Zdjęcia produktu


O rozwoju dydaktyki języków obcych jako dyscypliny naukowej - Maria Dakowska (Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego)

(2014 / 259 / Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego / Maria Dakowska / 9788323514121)
E-booki Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Dostepność na dzień 05.02.2025: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

10,80 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 10,80 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu O rozwoju dydaktyki języków obcych jako dyscypliny...

Tytuł O rozwoju dydaktyki języków obcych jako dyscypliny naukowej Autor Maria Dakowska Język polski Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego ISBN 978-83-235-1412-1 Rok wydania 2014 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 144 Format pdf Spis treści WSTĘP 13 ROZDZIAŁ 1. W poszukiwaniu wiedzy praktycznie ergonomicznej 15 1.1. Nauczanie języków obcych jako sfera działalności funkcjonalnej a przyswajanie i nauczanie języków obcych jako przedmiot dyscypliny naukowej 16 1.2. Stadia rozwoju dziedziny uczenia się i nauczania języków obcych 18 1.3. Konstytucja dydaktyki języków obcych jako empirycznej dyscypliny naukowej i jej znaczenie dla możliwości generowania wiedzy praktycznie poręcznej 20 1.4. Program nauki empirycznej jako recepta na wiedzę praktycznie praktyczną 22 1.5. Podsumowanie 23 ROZDZIAŁ 2. Dydaktyka języków obcych we współczesności 24 2.1. Wnioski z przeszłości – koncepcja nauczania języków obcych jako metodyki 25 2.1.1. Wady tej koncepcji 26 2.2. Na czym polega określenie własnej tożsamości dziedziny naukowej i dlaczego jest to niełatwe w przypadku dydaktyki języków obcych? 28 2.3. O możliwościach poznawczych nauki 30 2.4. Atuty programu „normalnej" nauki 32 2.5. Odrzucenie metodyki jako docelowej koncepcji dziedziny przyswajania i nauczania języków obcych 33 2.6. Na czym polega tożsamość dydaktyki języków obcych? 35 2.7. Wybrane koncepcje w nauczaniu języków obcych i ich ocena 38 2.7.1. Autonomia ucznia 38 2.7.2. Nauczanie poprzez treść 40 2.7.3. Nauczanie oparte na zadaniach 42 2.7.4. Wnioski na przyszłość 45 2.8. Społeczeństwo informacyjne a nauczanie języków obcych 46 2.9. Podsumowanie 50 ROZDZIAŁ 3. Determinanty przedmiotu badań dydaktyki języków obcych 51 3.1. O nieodzowności modelowania zjawisk językowych dla celów dydaktyki językowej 51 3.2. Determinanty zewnętrzne modelu przedmiotu badań 54 3.3. Determinanty wewnętrzne modelowania użycia i przyswajania języka jako przedmiotu badań dydaktyki języków obcych_57 3.3.1. Źródło i status modelu 57 3.3.2. Funkcje modelu we wnętrzu nauki 59 3.4. Podsumowanie 60 ROZDZIAŁ 4. Dydaktyka języków obcych jako „normalna" nauka 63 4.1. Problem stanowczy 63 4.2. Dydaktyka języków obcych jako nauka – w jakim sensie tego terminu? 65 4.3. Co oznacza określenie „normalna" nauka? 