Czy edukacja – jej istota, cele, cykl – wymaga dzisiaj redefinicji? Czy jesteśmy świadkami kolejnych etapów ewolucji, czy też można mówić o bardziej gwałtownych zmianach rewolucyjnych? Czy, myśląc o edukacji, trzeba pójść za głosami, iż system wymaga zrównania z ziemią i wybudowania wszelkiego na nowo, albo za tymi, że trzeba trwać przy konwencjonalnym modelu, bo tylko on jest naprawdę wartościowy? Drogi Czytelniku, oddawana do Twoich dłoni książka nie stanowi zbioru kompletnych odpowiedzi na powyżej sformułowane pytania.
Jest ona raczej skutkiem zatrzymania się w dzisiejszym, błyskawicznie pędzącym świecie oraz próbą spojrzenia na trendy i zjawiska dotyczące edukacji i szeroko rozumianych mediów i technice „tu i dzisiaj" – w połowie drugiej dekady XXI wieku.
Jest próbą obserwacji i wyciągnięcia wniosków. Dynamika zjawisk w opisywanym obszarze jest tak szeroka, iż eksploracje w tej problematyce są niezbędne cały czas. Jeżeli stanie się dla Ciebie, Szanowny Czytelniku, drogowskazem, który pozwoli na własne poszukiwania (czy to ergonomiczne, czy teoretyczne) w nakreślonym obszarze, zamysł autorki będzie można uznać za zrealizowany.
Książka ma charakter naukowo-badawczy. Opiera się na wynikach kilkuletnich badań i analiz, jednak można w niej znaleźć również fragmenty o charakterze bardziej popularnonaukowym. Została przygotowana z myślą równocześnie o teoretykach, jak i praktykach edukacji.
Jeżeli jesteś młodym człowiekiem, który przygotowuje się do tego, by uczyć innych, lub sam uczysz się, wykorzystując nowości technologiczne, na dodatek wyszukasz tutaj coś dla siebie. Publikacja inicjuje się od rozważań na temat zachodzących zmian, ich potrzebie i przesłankach do nich prowadzących, a dotyczących instytucji szkoły, współczesnego edukatora i nowoczesnej edukacji.
Odnoszą się one z zasady do wybranego obszaru, który takie metamorfozy może powodować, a mianowicie mediów i technice informacyjno-komunikacyjnych. Nie sposób jednak zastanawiać się nad modelami przyszłej edukacji bez odwołania się do szanowanych teorii.
Zatem w drugim rozdziale można zapoznać się z zagadnieniami behawioryzmu, konstruktywizmu, kognitywizmu i konektywizmu.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Nowe media, technologie i trendy w edukacji. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.