Zdjęcia produktu


Oczekiwania inflacyjne konsumentów Tomasz łyziak (Tomasz Łyziak)

(2013 / 312 / Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego / Tomasz Łyziak / 9788323520290)
E-booki Tomasz Łyziak
Dostepność na dzień 24.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

11,16 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 11,16 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Oczekiwania inflacyjne konsumentów Tomasz łyziak

Tytuł wymagania inflacyjne konsumentów Podtytuł Pomiar i testowanie Autor Tomasz Łyziak Język polski Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego ISBN 978-83-235-2029-0 kolekcja Badania ekonomiczne Rok wydania 2013 Warszawa Wydanie 2 liczba stron 312 Format pdf Spis treści Wstęp 11 1. Wymogi inflacyjne w teorii ekonomii oraz sposoby ich pomiaru 19 1.1. Czym są wymogi? 19 1.2. Kryteria inflacyjne w teorii ekonomii 21 1.2.1. Modele formułowania pragnień inflacyjnych i ich znaczenie w teorii ekonomii 22 1.2.1.1. Wymagania w ekonomii klasycznej i keynesowskiej 23 1.2.1.2. Rola pragnień inflacyjnych w szkole monetarystycznej 25 1.2.1.3. Nowa szkoła tradycyjna – rewolucja racjonalnych pragnień 28 1.2.1.4. Dyskusja na temat oczekiwań inflacyjnych w nowej szkole keynesistowskiej 32 1.2.2. Znaczenie sposobu formułowania oczekiwań – empiryczna ilustracja wybranych związków teoretycznych 36 1.2.2.1. Mały Model Polityki Pieniężnej 36 1.2.2.2. Wpływ stopnia antycypacyjności oczekiwań inflacyjnych na koszt dezinflacji 41 1.2.2.3. Wpływ stopnia zakotwiczenia oczekiwań inflacyjnych w celu inflacyjnym banku centralnego na zmienność inflacji i luki popytowej 45 2. Pomiar pragnień inflacyjnych na podstawie ankiet 50 2.1. Bezpośrednie i pośrednie miary oczekiwań 50 2.2. Dane ankietowe o postrzeganych i oczekiwanych zmianach cen 53 2.3. Statystyki bilansowe pomiaru ankietowego 56 2.4. Kwantyfikacja oczekiwań inflacyjnych metodami probabilistycznymi 61 2.4.1. Kwantyfikacja pragnień inflacyjnych standardową metodą probabilistyczną 61 2.4.2. Kwantyfikacja oczekiwań inflacyjnych zwiększoną metodą probabilistyczną 70 2.4.3. Pomiar percepcji inflacji bieżącej na podstawie jakościowych informacji ankietowych 75 2.4.3.1. Kwantyfikacja percepcji inflacji bieżącej typową metodą probabilistyczną 75 2.4.3.2. Kwantyfikacja percepcji inflacji bieżącej rozszerzoną metodą probabilistyczną 79 2.4.4. Inne typy rozkładów w kwantyfikacji oczekiwań inflacyjnych metodami probabilistycznymi 81 2.4.5. Kwantyfikacja oczekiwań inflacyjnych i percepcji inflacji metodą probabilistyczną w przypadku ujemnego albo zerowego czynnika skalującego 98 2.5. Kwantyfikacja pragnień inflacyjnych metodami regresyjnymi 108 2.5.1. Model Andersona 109 2.5.2. Model wykorzystujący statystykę bilansową 111 2.5.3. Powiększenia modelu Andersona 112 2.5.3.1.Modele Pesarana 112 2.5.3.2. Modele Smitha i McAleera 113 2.5.3.3. Model Thomasa 115 2.5.4. Model Cunninghama 116 2.5.5. Model Simmonsa i Weiserbsa 118 2.6. Kwantyfikacja oczekiwań inflacyjnych metodą Papadia i Basano 120 2.7. Pomiar pragnień inflacyjnych na podstawie ankiet ilościowych 126 2.8. Zastosowanie bezpośrednich miar pragnień inflacyjnych we współczesnych bankach centralnych 130 3. Oczekiwania inflacyjne konsumentów w Polsce i w innych krajach Unii Europejskiej – miary empiryczne 135 3.1. Charakterystyka informacji 135 3.1.1. Informacje ankietowe dotyczące percepcji inflacji i pragnień inflacyjnych 135 3.1.2. Statystyki bilansowe percepcji inflacji i oczekiwań inflacyjnych 142 3.1.3. Skwantyfikowane miary percepcji inflacji i oczekiwań inflacyjnych 146 3.2. Zalety i wady różnych metod kwantyfikacji postrzeganej i oczekiwanej