Tytuł Biznes w kulturze – kultura w biznesie Autorzy Anna Kwiecień, Beata Reformat Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ISBN 978-83-7875-299-8 Rok wydania 2016 Katowice ilość stron 142 Format pdf Spis treści Wstęp 7
Rozdział I
Kultura jako wartość i wartości w kulturze. Perspektywa biznesu (Barbara Pabian) 9
1.1. Kultura – geneza pojęcia 9
1.2. Wartości kulturowe 11
1.3. Wartość kulturowa a wartość ekonomiczna 13
1.4. Wartości kultury narodowej 14
1.5. Różnice kulturowe w biznesie międzynarodowym 15
Rozdział II
Rola uniwersytetów w kształtowaniu kultury – współczesne wyzwania (Anna Kwiecień) 19
2.1. Znaczenie kultury 20
2.2. Rola i funkcje uniwersytetu 21
Rozdział III
Implementacja Strategii Rozwoju Kultury Katowice 2020+ w świetle wyników badań empirycznych (Anna Dewalska-Opitek) 27
3.1. Zarządzanie strategiczne w sferze kultury 28
3.2. Strategia Rozwoju Kultury Katowice 2020+ 30
3.3. Zakres stosowania Strategii Rozwoju Kultury Katowice 2020+ przez instytucje kultury – wyniki badań bezpośrednich 33
Rozdział IV
Koncepcja Lean Management w publicznych instytucjach kultury – przesłanki i bariery wdrażania (Justyna Maciąg) 48
4.1. Istota koncepcji Lean Management w organizacjach publicznych 50
4.2. Lean Management w publicznych instytucjach kultury – uwarunkowania wdrażania 56
Rozdział V
Wybrane problemy zarządzania projektami kultury (Agnieszka Ślusarczyk) 61
5.1. Zalety i wady realizacji projektów kultury 62
5.2. Uwarunkowania decydujące o sukcesie projektów kultury 63
5.3. Metody i techniki zarządzania projektami kultury 64
Rozdział VI
Unijne dofinansowanie kultury jako szansa na rozwój biznesu kreatywnego (Beata Reformat) 69
6.1. Kreatywność i biznes kreatywny w kulturze − relacja i znaczenie pojęć 69
6.2. Dofinansowanie sektora kultury – wybrane przykłady programów unijnych 75
Rozdział VII
Finansowanie jednostek kultury w warunkach globalnego kryzysu finansowego (Aleksandra Nocoń) 81
7.1. Kultura a kryzys – rozważania teoretyczne 82
7.2. Finansowanie instytucji kultury – analiza oraz ocena 83
7.3. Globalny kryzys finansowy a działalność jednostek kultury 92
Rozdział VIII
Sponsoring kultury jako forma jej finansowania poprzez banki, a także podmioty sektora usług turystycznych – analiza wybranych przypadków (Małgorzata Kieżel, Joanna Wiechoczek) 94
8.1. Istota sponsoringu, jego atrybuty i klasyfikacja 95
8.2. Przesłanki rozwoju sponsoringu kultury 99
8.3. Cele sponsoringu w komunikacji marketingowej i jego rola w budowaniu firmy banków oraz przedsiębiorstw turystycznych 103
8.4. Finansowanie kultury i jej główne źródła 106
8.5. Fundacje bankowe jako podmioty wspierające kulturę 111
8.6. Działania banków z obszaru sponsoringu – case research 115
8.7. Aktywności firm usług turystycznych w sferze sponsoringu – case research 119
Bibliografia 127
Spis rysunków 137
Spis tabel 139
Spis wykresów 141
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Biznes w kulturze - kultura w biznesie. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.