Tytuł Sektor kolejowy w polityce transportowej Unii Europejskiej Podtytuł Etapy tworzenia jednolitego europejskiego obszaru kolejowego Autor Juliusz Engelhardt Język polski Wydawnictwo Edu-Libri ISBN 978-83-65648-26-6 Rok wydania 2018 Kraków-Legionowo Wydanie 1 ilość stron 266 Format pdf, epub, mobi Spis treści Wstęp Rozdział 1. Wprowadzenie – podstawy programowe wspólnej polityki transportowej Unii Europejskiej w sektorze kolejowym 1.1. Rys historyczny podstaw i budowy wspólnej polityki transportowej 1.2. Biała Księga 2001 „Europejska polityka transportowa do 2010 r.: czas na decyzje" 1.3. Biała Księga 2011 „Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu" 1.4. Główne przesłanki polityki transportowej w sektorze kolejowym od 1990 r. Rozdział 2. Ewolucja modelu funkcjonowania sektora kolejowego w latach 1991–2016 w świetle regulacji Unii Europejskiej 2.1. Nowy ład rynkowy w sektorze kolejowym po 1991 r. 2.2. Ogólne reguły konkurencji w przewozach kolejowych 2.3. Konkurencja dostosowywana w przewozach pasażerskich 2.4. Dozwolona pomoc publiczna w sektorze kolejowym 2.5. Rejestr infrastruktury i pojazdów kolejowych 2.6. Utrzymanie pojazdów kolejowych 2.7. Nadzór sektorowy – krajowe władze regulacyjne i Europejska Agencja Kolejowa Rozdział 3. Polityka bezpieczeństwa i interoperacyjności systemu kolejowego 3.1. Bezpieczeństwo systemu kolejowego 3.2. Interoperacyjność systemu kolejowego Rozdział 4. Polityka rozwoju konwencjonalnej infrastruktury kolejowej w Unii Europejskiej 4.1. Sieć i korytarze TEN-T 4.2. Europejskie Korytarze Towarowe 4.3. Korytarze ERTMS 4.4. Konsolidacja koncepcji korytarzowego rozwoju infrastruktury kolejowej w Unii Europejskiej Rozdział 5. Rozwój Kolei wielkich szybkości w Unii Europejskiej 5.1. Pierwsza faza rozwoju kolei obszernych szybkości w ramach EWG 5.2. Koleje wielkich prędkości jako składnik sieci TEN-T 5.3. Rozwój kolei obfitych szybkości w latach 2014–2030, z perspektywą do 2050 r. 5.4. Wybrane aspekty oceny produktywności kolei znacznych prędkości Rozdział 6. Problemy wdrażania europejskiej polityki transportowej w sektorze kolejowym w latach 1991–2016 6.1. Okresowe raporty Komisji Europejskiej 6.2. Znaczny Komisji Europejskiej z krajami członkowskimi 6.2.1. Problem niezależności organów regulacyjnych 6.2.2. Model funkcjonowania zarządcy infrastruktury kolejowej 6.2.3. Kontrowersje na tle zasad kalkulacji stawek za dostęp do infrastruktury kolejowej Rozdział 7. Skuteczność europejskiej polityki transportowej w sektorze kolejowym 7.1. Demonopolizacja i liberalizacja sektora kolejowego – hasła polityczne i praktyka gospodarcza 7.2. Zmiany w strukturze podmiotowej sektora kolejowego 7.3. Zmiany w strukturze przewozów kolejowych Rozdział 8. Kierunki dalszej polityki transportowej Unii Europejskiej w sektorze kolejowym 8.1. Cele Białej Księgi 2011 w sektorze kolejowym 2020–2050 8.2. Czwarty komplet kolejowy 8.2.1. Czwarty zestaw – część technologiczna 8.2.2. Czwarty zestaw – zarządzanie infrastrukturą kolejową 8.2.3. Czwarty komplet – przewozy pasażerskie 8.3. Wyrównanie warunków konkurencji międzygałęziowej w transporcie lądowym – idée fixe europejskiej polityki transportowej Bibliografia
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Sektor kolejowy w polityce transportowej unii europejskiej, AZ#92743DA4EB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.