Składana w ręce czytelników książka jest pokłosiem niezwykłego wydarzenia, które miało miejsce we wrześniu 2015 r. W Lublinie. Po raz drugi w historii działalności uniwersytetów trzeciego wieku w Polsce odbyło się tu spotkanie zarządu AIUTA - Międzynarodowego Stowarzyszenia Uniwersytetów Trzeciego Wieku. Celem prezentowanego zbioru opracowań skupionych wokół idei edukacji ustawicznej jest ukazanie wyraźnego związku między ref leksjami teoretycznymi, przykładami badań empirycznych dotyczących zagadnień starości i starzenia się a użytecznymi rozwiązaniami i podejmowanymi poprzez mocne podmioty i instytucje działaniami na rzecz osób starszych. Dzięki refleksji wielu wspaniałych autorów z rozmaitych środowisk i krajów czytelnik ma możliwość zapoznania się z zróżnicowanymi perspektywami teoretycznymi oraz rozwiązaniami użytecznymi. Przyjęte przez redaktora tomu zestawienie tekstów i ich układ z jednej strony służy wskazaniu przykładowych prekursorskich rozwiązań z zróżnicowanych stron świata w dziedzinie energiczności edukacyjnej osób starszych, z drugiej zaś strony przybliża nad wyraz ciekawy i wielopłaszczyznowy świat refleksji teoretycznej nad starością. Oby oddany do rąk czytelnika tom był zachętą do oglądu zmieniającej się rzeczywistości społecznej, do spojrzenia na proces uczenia się poprzez całe życie z innej niżeli polska perspektywy, a także do poszukiwania odpowiedzi na wciąż otwarte pytania: Na ile znamy i rozumiemy sytuację osób starszych? W jakim stopniu społeczna i profesjonalna odpowiedź na zapotrzebowania edukacyjne i na inne rodzaje aktywności osób starszych jest trafna i produktywna? Monika Dorota Adamczyk
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Starość między tradycją a współczesnością. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.