Zdjęcia produktu


Marketing terytorialny w ujeciu relacyjnym, AZ#0658402FEB/DL-ebwm/pdf (Wawrzyniec Rudolf)

(2016 / 272 / Uniwersytetu Łódzk Wydawnictwo / Rudolf Wawrzyniec / 9788380882904)
E-booki Wawrzyniec Rudolf
Dostepność na dzień 26.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

22,89 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 22,89 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Marketing terytorialny w ujeciu relacyjnym, AZ#0658402FEB/DL-ebwm/pdf

Tytuł Marketing terytorialny w ujeciu relacyjnym Autor Wawrzyniec Rudolf Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-8088-290-4 Rok wydania 2016 Łódź Wydanie 1 ilość stron 272 Format pdf Spis treści Wstęp 9

Rozdział 1. Ewolucja zarządzania publicznego w kierunku relacyjnym 19
1.1. Różnice pomiędzy zarządzaniem w sektorze publicznym i prywatnym 20
1.2. Ewolucja zarządzania publicznego w kierunku otwartości organizacji 23
1.2.1. Model biurokratyczny (Public Administration – PA) 25
1.2.2. Świeże zarządzanie publiczne (New Public Management – NPM) 27
1.2.3. Współrządzenie publiczne (Public Governance – PG) 30
1.3. Partnerskie zarządzanie publiczne 35
1.4. Podsumowanie 38

Rozdział 2. Marketing terytorialny w ujęciu transakcyjnym i relacyjnym 41
2.1. Marketing w sektorze publicznym 42
2.1.1. Sektor publiczny a rynek w badaniach naukowych 42
2.1.2. Kierunki rozwoju marketingu w sektorze publicznym 47
2.2. Geneza i rozwój marketingu terytorialnego 50
2.2.1. Geneza marketingu terytorialnego 50
2.2.2. Typologia podejść badawczych w marketingu terytorialnym 51
2.2.3. Rozwój marketingu terytorialnego w Polsce 54
2.3. Marketing relacji w sektorze przedsiębiorstw 57
2.3.1. Rozwój marketingu relacji w sektorze przedsiębiorstw 57
2.3.2. Marketing interesariuszy jako nowy wymiar marketingu relacji 66
2.4. Marketing relacji w sektorze publicznym 71
2.5. Podsumowanie 74

Rozdział 3. Rozwój relacji międzyorganizacyjnych w sektorze publicznym 77
3.1. Rola partnerstwa w rozwoju terytorialnym 78
3.2. Rodzaje relacji międzyorganizacyjnych i ich rozwój 84
3.3. Teorie opisujące współdziałanie międzyorganizacyjne 91
3.3.1. Teoria zależności od zasobów (resource dependency theory) 92
3.3.2. Teoria zamiany relacyjnej (relational exchange theory) 94
3.3.3. Teoria kosztów transakcyjnych (transaction cost theory) 95
3.4. Typologie współdziałania międzyorganizacyjnego 97
3.4.1. Typy i wymiary relacji partnerskich 97
3.4.2. Relacje międzyorganizacyjne w warunkach polskich samorządów województw 99
3.5. Podsumowanie 103

Rozdział 4. Metodyka badań empirycznych 105
4.1. Przesłanki prowadzonych badań i założenia badawcze 107
4.2. Operacjonalizacja pojęć 109
4.3. Uzasadnienie wyboru wielokrotnego studium przypadku jako metody badań 114
4.4. Etapy badania oraz wykorzystywane metody i narzędzia badawcze 116
4.4.1. Studia literaturowe i analiza bibliometryczna (etap 1) 117
4.4.2. Badania eksploracyjne (etap 2) 118
4.4.3. Badanie relacji region–miasto (etap 3) 127
4.5. Podsumowanie 133

Rozdział 5. Organizacja terytorialna i jej relacje z interesariuszami instytucjonalnymi w kontekście prowadzenia polityki rozwoju – wyniki badań empirycznych 135
5.1. Ocena otwartości organizacji terytorialnej i jej interesariuszy instytucjonalnych w opinii menedżerów 136
5.1.1. Otwartość organizacji terytorialnej (urzędu marszałkowskiego) i jej interesariuszy instytucjonalnych w ocenie badanych menedżerów 137
5.1.2. Identyfikacja partnerów do współpracy dla organizacji terytorialnej na szczeblu regionu 143
5.1.3. Badanie otwartości organizacji terytorialnej metodą „nieodgadniony klient" (mystery client) 145
5.2. Czynniki wpływające na współpracę zewnętrzną organizacji terytorialnej 148
5.2.1. Czynniki skłaniające do współpracy i utrudniające współpracę 149
5.2.2. Czynniki charakteryzujące współpracę organizacji terytorialnej z podmiotami publicznymi 153
5.2.3. Czynniki znamionujące współpracę organizacji terytorialnej z partnerami niepublicznymi 162
5.2.4. Pożądane atrybuty publicznego i niepublicznego partnera do współpracy 165
5.3. Specyfika relacji organizacji terytorialnej na szczeblu regionu z lokalnymi JST 168
5.3.1. Obszary merytoryczne we współdziałaniu samorządu województwa z lokalnymi JST 168
5.3.2. Ocena zaangażowania kierownictwa organizacji terytorialnej we współdziałanie z lokalnymi JST i ocena charakterystycznych propozycji usprawnień tego cyklu 170
5.3.3. Współpraca zarządu województwa z podmiotami instytucjonalnymi w ocenie interesariuszy instytucjonalnych 172
5.3.4. Postawy menedżerów publicznych wobec propozycji ułatwiania procesu współdziałania region–lokalne JST 177
5.4. Podsumowanie i interpretacja wyników badań 179

Rozdział 6. Współdziałanie regionu i miasta w marketingowych procesach pozyskiwania przenośnych czynników wzrostu – wyniki badań empirycznych 185
6.1. Rola miast i regionów w dysponowaniu zasobami 186
6.2. Klasyfikacja regionów ze względu na udział stolicy w zasobach regionu ogółem 188
6.3. Oceny potencjału stolicy w regionie z perspektywy efektowności inwestycyjnej, turystycznej i akademickiej 191
6.3.1. Rola stolicy w regionie na rynku inwestycyjnym 191
6.3.2. Rola stolicy w regionie na rynku turystycznym 194
6.3.3. Rola stolicy w regionie na rynku akademickim 197
6.3.4. Zasoby stolicy w regionie w ujęciu syntetycznym 199
6.4. Ocena współdziałania pomiędzy regionem a miastem w zakresie realizacji procesów marketingowych 205
6.4.1. Kryteria oceny i ich wagi 206
6.4.2. Ocena subiektywna współdziałania dokonana poprzez menedżerów relacji 206
6.4.3. Miary obiektywne współdziałania 209
6.5. Zestawienie wyników badań i ich interpretacja 214

Zakończenie 219
Bibliografia 225
Summary 235
Załączniki 241
Spis tabel, rysunków i załączników 265
Od Redakcji 271

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Wawrzyniec Rudolf
  • ISBN

    9788380882904
  • Autor

    Rudolf wawrzyniec
  • Wydawnictwo

    Uniwersytetu łódzk wydawnictwo
  • Ilość stron

    272
  • Rok wydania

    2016
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Marketing terytorialny w ujeciu relacyjnym (sklep TaniaKsiazka.pl)
    22,89 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 22,89 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Marketing terytorialny w ujeciu relacyjnym, AZ#0658402FEB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki