Monografia "Patologie w zachowaniach klientów na rynku" stanowi akcentującą propozycję na tle publikacji przystępnych na rynku wydawniczym, zajmujących się podobnymi zagadnieniami. Wskazując na części decydujące w największym stopniu o wysokiej wartości monografii pragnę odwołać się do kilku kwestii. Monografię oceniam wysoko w kontekście jej oryginalności. Autorzy odnoszą się do problemów, które są w zasadzie nierozpoznane na naszym rynku, a jednocześnie ich nasilająca się skala sprawia, iż stanowią one centralny punkt zainteresowania przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku i to w różnorodnych, jak dowodzą Autorzy, branżach. Autorzy bardzo prawidłowo osadzają prowadzone rozważania teoretyczne,w dodatku prezentowane wyniki badań, w teorii konsumpcji, ekonomii, socjologii i psychologii. Monografia ma charakter teoriotwórczy. Szczególnie należy docenić wkład Autorów w rozwój nauk ekonomicznych dzięki m.in. Opracowaniu typologii klientów w świetle postaw wobec zachowań patologicznych na rynku. Na uznanie zasługuje niezwykle dobre zastosowanie literatury przedmiotu, co znalazło przełożenie na istotnie wysoki poziom merytoryczny prowadzonych rozważań. Wreszcie, na wyróżnienie zasługuje przeprowadzone progresywnanie badawcze, które zostało we wzorcowy sposób przedstawione zarówno w warstwie metodycznej, jak i analitycznej, a wyprowadzone przez Autorów wnioski z całą pewnością można uznać za wyraźne, z punktu widzenia rozwoju nauk ekonomicznych.
Z recenzji Prof. Dr hab. Edyty Rudawskiej
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Patologie w zachowaniach konsumentów na rynku, AZ#E50C5B96EB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.