Tytuł Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem Autorzy Justyna Anders-Morawska, Wawrzyniec Rudolf Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-7969-702-1 Rok wydania 2015 Wydanie 1 liczba stron 282 Format pdf Spis treści Wstęp 8
Rozdział 1. Procesy ewolucji w zarządzaniu publicznym 12
1.1. Tradycyjny model administracji 14
1.1.1. Biurokracja nadzwyczajna według Webera i jej krytyka 15
1.1.2. Legalizm organizacji biurokratycznej jako pozorna racjonalność 18
1.1.3. Krytyka biurokracji nieprzeciętnej w koncepcjach N. Luhmana 21
1.2. Menedżeryzm – w kierunku nowego zarządzania publicznego 23
1.2.1. Uwarunkowania ekonomiczno-społeczne rozwoju NZP 24
1.2.2. Uwarunkowania polityczno-intelektualne rozwoju NZP 26
1.2.3. Teoretyczne podstawy nowego zarządzania publicznego 27
1.2.4. Podstawowe części modelu NZP 29
1.3. Współrządzenie (public governance) 35
1.4. Analiza porównawcza modeli zarządzania publicznego 38
1.5. Procesy zmian w zarządzaniu publicznym w Polsce 41
1.6. Podsumowanie 43
Rozdział 2. Dobre współrządzenie jako koncepcja normatywna w zarządzaniu publicznym 44
2.1. Operacjonalizacja zasad korzystnego współrządzenia 44
2.2. Jakość usług publicznych w kontekście prawidłowego współrządzenia 50
2.3. Koncepcja korzystnego współrządzenia w polityce Unii Europejskiej 57
2.4. Dobre współrządzenie w kontekście przemian w polskiej administracji publicznej 60
2.5. Podsumowanie 70
Rozdział 3. Orientacja rynkowa w zarządzaniu publicznym 72
3.1. Orientacja rynkowa i orientacja marketingowa w działalności organizacji publicznej 72
3.1.1. Orientacja rynkowa a orientacja marketingowa 74
3.1.2. Upowszechnianie komponentów koncepcji orientacji rynkowej w publikacjach poświęconych administracji publicznej 77
3.1.3. Próby wykorzystania narzędzi pomiaru orientacji rynkowej w badaniach sektora publicznego i non profit 80
3.2. Ewolucja marketingu w organizacjach publicznych 88
3.2.1. Wczesne próby wykorzystania marketingu w sektorze publicznym 88
3.2.2. Podejście transakcyjne w marketingu organizacji publicznych 90
3.2.3. Podejście relacyjne w marketingu organizacji publicznych 93
3.2.4. Marketing terytorialny w świetle podejścia transakcyjnego i relacyjnego 96
3.3. Procesy tworzenia wartości dla interesariuszy organizacji publicznych 100
3.3.1. Interesariusze organizacji publicznych 100
3.3.2. Tworzenie i dostarczanie wartości interesariuszom 105
3.4. Podsumowanie 109
Rozdział 4. Metodyka badań 112
4.1. Tło badania 112
4.2. Pytania badawcze i cele badania 116
4.3. Dobór przypadków w świetle teorii zależności od zasobów i teorii zasobowej przedsiębiorstwa 118
4.4. Charakterystyka badanych ośrodków 122
4.5. Operacjonalizacja pojęć 134
4.6. Przebieg cyklu badawczego 140
Rozdział 5. Orientacja rynkowa miast 148
5.1. Możliwości adaptacji koncepcji orientacji rynkowej w kontekście praktyk występujących w badanych miastach 148
5.1.1. Pozyskiwanie wiedzy o potrzebach użytkowników 149
5.1.2. Koordynacja współpracy z interesariuszami instytucjonalnymi 154
5.1.3. Responsywność – kontrola rezultatów procesów przyciągania użytkowników 156
5.2. Dobre praktyki w zakresie orientacji rynkowej miast 159
5.2.1. Przykłady korzystnych praktyk badanych miast 160
5.2.2. Skuteczne przyciąganie inwestorów – konsekwencje w działaniach komunikacyjnych i budowaniu wartości dla inwestorów 162
5.2.3. Skuteczne przyciąganie turystów – konsekwencje w działaniach komunikacyjnych i budowaniu wartości dla turystów 169
5.2.4. Wydajne przyciąganie studentów – konsekwencje w działaniach komunikacyjnych i budowaniu wartości dla młodych, podejmujących studia wyższe 176
5.2.5. Tworzenie sprzyjających warunków dla lokalnych przedsiębiorców 186
5.3. Podsumowanie 192
Rozdział 6. Operacjonalizacja zasad korzystnego współrządzenia w badanych miastach 194
6.1. Dobre współrządzenie w dokumentach strategicznych badanych ośrodków 194
6.2. Znaczenie pojęcia „dobre współrządzenie" wśród menedżerów miejskich 196
6.3. Realizacja zasad dobrego współrządzenia w jednostkach organizacyjnych urzędów badanych miast 203
6.3.1. Zasada otwartości 205
6.3.2. Zasada partycypacji 211
6.3.3. Zasada produktywności 219
6.3.4. Zasada spójności 223
6.4. Podsumowanie 229
Zakończenie 232
Bibliografia 240
Spisy tabel, rysunków, ramek, wykresów, map 252
Załączniki 256
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.