Zdjęcia produktu


Kultura doświadczenia potocznego (Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego)

(2014 / 200 / Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego / Zbigniew Kloch / 9788323515821)
E-booki Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Dostepność na dzień 24.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

11,16 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 11,16 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Kultura doświadczenia potocznego

Książka poświęcona analizie zjawisk znakowych, prezentująca obraz kultury, jaki wyłania się w ostatnich dziesięcioleciach w rutynowych kontaktach współczesnego Polaka z poszczególnymi sferami życia codziennego, interpretowanymi jako nośniki znaczeń i wiązanymi z przeróżnymi wartościami czy ideologiami.

Cechą podkreślającą współczesnej kultury jest powszednie uczestnictwo nadawców i odbiorców w procesach wytwarzania znaków i obcowania z przekazami znakowymi. Ten powszechny dyskurs kulturowy determinuje świadomość społeczną, co znajduje wyraz w zachowaniach i wyobrażeniach poszczególnych osób i całych grup społecznych.

Autor akcentuje, iż świadomość społeczna jest kształtowana zwykle przez uczestnictwo we wspólnocie językowej i udział w dyskursie potocznym, także w jego odmianie publicznej. Przedstawia na dodatek determinujący wpływ publicystyki i reklamy, oddziaływanie mody i partycypacji w różnych rytuałach środowiskowych.

Świadomość zbiorowa jest kształtowana w znaczącym stopniu poprzez obrazowe środki przekazu, stąd także w zbiorze znalazły się niebanalne szkice poświęcone interpretacji fotografii, filmu i wizualnych tekstów reklamowych.

Książka ukazuje obraz kultury jaki wyłania się w ostatnich dziesięcioleciach w codziennych kontaktach współczesnego Polaka z różnymi sferami życia codziennego, interpretowanymi jako nośniki znaczeń i wiązanymi z przeróżnymi wartościami czy ideologiami.

[…] W pracy swojej Autor potężnie akcentuje, że świadomość społeczna jest kształtowana przeważnie poprzez uczestnictwo we wspólnocie językowej i udział w dyskursie potocznym, także w jego odmianie publicznej.

Zbigniew Kloch pokazuje determinujący wpływ publicystyki i reklamy, oddziaływanie mody i partycypacji w przeróżnych rytuałach środowiskowych. Jak wynika z analiz przedstawionych w książce, kulturę opartą na tych mechanizmach semiozy znamionuje uproszczona wizja świata; jej wytworami są stereotypy i formuły językowe, a zasadniczą praktyką – determinowanie pojęciowej i aksjologicznej wartości przedmiotów i zjawisk poprzez nakładanie na te obiekty siatki etykiet językowych.

Świadomość zbiorowa jest kształtowana w znaczącym stopniu przez obrazowe środki przekazu, stąd także w zbiorze znalazły się atrakcyjne szkice poświęcone interpretacji fotografii, filmu i wizualnych tekstów reklamowych (Prof.

dr hab. Teresa Dobrzyńska-Janusz). Zbigniew Kloch jest uważnym obserwatorem i słuchaczem Polski „mnogiej i niejednorodnej stylistycznie", wyławia zasadnicze jednostki, analizuje je i klasyfikuje – na ile to, rzecz jasna, jest możliwe.

Z prac Klocha wynika niestety, że obrazy Polski – bo mamy do czynienia praktycznie z wieloma tekstami, przy tym fragmentarycznymi – są rezultatem działania mediów, a więc obrazy te są konkretnie zideologizowane.

Ta ostra diagnoza niezbędnie musi być upowszechniona. Powinna być przemyślana poprzez społeczeństwo i przedyskutowana (Prof. Dr hab. Piotr Mitzner). ********* The culture of everyday experience. Semiotic aspects of everyday life.

Essays Presentation of the image of culture emerging in everyday contacts of a contemporary Pole with individual spheres of everyday life, interpreted as carriers of meanings and associated with various values ​​or ideologies.

The author emphasizes that social awareness is shaped primarily through participation in the linguistic community andin the everyday discourse, also in its public form.The decisive influence of journalism and advertising, the influence of fashion and participation in various environmental rituals are also shown.

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
  • ISBN

    9788323515821
  • Autor

    Zbigniew kloch
  • Wydawnictwo

    Wydawnictwa uniwersytetu warszawskiego
  • Ilość stron

    200
  • Rok wydania

    2014
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Kultura doświadczenia potocznego (sklep TaniaKsiazka.pl)
    11,16 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu
  • Kultura doświadczenia potocznego (sklep TaniaKsiazka.pl)
    15,87 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 2 promocyjnych ofert w cenach od 11,16 zł do 15,87 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Kultura doświadczenia potocznego. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki