Książka jest próbą pokazania, jaką materią i tworzywem teatralnym staje się dramat w rękach reżyserów, inscenizatorów, aktorów, pedagogów, którzy bazując na własnej wyobraźni, opierając się na doświadczeniu i praktyce swojej i innych, wykorzystując osobisty potencjał artystyczny, twórczą wyobraźnię i talent, a także możliwości współczesnego teatru, przekształcają partyturę literacką w unikatowe dzieło teatralne, ów specyficzny świat przeżyć, emocji, wskrzeszając i ożywiając na deskach sceny wszystko to, co dla czytelnika dramatu pozostaje jedynie jednostkowym przeżyciem, odczuciem, wrażeniem.
Pokazuję również, jak do pracy z materią scenariusza adaptowanego, powinien być przygotowany reżyser-inscenizator, który adaptuje dla potrzeb sceny wielowątkową powieść i jak działania adaptacyjne wpływają na budowanie roli poprzez aktora, realizację zadań reżyserskich, oddziaływanie sztuki na widza.
Autorka, z punktu widzenia praktyka i badacza teatru, dokonuje w dodatku analizy wielu przedstawień teatralnych i stylizacji aktorskich począwszy od poł. Lat 70 XX w. Po współczesność, które ukształtowały myślenie o teatrze co najmniej jednego pokolenia.
Publikacja skierowana jest do pedagogów teatru, animatorów, nauczycieli, popularyzatorów i entuzjastów teatru i do wszelkich, którzy chcą zrozumieć zmiany artystyczne, estetyczne i odbiorcze zachodzące we współczesnym teatrze.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Nowa retoryka teatru. między wczoraj a jutro. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.