Diagnoza interdyscyplinarna rozumiana jako proces stanowi szereg fachowych i wielospecjalistycznych zamierzonych i ustrukturyzowanych czynności, których podstawowym celem powinna być identyfikacja zdolności poznawczych i określenie możliwości rozwojowych, a także wyodrębnionie przyczyn zachowań odbiegających od normy i utrudniających jednostce funkcjonowanie w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Natomiast diagnoza interdyscyplinarna, która jest wynikiem końcowym (efektem) tego cyklu, powinna mieć na uwadze duże poznanie jednostki, osadzone wielokontekstowo i ujmowane z rozmaitych perspektyw, i uwzględniać analizę skatalogowanych informacji, będąc warunkiem niezbędnym najkorzystniejszego i adekwatnego wykorzystania potencjału i ilorazu rozwojowego jednostki. W tym ujęciu diagnoza interdyscyplinarna jest punktem odniesienia dla działań modyfikacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych i rehabilitacyjnych. Monografia jest skierowana do szerokiego grona Czytelników związanych ze środowiskiem naukowo-badawczym, a także praktyką pedagogiczną: nauczycieli i specjalistów zajmujących się szeroko pojętą terapią oraz rodziców i studentów pedagogiki zainteresowanych problematyką diagnozy interdyscyplinarnej. Należy wyeksponujeć, że opracowanie może być podstawą do dalszych analiz i naukowo-praktycznych poszukiwań skierowanych na wyznaczonie rozwiązań odnoszących się do profesjonalno-systemowego wsparcia dziecka z problemami rozwojowo-poręcznymi.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Diagnoza interdyscyplinarna, AZ#D26A08D4EB/DL-ebwm/epub. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.