Niniejsza monografia poświęcona problematyce czynników i warunków determinujących rozwój wiedzy organizacyjnej przy tworzeniu innowacji towaru (serii odzieży) istotnie wzbogaca teoretyczno-metodyczne i empiryczne aspekty zarządzania, w szczególności zaś o oryginalne, fraktalne ujęcie modelu tercji organizacji, integrujące koncepcję organizacji uczącej się z postępowym podejściem do zarządzania projektami.
W kontekście rozwoju gospodarki nowoczesnej podjęty problem badawczy jest aktualny i ważny. Jego rozwiązanie w wyraźnym stopniu wypełnia istniejącą na gruncie krajowym lukę metodyczną i empiryczną związaną z fraktalnym ujęciem modelu tercji organizacji jako instrumentu kształtowania dojrzałości organizacyjnej w zarządzaniu wiedzą ukierunkowanym na rozwój innowacji.
Monografia stanowi podwaliny nowego nurtu w naukach o zarządzaniu, nurtu proinnowacyjnego zarządzania wiedzą organizacyjną. Na wyróżnienie zasługuje umiejętna selekcja i analiza koncepcji związanych bezpośrednio z podjętą problematyką wypracowanych w kilku nurtach nauk o zarządzaniu, a mianowicie: zarządzania wiedzą i innowacjami oraz zarządzania projektami, istotnych dla strukturalizacji sformułowanego problemu badawczego.
Konsekwencja metodyczna i spójność i ciągłość wywodów ściśle powiązanych z wiązką celów cząstkowych potwierdza wysoki stopień dojrzałości naukowej Autorki oraz umiejętność krytycznej i twórczej analizy kluczowych składników dotychczasowego dorobku w badanym obszarze.
Twórcze i systemowe podejście do podjętego problemu oparte na holistycznej koncepcji organizacji zaowocowało rozwinięciem autorskiego modelu tercji organizacji o pierwsze na gruncie krajowym ujęcie fraktalne.
Warto w tym miejscu podkreślić uniwersalny charakter tego modelu i narzędzi go wspomagających. Kolejnym znacznym i oryginalnym elementem pracy jest operacjonalizacja i integracja modelu tercji organizacji z koncepcją piątej dyscypliny P.
Senge. Plik pdf zapobiega przeszukiwanie i kopiowanie tekstu
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Zarządzanie wiedzą w tworzeniu innowacji: model tercji organizacji - ujęcie fraktalne. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.