inflacji na wybranych przykładach 157 3.2.1. Interpretacja wpływu wprowadzenia euro na inflację postrzeganą przez konsumentów europejskich z wykorzystaniem statystyk bilansowych i miar skwantyfikowanych 158 3.2.2. Użyteczność statystyk bilansowych postrzeganej inflacji w analizie determinantów percepcji inflacji i pragnień inflacyjnych 163 3.2.2.1. Zastosowanie statystyk bilansowych w analizie determinantów percepcji inflacji 163 3.2.2.2. Użycie statystyk bilansowych w analizie stopnia inercyjności pragnień inflacyjnych 165 3.2.3. Ograniczenia oryginalnej metody Carlsona i Parkina 169 3.2.4. Porównanie użyteczności metod probabilistycznych i regresyjnych na przykładzie kwantyfikacji inflacji oczekiwanej przez konsumentów we Włoszech 172 3.3. Pomiar pragnień na podstawie ankiet ilościowych – pierwsze doświadczenia 177 4. Badania empiryczne cech oczekiwań inflacyjnych konsumentów europejskich 184 4.1. Sposoby testowania głównych cech oczekiwań inflacyjnych 185 4.1.1. Testowanie racjonalności pragnień inflacyjnych 185 4.1.2. Testowanie stopnia antycypacyjności pragnień inflacyjnych 188 4.1.3. Testowanie wpływu celu inflacyjnego banku centralnego na wymagania inflacyjne 190 4.1.4. Testowanie związków między oczekiwaniami inflacyjnymi różnych grup podmiotów 191 4.2. Co wiemy o cechach pragnień inflacyjnych konsumentów europejskich? 191 4.3. Wymagania inflacyjne konsumentów w Polsce i w strefie euro – weryfikacja spełnienia hipotezy racjonalnych oczekiwań 194 4.3.1. Błędy oczekiwań inflacyjnych i weryfikacja warunku ich nieobciążoności 194 4.3.2. Weryfikacja makroekonomicznej sprawności oczekiwań inflacyjnych 205 4.4. Ocena stopnia antycypacyjności pragnień inflacyjnych 211 4.4.1. Ocena stopnia antycypacyjności oczekiwań inflacyjnych na podstawie ich skwantyfikowanych miar 211 4.4.2. Ocena stopnia inercyjności pragnień inflacyjnych na podstawie statystyk bilansowych 226 4.5. Oczekiwania inflacyjne konsumentów a wymagania innych grup podmiotów w Polsce – jak niezwykle heterogeniczne są wymogi? 230 4.5.1. Co wiemy o cechach oczekiwań inflacyjnych w Polsce? 230 4.5.2. Informacje 233 4.5.3. Kształtowanie się pragnień inflacyjnych w Polsce w latach 2001–2011 235 4.5.4. Porównanie podstawowych cech pragnień inflacyjnych 240 4.5.4.1. Stopień racjonalności oczekiwań inflacyjnych 240 4.5.4.2. Stopień antycypacyjności pragnień inflacyjnych 245 4.5.4.3. Wpływ celu inflacyjnego NBP na wymagania inflacyjne 247 4.5.4.4. Związki pomiędzy wymaganiami inflacyjnymi różnych grup podmiotów 253 4.5.4.5. Wymagania inflacyjne w krzywej Phillipsa 256 4.5.5. Podsumowanie wniosków na temat pragnień inflacyjnych w Polsce 258 Podsumowanie 261 Aneks 1A 269 Aneks 1B 279 Aneks 1C 282 Aneks 2 295 Bibliografia 299

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Tomasz Łyziak
  • ISBN

    9788323520290
  • Autor

    Tomasz łyziak
  • Wydawnictwo

    Wydawnictwa uniwersytetu warszawskiego
  • Ilość stron

    312
  • Rok wydania

    2013
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Oczekiwania inflacyjne konsumentów (sklep TaniaKsiazka.pl)
    11,16 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 11,16 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Oczekiwania inflacyjne konsumentów Tomasz łyziak. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

  • Oczekiwania inflacyjne konsumentów Tomasz łyziak

    Zobacz w sklepie Oczekiwania inflacyjne konsumentów Tomasz łyziak
    Tomasz Łyziak
    Tytuł kryteria inflacyjne konsumentów Podtytuł Pomiar i testowanie Autor Tomasz Łyziak Język polski Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego...
    11,16 zł

Inne w kategorii E-booki