Publikacja jest trzecią pozycją autorki po pracach Podstawy etyki zawodowej w rachunkowości, a także Etyka zawodu księgowego, powstałą w wyniku prowadzonych badań nad jakością sprawozdawczości finansowej. W książce autorka podjęła się analizy informacji finansowych i konfrontacji obrazu podmiotu gospodarującego który się z tej analizy wyłania, z zasadami prowadzenia rachunkowości.
demonstruje problemy związane z przygotowaniem i z prezentacją sprawozdań finansowych. W pracy podjęto się analizy sprawozdań finansowych podmiotów gospodarczych województwa świętokrzyskiego pod kątem ich zgodności z regulacjami.
Dokonano oceny tych sprawozdań w zakresie zapewnienia informacji finansowej użytkownikom. Podjęto analizę przyczyn zaobserwowanego stanu faktycznego, ze szczególnym uwzględnieniem sporządzających sprawozdania.
W strukturze pracy pokazano cały cykl tworzenia sprawozdawczości i osoby za niego odpowiedzialne, a w każdym jego zakresie zawarto wpis wymaganych cech procesu, ponadto ich zmian w związku ze zmianami regulacji.
zaakcentowano znaczenie czynnika ludzkiego w wytwarzaniu wysokiej jakości sprawozdawczości. Praca identyfikuje problemy związane ze sprawozdawczością, ale też wskazuje na kluczowe czynniki decydujące o jej jakości i przyczyny osłabienia tej jakości.
Książka skierowana jest do osób zajmujących się tematyką badawczą w obszarze rachunkowości, osób studiujących kierunki finanse i rachunkowość, zajmujących się rachunkowością w praktyce: służb finansowo-księgowych, zarządzających oraz weryfikujących jakość sprawozdawczości – biegłych rewidentów.
Może być {pomocn|przydatn)a w pracach nad regulacjami rachunkowości.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Jakość informacji w sprawozdaniu finansowym, AZ#78C5961EEB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.