65 4.4. Program „normalnej" nauki jako alternatywa względem ujęć skrajnych 67 4.5. Stopień skomplikowania materii językowej a społeczne zapotrzebowanie na wiedzę praktycznie funkcjonalną 70 4.6. Program „normalnej" nauki jako sposób na redukcję niepewności 73 4.7. Program „normalnej" nauki jako panaceum na rozterki związane z akademicką tożsamością dydaktyki języków obcych 76 4.8. Plusy i minusy programu „normalnej" nauki jako redukcji niepewności 77 4.9. Podsumowanie 78 ROZDZIAŁ 5. Kognitywna koncepcja nauki a dydaktyka języków obcych 79 5.1. Aktywność podmiotu poznawczego w środowisku naturalnym i społeczno-kulturowym 80 5.2. Właściwości dystynktywne poznawczej działalności człowieka 81 5.3. Konstruktywny charakter procesów poznawczych 85 5.4. Poznanie naukowe jako specjalizacja procesów poznawczych człowieka 86 5.5. Naukowe procesy poznawcze a dydaktyka języków obcych jako nauka 89 5.6. Podsumowanie 91 ROZDZIAŁ 6. Wyposażenie poznawcze i komunikacyjne ucznia języka obcego 93 6.1. Mapa problemu 94 6.2. Rola świadomości w przyswajaniu języka obcego 96 6.3. Przyswajanie języka obcego jako przetwarzanie danych przez człowieka 97 6.4. Przyswajanie języka obcego jako przypadek komunikacji językowej 102 6.5. Charakter procesów komunikacyjnych 102 6.6. Zaangażowanie uczestników komunikacji całymi swoimi osobami, umysłem i ciałem 105 6.7. Rodzaje zdarzeń komunikacyjnych 106 6.8. Centralna pozycja znaczenia i sensu w komunikacji językowej 107 6.9. Konstruktywny i strategiczny udział ucznia w komunikacji językowej 108 6.10. Język jako kod komunikacji 109 6.11. Procesy rozumowania dostępne uczniowi 110 6.12. Interakcja między procesami komunikacyjnymi a uczeniem się 112 6.13. Podsumowanie 113 ROZDZIAŁ 7. Zamiast wniosków: pytania podstawowe dla nauczania języków obcych 114 7.1. Główne punkty odniesienia w dziedzinie uczenia się i nauczania języków obcych 115 7.2. Z jakim zjawiskiem mamy do czynienia, mówiąc o użyciu i przyswajaniu języka nieprymarnego? 118 7.3. Gdzie zlokalizowane są procesy zastosowania i uczenia się języka i co ta lokalizacja oznacza dla kwestii nauczania języka obcego w warunkach edukacyjnych? 119 7.4. Jaki jest mechanizm uczenia się języka obcego i co to oznacza dla procesów nauczania tego języka? 120 7.5. Jak przebiega uczenie się języka i jak możemy wywoływać ten cykl w warunkach edukacyjnych? 121 7.6. Na czym polega akt przyswajania języka obcego i co to oznacza dla konstruowania aktów nauczania języka? 123 7.7. Jaki charakter posiadają zmiany zachodzące w procesie uczenia się języka i do jakiego stopnia mogą być one stymulowane w warunkach klasowych? 124 7.8. Jeśli dla celów nauczania odrzucamy klasyczną lingwistyczną definicję języka jako systemu form, jaka charakterystyka użycia języka powinna ją w związku z tym zastąpić? 124 7.9. Podsumowanie 128 ZAKOŃCZENIE 129 SUMMARY: On the development of foreign language didactics as a scientific discipline 131 SPIS LITERATURY 133 WYJAŚNIENIE WAŻNIEJSZYCH TERMINÓW 138 INDEKS 141

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
  • ISBN

    9788323514121
  • Autor

    Maria dakowska
  • Wydawnictwo

    Wydawnictwa uniwersytetu warszawskiego
  • Ilość stron

    259
  • Rok wydania

    2014
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • O rozwoju dydaktyki języków obcych jako dyscypliny naukowej (sklep TaniaKsiazka.pl)
    10,80 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu
  • O rozwoju dydaktyki języków obcych jako dyscypliny naukowej (sklep TaniaKsiazka.pl)
    15,87 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 2 promocyjnych ofert w cenach od 10,80 zł do 15,87 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla O rozwoju dydaktyki języków obcych jako dyscypliny naukowej - Maria Dakowska. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki

  • Kontakt ze Źródłem Kroniki Akaszy. Kwantowa Moc Uzdrawiania. Księga 5

    Zobacz w sklepie Kontakt ze Źródłem Kroniki Akaszy. Kwantowa Moc Uzdrawiania. Księga 5
    Kronika Akaszy to energetyczne Pole danych Wszechświata, w którym zanurzone jest wszystko co istnieje, przeszłość, przyszłość i teraźniejszość....
    38,87 zł
  • Literat Kartkówki. edukacja polonistyczna i matematyczna. klasa 1

    Zobacz w sklepie Literat Kartkówki. edukacja polonistyczna i matematyczna. klasa 1
    Tytuł Kartkówki. Edukacja polonistyczna i matematyczna. Klasa 1 Podtytuł Materiały edukacyjne Autor Beata Guzowska Język polski Wydawnictwo Literat...
    2,85 zł
  • Uzdrowienie miłosierdziem Bożym

    Zobacz w sklepie Uzdrowienie miłosierdziem Bożym
    W konferencji dotykamy Biblijnej wizji Bożego Miłosierdzia, Starego i Nowego Testamentu, ze szczególnym uwzględnieniem Bożego Miłosierdzia w...
    15,11 zł
  • Priorytety polityki zagranicznej Królestwa Arabii Saudyjskiej

    Zobacz w sklepie Priorytety polityki zagranicznej Królestwa Arabii Saudyjskiej
    Priorytety polityki zagranicznej Królestwa Arabii Saudyjskiej w latach 2011–2023 autorstwa Marcina Styszyńskiego to szczegółowa analiza kierunków...
    11,40 zł
  • Siłownie okrętowe cz. II Instalacje okrętowe

    Zobacz w sklepie Siłownie okrętowe cz. II Instalacje okrętowe
    Podręcznik Mariusza Giernalczyka i Zygmunta Górskiego pt. „Siłownie okrętowe”, cz. II, „Instalacje okrętowe”, stanowi część dwutomowego wydawnictwa...
    18,05 zł
  • Literat Zdrowe odżywianie. przepisy antynowotworowe

    Zobacz w sklepie Literat Zdrowe odżywianie. przepisy antynowotworowe
    Poznaj leczniczą moc jedzenia. W tym poradniku wyszukasz ergonomiczne rady, jak zdrowo się odżywiać i uniemożliwiać rakowi, stosując odpowiednią...
    2,18 zł
  • Droga w nieznane

    Zobacz w sklepie Droga w nieznane
    cykl opowiadań „Droga w nieznane" demonstruje w skrócie na przykładzie rodziny autorki jak wyglądały zsyłki Polaków na Syberię w 1936 roku z...
    7,56 zł
  • Origami dla dzieci. samoloty. cuda z papieru

    Zobacz w sklepie Origami dla dzieci. samoloty. cuda z papieru
    Origami to sztuka składania papierowych figurek bez pomocy nożyczek i kleju, będąca wyśmienitą zabawą dla dzieci i dorosłych Dowiedz się, jak...
    6,81 zł
  • Bajki ortograficzne

    Zobacz w sklepie Bajki ortograficzne
    Tytuł Bajki ortograficzne Autor Beata Guzowska Język polski Wydawnictwo Literat ISBN 978-83-8114-727-9 kolekcja Nauka i zabawa Rok wydania 2020...
    1,89 zł
  • Królowa rozproszeń

    Zobacz w sklepie Królowa rozproszeń
    Czy władasz kraina bałaganu i chaosu? Chcesz się poddać i wrzucić dotychczasowy plan dnia do lochu? Jeśli tak, to możesz tytułować się królową...
    44,56 zł
  • Antropologia kulturowa. Część II

    Zobacz w sklepie Antropologia kulturowa. Część II
    Druga część podręcznika Antropologia kulturowa, zatytułowana:”Kultura obyczajowa początku XXI wieku” prezentuje proces zmian i ciągłości w kulturze...
    28,50 zł
  • Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły

    Zobacz w sklepie Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły
    Niniejsza publikacja wnosi wyraźny wkład w toczący się dialog na temat wprowadzenia do szkół edukacji medialnej jako przedmiotu. Demonstruje...
    23,75 zł