Tytuł Zarządzanie zasobami ludzkimi w postępowej organizacji Podtytuł Aspekty organizacyjne i psychologiczne Autorzy Izabela Warwas, Anna Rogozińska-Pawełczyk Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-7969-940-7 Rok wydania 2016 Wydanie 1 ilość stron 232 Format pdf Spis treści Wprowadzenie 9
Część I (Izabela Warwas). Organizacyjne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi 13
Rozdział I. Cykl zarządzania zasobami ludzkimi. Interesariusze i wyzwania 15
Wstęp 15
Zarządzanie i zarządzanie zasobami ludzkimi 15
Globalizacja 19
Gospodarka napędzana wiedzą i informatyzacja 22
Starzenie się społeczeństwa 23
Wyzwania dla nowej gospodarki, nowej organizacji i zatrudnionych w niej pracowników 24
Interesariusze zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji 28
Bibliografia 32
Rozdział II. Motywowanie pracowników 35
Wstęp 35
Motywacja i motywowanie 35
Podejścia do motywowania 36
cykl motywacyjny 38
Koncepcje i teorie motywacji a instrumenty motywacyjne 48
Bibliografia 51
Rozdział III. Zaangażowanie i wynagradzanie pracowników 53
Wstęp 53
Istota i typy zaangażowania 53
Motywowanie a zaangażowanie 57
Wynagradzanie pracowników 58
Formy wynagrodzeń 60
Kariera i zarządzanie talentami jako wyraźne obszary kreowania zaangażowania 63
Bibliografia 66
Rozdział IV. Cykl szkoleń – metody i ewaluacja 67
Wstęp 67
Zarządzanie kompetencjami 67
Inwestycje w kapitał ludzki 69
Metody i techniki szkoleniowe 70
Efekty szkoleń 75
Bibliografia 76
Rozdział V. Zarządzanie generacjami na wewnętrznym rynku pracy 79
Wstęp 79
Charakterystyka poszczególnych generacji 79
Zarządzanie generacjami w miejscu pracy 82
ZZL a generacje rynku pracy 85
Jakie jest pokolenie C? 90
Bibliografia 92
Część II (Anna Rogozińska-Pawełczyk) Psychologiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi 93
Rozdział I. Umiejętność wywierania wpływu na ludzi – manipulacja czy kluczowa kompetencja współczesnego menedżera 95
Wstęp 95
Wywieranie wpływu czy manipulacja? 95
Wzajemność 97
Zaangażowanie i konsekwencja 100
Społeczny dowód stosowności 103
Autorytet 105
Niedostępność 107
Huśtawka emocjonalna 108
Lubienie 109
Bibliografia 111
Rozdział II. Dynamika relacji interpersonalnych w miejscu pracy – kontrakt psychologiczny 113
Wstęp 113
Wzajemna błyskotliwość 113
Kontrakt psychologiczny w organizacji – podstawowe pojęcia 119
parametry specyficzne kontraktu psychologicznego 121
Typologia kontraktów psychologicznych 123
Kontrakt psychologiczny w relacjach międzyludzkich 125
wymogi pracowników wobec pracodawcy i możliwości ich realizacji 127
Bibliografia 130
Rozdział III. Zasady komunikacji w miejscu pracy 131
Wstęp 131
Istota procesu komunikacji 132
typy komunikacji 134
Bariery komunikacji w miejscu pracy 137
efektywne komunikowanie się w organizacji 142
Bibliografia 147
Rozdział IV. Negocjacje w biznesie 149
Wstęp 149
Czym są negocjacje? 149
Typy i style negocjowania 152
Etapy negocjacji 157
Taktyki i techniki negocjacyjne 163
Bibliografia 169
Rozdział V. Zarządzanie stresem, czyli jak generować wewnętrzną siłę? 171
Wstęp 171
Pojęcie stresu 171
Predykatory stresu 177
Stres w pracy 179
Techniki radzenia sobie ze stresem 182
Bibliografia 187
CZĘŚĆ III (Izabela Warwas) Organizacyjne rozmiary zarządzania zasobami ludzkimi – rozwiązywanie problemów w praktyce 189
CZĘŚĆ IV (Anna Rogozińska-Pawełczyk) Psychologiczne rozmiary zarządzania zasobami ludzkimi – rozwiązywanie problemów w praktyce 201
Zakończenie 229
informacje o autorkach 231
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.