Książka zwiera na pewno wyraźne treści naukowe, gdyż podnosi problem istnienia człowieka w stosunku do przeróżnych mediów, w tym historycznych, aż do czasów mediów elektronicznych. Tekst jest też prawidłowym historycznym przeglądem poglądów myślicieli, którzy nawiązywali do medium, nawet jeśli nie używali tego pojęcia. Analiza, jaką podejmuje Wacław Branicki, pokazuje, jak uniwersalne i ważne w antropologii filozoficznej jest medium. Autor analizuje m.in. Interesującą myśl o wielowarstwowości świadomości, co wynika z procesualności występowaniu. Jest to jeden z najważniejszych tematów książki, gdyż na tle transcendentalizmu łączy się w nim zagadnienie medium z problematyką istnienia. Z recenzji dr. Hab. Michała Ostrowickiego [Sidey Myoo] Autor podejmuje problemy fundamentalne, ale także nad wyraz aktualne: wskazuje, bada i analizuje różnorakie związki, zależ noś ci i relacje na styku mediów, komunikacji, podmiotowości, toż samości, autentyczności, informacji i wiedzy, eksponując przy tym rolę intensywności epistemicznej i epistemologicznej w rozbijaniu i scalaniu, a w konsekwencji ewolucji autentyczności osobowej. Jednocześnie atrakcyjnie i kompetentnie określa rolę medialności i mediów w jej konstytuowaniu. Autor rozpatruje tę problematykę w aspekcie ontologicznym, epistemologicznym i aksjologicznym; ostatecznie wymiar etyczny okazuje się najważniejszy: odpowiedzialność - za Drugiego i samoodpowiedzialność - za siebie to kolejne kluczowe pojęcia monografii. Opublikowanie książki Wacława Branickiego może stać się pokaźnym, zauważonym i szeroko komentowanym wydarzeniem, przynajmniej dla dość już szerokiego i stale poszerzającego się kręgu osób profesjonalnie zainteresowanych problematyką medialności. Piszę o "wydarzeniu pokaźnym", bowiem praca doktora Branickiego pozytywnie uwydatnia się głębią, szerokością i oryginalnością ujęcia tych niełatwych, a przecież naprawdę ważnych i - jak sądzę - wciąż zyskujących na randze problemów. Z recenzji dr. Hab. Jana Pleszczyńskiego
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Autentyczność osobowa a medialność, A1048C5FEB. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.