Język polski traktujemy nieco po macoszemu. Ostatecznie - każdy umie mówić i pisać po polsku, a jeśli jedynie tak nam się zdaje, to przecież inni uważają podobnie, więc problem znika sam z siebie. Język polski na tle innych szkolnych przedmiotów wypada blado, wepchnięty pomiędzy godziny modnych i przyszłościowych godzin. Problemem języka polskiego jest to, że jego efekty nie są wymierne. Nie są policzalne. Nie przynoszą zysku. Rozmowy o znaczeniach tekstów literackich nie pomogą opłacić rachunków, a choćby - z punktu widzenia dzisiejszych zapotrzebowań na rynku pracy - może to opłacanie skutecznie utrudnić. Z takiego właśnie podejścia wyrasta bylejakość programowa, nieraz w towarzystwie bylejakości prowadzących zajęcia. Z tym stanem rzeczy wszczyna polemikę Zofia Agnieszka Kłakówna, która w książce "Język polski. Wykłady z metodyki" poddaje, z jednej strony, twórczej krytyce różne niezbyt fortunne rozwiązania programowe, swoje uwagi wspierając bogatym zapleczem socjologiczno-psychologicznym, z drugiej - formułuje własną koncepcję wychowania humanistycznego, uzupełniając ją własnymi przykładami adekwatnego przekładu teorii na użyteczne rozwiązania. Podręcznik Zofii Agnieszki Kłakówny obiecuje, zgodnie z nadtytułem, prawdziwą szkołę "myślenia o zawodzie polonisty". Pozycja obowiązkowa!
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Język polski. wykłady z metodyki. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.