Publikacja „Konkurencja na polskim rynku transportu lotniczego" ukazuje możliwości rozwoju konkurencji na kilku płaszczyznach: na rynku międzygałęziowym oraz na rynkach wewnątrzgałęziowych między przewoźnikami, między portami lotniczymi, a także między podmiotami funkcjonującymi w sąsiedztwie portów lotniczych.
Głównym celem pracy była identyfikacja i ocena wpływu czynników determinujących konkurencję oraz określanie kierunki jej rozwoju na polskim rynku transportu lotniczego. W pierwszej – teoretycznej części dokonano uporządkowania podstawowych pojęć z zakresu konkurencji i rynku transportowego.
W drugiej, na podstawie przeprowadzonych badań w polskich portach lotniczych dokonano nowatorskiej analizy profilu pasażerów korzystających z usług tej gałęzi, a także wyznaczono główne oraz przyczyny wyboru gałęzi i przewoźnika.
Ostatnią część pracy stanowią scenariusze rozwoju konkurencji. Poddano analizie procesy prywatyzacyjne i postępowe jako efekty rozwoju konkurencji i wyrózniono na główne problemy pomocy publicznej w sektorze transportu lotniczego.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Konkurencja na polskim rynku usług transportu lotniczego. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.