Zdjęcia produktu


Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych, 2A29D6C5EB (Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego)

(2009 / 244 / Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego / Artur Domurat / 9788323516996)
E-booki Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Dostepność na dzień 12.05.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

11,40 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 11,40 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych,...

Tytuł Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych Podtytuł Wartości jako cele działań i wyborów Autor Artur Domurat Język polski Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego ISBN 978-83-235-1699-6 linia Współczesne problemy psychologii Rok wydania 2009 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 240 Format pdf Spis treści Wstęp 9

Rozdział I. Wprowadzenie teoretyczne 13

O wartościach 13
Wartości jako przedmiot badań psychologicznych 13
Wartości w motywacji i systemie poznawczym człowieka 17
Kontekstowe funkcjonowanie wartości a metody ich pomiaru 24
Laddering: podstawy teoretyczne 31
Kelly’ego teoria konstruktów osobistych i ich pomiar 31
Laddering D. Hinklego 33
Zachowania celowe: cele, środki, czynności 36
Pojęcia, kategorie, kategoryzacja 38
Koncepcja środków i celów J. Gutmana: geneza i terminologia 40

Rozdział II. Laddering: pomiar, analiza i interpretacja 51

Pomiar: zbieranie informacji surowych 51
Wywiad pogłębiony 51
Laddering miękki albo laddering twardy 54
Techniki nakłaniania osób badanych do wypowiadania się 57
Kiedy zakończyć wywiad? 60
technologia papier-ołówek 61
dobór techniki: wywiad indywidualny czy technika papier-ołówek? 62
Kodowanie informacji 65
Procedura kodowania 65
Ocena zgodności sędziów kompetentnych 69
Macierz implikacji (M) 72
kompozycja hierarchicznej mapy wartości i interpretacja wyników 74
Ogólny algorytm konstruowania hierarchicznej mapy wartości, H 76
dodatkowe wskaźniki 78
Interpretacja wyników 79
zastosowanie metody 81
wykorzystania w badaniach zachowań konsumenckich 81
Identyfikacja wartości w pozostałych dziedzinach psychologii używanej 83
Ilustracja zastosowania metody: badania nad przywiązaniem do producenta 84

Rozdział III. Rozszerzenie ladderingu o nowe procedury i metody analizy danych 99

Uzasadnienie zwiększenia: zastrzeżenia wobec metody oryginalnej 99
Etap gromadzenia informacji: pojawianie się odpowiedzi rozgałęziających się 99
Ocena zgodności sędziów kompetentnych (wiarygodność kodowania) 101
Wyrazistość danych, wieloznaczność wypowiedzi i bliskoznaczność pojęć 102
Określenie kategorii z właściwego poziomu abstrakcji 104
Redundancja informacji 105
Analiza relacji pośrednich 107
Pojawianie się pojęcie izolowanych i relacji zwrotnych 108
Budowa hierarchicznej mapy wartości: ustalenie właściwego poziomu odjęcia 109
Macierz implikacji i hierarchiczna mapa wartości w ladderingu miękkim 110
Pojęcia matematyczne wykorzystane w metodzie zwiększonej 111
Zbiory tradycyjne, rozmyte i przybliżone 111
Relacje tradycyjne, rozmyte i przybliżone 113
Grafy zwykłe, rozmyte i przybliżone 116
Kodowanie informacji 120
Podstawowe założenia i oczekiwania 120
Laddering twardy 122
Laddering miękki 123
Określenie przestrzeni pomiaru (zbiór informacji) 124
Kodowanie klasyczne, rozmyte i przybliżone – kiedy stosować? 125
Oceny zgodności sędziów kompetentnych: świeże wskaźniki statystyczne 127
Założenia teoretyczne 127
Wskaźniki zgodności dla kategoryzacji tradycyjnej i rozmytej 131
Jakość pracy sędziów kompetentnych: udział w niezgodności 137
Reguły zgodności w klasyfikacji przybliżonej 140
Wyrazistość kategoryzacji 143
Idea wyrazistości danych 143
Wskaźnik wyrazistości 144
Zgodność i wyrazistość danych: możliwe sytuacje 150
Oszacowanie przynależności 153
Budowa jednostkowych i zbiorczych macierzy implikacji (M) 155
Laddering twardy: analiza par fragmentów zamiast drabin 155
Laddering miękki: kodowanie treści całego wywiadu do macierzy M 163
Budowa hierarchicznej mapy wartości (H) 166
Optymalizacja grafów: poziom odcięcia (_) 166
Wskaźnik obszerności informacyjnej B 167
Wskaźnik podobieństwa grafu do drzewa, H 167
Jednoczesna optymalizacja wskaźników B i H 168
Optymalizacja grafów: wyznaczanie drzewa ekonomicznego 170
Hierarchiczne mapy wartości 171
Ilustracja zastosowania metody rozszerzonej – badanie 2 173
Materiały i techniki 173
Schemat badania i problem badawczy 173
Wyniki 174
Interpretacja treści hierarchicznych map wartości 182

Rozdział IV. Podsumowanie 184

Ocena rozwiązań formalnych 184
Uwagi ogólnometodologiczne 188

Bibliografia 191

Załącznik 1. Zbiory, grafy i relacje: konwencjonalne, rozmyte i przybliżone 198
Z1.1. Zbiory zwykłe, rozmyte i przybliżone 198
Z1.2. Relacje zwykłe, rozmyte i przybliżone 209
Z1.3. Grafy zwykłe, rozmyte i przybliżone 217
Załącznik 2. Badanie zgodności sędziów kompetentnych 222
Z2.1. Wyprowadzenie wskaźników zgodności 222
Z2.2. Wyprowadzenie reguł zgodności dla kodowania przybliżonego 225
Załącznik 3. Optymalizacja mapy H 230
Z3.1. Wyprowadzenie wzoru wskaźnika podobieństwa do drzewa 230
Z3.2. Wyznaczanie drzewa ekonomicznego 231
Załącznik 4. Koncepcja oprogramowania wspomagającego analizę danych w ladderingu 234
Załącznik 5. Znaczenie użytych symboli 238

Dane oraz specyfikacja:

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych (sklep TaniaKsiazka.pl)
    11,40 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 11,40 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych, 2A29D6C5EB. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki