Zdjęcia produktu


Public relations a demokracja (Teresa Święćkowska)

(2008 / 288 / Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego / Teresa Święćkowska / 9788323517405)
E-booki Teresa Święćkowska
Dostepność na dzień 24.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

11,16 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 11,16 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Public relations a demokracja

Tytuł Public relations a demokracja Autor Teresa Święćkowska Język polski Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego ISBN 978-83-235-1740-5 Rok wydania 2008 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 288 Format pdf Spis treści Wstęp 9 Wprowadzenie 14 1. Public relations w społeczno-politycznej problematyce komunikowania 14 2. „Public relations". Geneza pojęcia i jego definicje 17 3. Public relations jako kontrola opinii publicznej i narzędzie władzy dyscyplinującej 25 CZĘŚĆ PIERWSZA. GŁÓWNE TENDENCJE ROZWOJU PRAKTYK PUBLIC RELATIONS W STANACH ZJEDNOCZONYCH. Zarys HISTORYCZNY Historyczne konteksty rozwoju public relations w USA 35 I. Publicity, potrzeba uzasadnienia monopolu i promocja nowości technicznych jako rodowód praktyk PR 38 1. Kiedy pojawiło się public relations? 38 2. Walka o reprezentację w prasie. Początek rozwoju praktyk public relations 39 3. Agent prasowy – lobbysta. Rola public relations w promocji przemysłu USA 44 4. Public relations jako narzędzie ekspansji rynkowej i legitymizacji pozycji monopolistycznej 45 II. Wpływ propagandy politycznej na rozwój metod i strategii public relations 49 1. Techniki perswazji w okresie walki o niepodległość Stanów Zjednoczonych 49 2. Propaganda wojenna w USA w czasie pierwszej wojny światowej 51 3. Druga wojna światowa. Rozwój badań nad komunikowaniem 53 4. PR w polityce militarnej Stanów Zjednoczonych po drugiej wojnie światowej 55 III. Public relations w kontekście rozwoju kultury komercyjnej w Stanach Zjednoczonych 64 1. Rozwój usług PR i dominacja „mentalności przedsiębiorczej" w latach dwudziestych 64 2. Intelektualny klimat kształtowania opinii publicznej 68 3. Doskonalenie strategii perswazji w promocji produktów 70 4. Przedsiębiorczość i prosperity w dyskursach publicznych lat dwudziestych 73 IV. Public relations jako praktyki pozyskiwania społecznej i moralnej akceptacji porządku korporacyjnego 75 1. Okres recesji gospodarczej, program reformatorski „New Deal" a zorganizowane działania public relations w przemyśle 75 2. Okres powojenny, wzmożone starania przemysłu o odzyskanie pozycji głównego negocjatora „Ładu Społecznego" 79 V. Public relations jako narzędzie walki o przyjazność opinii publicznej w konfliktach interesów 85 1. PR a reformy i regulacje 85 2. Public relations jako narzędzie zwalczania ruchów pracowniczych i związków zawodowych 87 3. „Komunikowanie ryzyka". Przykład PR przemysłu tytoniowego 89 VI. Dynamika rozwoju i specjalizacji PR 93 1. Rozwój i upowszechnianie usług PR 93 2. Rozszerzanie zakresu i specjalizacji usług public relations na przykładzie agencji H&K 98 3. Tworzenie i podtrzymywanie wizerunków jako koło napędowe rozwoju usług public relations 101 4. Public relations jako zjawisko globalne 105 5. Public relations w Polsce 110 CZĘŚĆ DRUGA. PUBLIC RELATIONS W PERSPEKTYWIE KOMUNIKOWANIA SPO£ECZNO-POLITYCZNEGO I. Public relations jako specjalizacja komunikowania. Techniki tworzenia komunikatów i strategie kontroli i wpływu 121 1. Public relations w perspektywie teorii komunikowania inferencyjnego 121 2. Polityka subsydiowania danych jako podstawa strategii wpływu w public relations 131 3. Długoterminowe, planowe komunikowanie w PR a kwestia oddziaływania na odbiorców 135 4. Segmentacja odbiorców jako podstawa strategii komunikowania PR 136 5. Tworzenie komunikatów a komunikowanie społeczne 138 6. Relacje z mediami 140 7. Kreowanie wydarzeń i „imprez" jako niepowtarzalne formy subsydiowania produkcji medialnej 146 8. „Zarządzanie wiarygodnością", czyli technika trzeciej strony 150 9. Użytkowanie statusu wiedzy i badań w strategiach PR 151 10. Tworzenie pozytywnych wizerunków jako forma kontroli reprezentacji przedsiębiorstw 153 11. Relacje z aktywnymi grupami. Strategie osiągania kompromisu 157 12. Metody wpływu na ustawodawstwo i kierunki polityki, czyli „zarządzanie kwestiami spornymi" 158 II. Automodele ról zawodowych, funkcji społecznych, kodeksów innowacyjnania i koncepcji etycznych public relations 164 1. Modele działalności public relations 164 2. Role zawodowe public relations a struktury hierarchii w organizacji 174 3. Społeczne funkcje public relations 175 4. Tryby uzasadniania roli pośrednika danych i perswazji 180 5. Public relations a mit „władcy dusz" 182 6. Etyka zawodowa public relations. Koncepcje i rozbieżności teoretyczne 186 7. PR a etyka gospodarcza 188 8. Komercyjna wolność słowa, czyli prawo do perswazji 190 9. Nieetyczni kupujący public relations 193 10. Kodeksy public relations – etyka czy hipokryzja środowiska? 196 11. Dialog jako dążenie do etycznego PR 202 III. Public relations a rynkowe środki przekazu 207 1. Public relations w koncepcji sfery publicznej Habermasa 207 2. Sfera publiczna a środki przekazu. Ograniczenia podejścia rynkowego 219 3. Wpływ PR na porządek tematów w środkach przekazu 220 4. Współzależność public relations i środków przekazu w kontekście demokratyzacji komunikowania 223 5. Między granicą autonomiczności mediów a granicą wpływu PR 224 6. Model współpracy z mediami na etapie tworzenia. Praktyki public relations w Polsce 226 7. Demokratyzacja systemu środków przekazu. Koncepcja Jamesa Currana 238 IV. Ruchy społeczne i organizacje pozarządowe. Spontaniczność, uczestnictwo i instytucjonalizacja, czyli zmagania o charakter sfery publicznej 241 1. Ruchy społeczne a demokratyzacja komunikowania 241 2. Public relations jako narzędzie organizacji pozarządowych. Możliwości i ograniczenia. Przykład Greenpeace 247 3. Ruchy i organizacje społeczne na rzecz demokratycznego komunikowania 253 4. Media alternatywne 257 Zakończenie 266 W kierunku społeczeństwa spektaklu czy dążenia do autonomii obywatelskiej 267 Bibliografia 271 Literatura wykorzystana do badań 271 Literatura 272

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Teresa Święćkowska
  • ISBN

    9788323517405
  • Autor

    Teresa święćkowska
  • Wydawnictwo

    Wydawnictwa uniwersytetu warszawskiego
  • Ilość stron

    288
  • Rok wydania

    2008
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Public relations a demokracja (sklep TaniaKsiazka.pl)
    11,16 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 11,16 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Public relations a demokracja. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

  • Public relations a demokracja

    Zobacz w sklepie Public relations a demokracja
    Teresa Święćkowska
    Tytuł Public relations a demokracja Autor Teresa Święćkowska Język polski Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego ISBN 978-83-235-1740-5...
    11,16 zł

Inne w kategorii E-booki