Zdjęcia produktu


Myślenie geometryczne w teorii strategii organizacji (Jacek M. Rybicki)

(2013 / 260 / Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego / Jacek M. Rybicki / 9788378651161)
E-booki Jacek M. Rybicki
Dostepność na dzień 24.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

30,40 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 30,40 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Myślenie geometryczne w teorii strategii organizacji

Tytuł Myślenie geometryczne w teorii strategii organizacji Autor Jacek M. Rybicki Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego ISBN 978-83-7865-116-1 Rok wydania 2013 Gdańsk Wydanie 1 ilość stron 260 Format pdf Spis treści Wstęp 9 Rozdział I. Współczesne myślenie strategiczne 17 1. Istota myślenia strategicznego 19 2. Typy myślenia w ujęciu psychologii ogólnej 23 3. Myślenie strategiczne w kontekście stanowisk filozoficznych i ujęć metodologicznych 27 3.1. Myślenie racjonalne 27 3.2. Myślenie dialektyczne 27 3.3. Myślenie redukcjonistyczne versus holistyczne 28 3.3.1. Holizm w naukach empirycznych 31 3.3.2. Holizm w naukach o zarządzaniu 32 3.3.3. Holizm w zarządzaniu strategicznym 33 3.4. Myślenie systemowe i sieciowe 34 4. Myślenie strategiczne a myślenie geometryczne 37 5. Myślenie wizualne w zarządzaniu strategicznym 39 6. Myślenie geometryczne w zarządzaniu strategicznym 41 6.1. Geometria fraktali a organizacja fraktalna 43 6.2. Geometria klastrów 45 6.3. Geometria sieci a organizacja sieciowa 46 6.4. Geometria sieci neuronowych a organizacja ucząca się 48 Rozdział II. Myślenie linearne/liniowe 51 1. Algorytmy działań w teorii zarządzania strategicznego 51 1.1. Algorytm myślenia naukowego 51 1.2. Budowanie teorii w zarządzaniu strategicznym 53 1.3. Strategia jako hipoteza 55 1.4. Dynamika strategii 56 1.5. Model Staceya w relacji przedsiębiorstwo – klient 58 1.6. Algorytmizacja ewolucji – zagadnienie strategii wyłaniającej się 59 2. Ciągły i skokowy charakter zmian strategicznych 62 3. Linearne ujęcie strategii o strukturze scenariuszy (system State Transition) 67 3.1. Typ II 70 3.2. Wariant III 71 3.3. Rodzaj IV 73 4. Liniowe struktury zale¿ności przyczynowo-skutkowych 74 4.1. Mapy strategii 75 4.2. Mapy systemów czynności 78 5. Uogólniony algorytm generowania strategii liniowych i lateralnych 83 Rozdział III. Myślenie triangularne 86 1. Opcje strategiczne w konwencji triad 86 1.1. Czynniki ograniczające swobodę wyboru strategii 87 1.2. Model 3C (Company, Customers, Competitors) 89 1.3. Model DELTA 91 2. Triada sukcesu i porażki strategicznej 95 3. Triada niezmiennych cech strategii 99 4. Wielopłaszczyznowa analiza triad 103 5. Koncepcja BSC w formie piramidy hierarchicznej 106 6. Uogólniony algorytm generowania strategii triangularnej 120 Rozdział IV. Myślenie macierzowe 123 1. Wykorzystanie macierzy rodzaju 2x2 123 2. Użycie macierzy rodzaju nxk 135 3. Zastosowanie macierzy typu ixjxk 142 4. Uogólniony algorytm generowania strategii macierzowych (angularnych) 147 Rozdział V. Myślenie cykliczne/kołowe 150 1. Myślenie strategiczne w kontekście teorii i praktyki 150 2. Myślenie strategiczne w warunkach niepewności – praktyka radzenia sobie z napięciem wg S. Dameron i Ch. Torset 152 3. Modelowanie strategii 154 3.1. Model strategii w ujęciu K. Obłója 154 3.2. Model strategii w ujęciu R. Krupskiego 156 3.3. Model kołowy identyfikacji strategii firmy w języku zasobów 158 4. Modele dualne w zarządzaniu strategicznym 159 4.1. Strategiczne okna możliwości 160 4.1.1. Perspektywa I: Podejście w analizie strategicznej – sposób zastosowania zasobów przedsiębiorstwa 161 4.1.2. Perspektywa II: Sposób prowadzenia walki – stosunek do konkurencji 162 4.1.3. Perspektywa III: Sposób prowadzenia walki – sposób wykorzystania zasobów 163 4.1.4. Perspektywa IV: Podejście w analizie strategicznej – sposób prowadzenia walki 164 4.1.5. Perspektywa V: Stosunek do konkurencji – podejście w analizie strategicznej 165 4.1.6. Perspektywa VI: Stosunek do konkurencji – sposób zastosowania zasobów 166 4.2. Model Camerona – Quinna 168 4.3. Cykliczne ujęcie dynamiki strategii wg Bratnickiego 172 4.4. Koncepcja zegara strategicznego 174 5. Podejście systemowe w ujęciu cyklicznym 175 5.1. Myślenie systemowe a myślenie cykliczne 176 5.2. Myślenie sieciowe a myślenie cykliczne 181 6. Uogólniony algorytm generowania modeli strategii o strukturze kołowej/cyklicznej 184 Rozdział VI. Myślenie sferyczne i hiperboliczne – w kierunku myślenia holistycznego 187 1. Sferyczny model strategii R. Krupskiego 188 2. Zintegrowany model strategii przedsiębiorstwa – ujęcie sferyczne 195 3. Sferyczny model organizacji inteligentnej 197 4. Wykorzystania grafów hiperbolicznych w zarządzaniu strategicznym 203 5. Przykłady wizualizacji sieci międzyorganizacyjnych 206 6. Uogólniony algorytm generowania modeli strategii o strukturze sfery 210 Rozdział VII. Myślenie geometryczne w rozwiązywaniu paradoksów strategicznych 213 1. Ujęcie paradoksów strategicznych wg B. De Wita i R. Meyera 214 1.1. Paradoks logiki i kreatywności 223 1.2. Paradoks rozmyślności i samorzutności 225 1.3. Paradoks rewolucji i ewolucji 226 1.4. Paradoks rynku i zasobów 227 1.5. Paradoks autonomii i synergii 228 1.6. Paradoks rywalizacji i współpracy 230 1.7. Paradoks kontroli i chaosu 230 1.8. Paradoks konieczności i możliwości wyboru 232 1.9. Paradoks globalizacji i regionalizacji 233 1.10. Paradoks zyskowności i odpowiedzialności 234 2. Problem perspektywy kontradykcyjnej 235 3. Paradoksy z krzywą U i odwróconą krzywą U 240 4. Rozwiązywanie sprzeczności poznawczych w przestrzeni 3D 243 Zakończenie 249 Bibliografia 256 Netografia 260

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Jacek M. Rybicki
  • ISBN

    9788378651161
  • Autor

    Jacek m. rybicki
  • Wydawnictwo

    Wydawnictwo uniwersytetu gdańskiego
  • Ilość stron

    260
  • Rok wydania

    2013
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Myślenie geometryczne w teorii strategii organizacji (sklep TaniaKsiazka.pl)
    30,40 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 30,40 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Myślenie geometryczne w teorii strategii organizacji. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

  • Myślenie geometryczne w teorii strategii organizacji

    Zobacz w sklepie Myślenie geometryczne w teorii strategii organizacji
    Jacek M. Rybicki
    Tytuł Myślenie geometryczne w teorii strategii organizacji Autor Jacek M. Rybicki Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego...
    30,40 zł

Inne w kategorii E-booki