorów rozwoju i dysfunkcji związanych z ruchem turystycznym.
O tym, czy dobro albo usługa zostaną zaliczone do konsumpcji turystycznej, decydują wariant konsumenta (turysty) i dochody, które powiększają wartość obrotów w sektorze turystyki. Z tego wynika, że o powyższej kwalifikacji nie decyduje cecha towaru, a jedynie sfera i charakter dystrybucji, a także nabywców.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Luksusowe usługi transportowe w turystyce, AZ#A435DB75EB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.