Tytuł postępowa bankowość internetowa. Bank Web 2.0 Autorzy Emil Ślązak, Elżbieta Guzek Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-5280-2 Rok wydania 2012 liczba stron 224 Format pdf Spis treści O autorach str. 7
Wprowadzenie str. 9
1. Bankowość internetowa - istota i kierunki rozwoju str. 15
1. 1. Koncepcja bankowości internetowej str. 15
1. 2. Przesłanki rozwoju internetowych usług bankowych str. 23
1. 3. Cykl ewolucji bankowości internetowej str. 31
1. 4. Modelowe etapy rozwoju bankowości internetowej str. 33
2. Determinanty popytowe bankowości internetowej str. 37
2. 1. Uwarunkowania rozwoju bankowości internetowej na świecie str. 37
2. 2. Determinanty socjologiczne str. 40
2. 3. Determinanty behawioralne str. 47
2. 4. Profil klienta bankowości internetowej w świetle badań empirycznych str. 54
3. Koncepcja Internetu w modelu Web 2. 0 str. 57
3. 1. Web 2. 0 jako nowy wymiar Internetu str. 57
3. 2. Megatrendy w rozwoju Internetu str. 64
3. 3. Uwarunkowania technologiczne Web 2. 0 str. 67
3. 4. Uwarunkowania ekonomiczne Web 2. 0 str. 68
3. 5. Uwarunkowania instytucjonalno-prawne Web 2. 0 str. 69
3. 6. Uwarunkowania społeczno-demograficzne Web 2. 0 str. 72
3. 6. 1. Segmentacja behawioralna i psychograficzna str. 72
3. 6. 2. Profil prosumenta str. 73
3. 6. 3. Pokolenia X, Y i Z a konsumenci bankowości internetowej str. 75
4. Aplikacje Web 2. 0 w bankowości internetowej str. 82
4. 1. Bankowość internetowa kreowana poprzez klientów (user-generated banking) str. 82
4. 2. Aplikacje społecznościowe (social software) w bankowości internetowej str. 87
4. 2. 1. Istota aplikacji społecznościowych str. 87
4. 2. 2. Blog banking (bloggig) str. 90
4. 2. 3. Mikroblogi (mikroblogging) str. 95
4. 2. 4. Bankowe fora dyskusyjne (Internet forum) str. 99
4. 2. 5. Strony internetowe wiki str. 102
4. 2. 6. Serwisy otwartej innowacji (crowdsourcing) str. 106
4. 2. 7. Syndykacja internetowa (Web syndication) str. 111
4. 2. 8. Podkasty (podcasting) str. 115
4. 2. 9. Widżety (Web widgets) str. 118
4. 2. 10. Folksonomia i chmurki tagów (tag clouds) str. 119
4. 2. 11. Zakładki społecznościowe (social bookmarking) str. 123
4. 2. 12. Serwisy społecznościowe (Facebook, YouTube banking) str. 126
4. 2. 13. Pełna wirtualizacja banku Web 2. 0 str. 140
4. 3. Nowy paradygmat relacji banku z klientami - model diamentu str. 143
5. Bankowość internetowa Web 2. 0 - aspekty technologiczne str. 147
5. 1. Istota "architektury uczestnictwa" str. 147
5. 2. Hybrydowa witryna internetowa (mash-up) str. 150
5. 3. Aplikacje RIA (Rich Internet Application) str. 154
5. 4. Metody organizacji interfejsu użytkownika serwisu bankowego str. 157
5. 4. 1. Personalizacja serwisu obsługi str. 157
5. 4. 2. Agregacja kont (account aggregation) str. 161
5. 4. 3. Formularze interaktywne (Web application) str. 164
5. 4. 4. Komunikatory internetowe rodzaju Skype str. 166
5. 4. 5. Internetowe serwisy rekomendujące str. 168
5. 4. 6. Serwisy finansów osobistych - PFM (Personal Finance Management) str. 178
5. 5. Finanse społecznościowe dla pokoleń Y i Z str. 182
5. 6. Usługi społecznościowe dla pokolenia baby boomers str. 186
Zakończenie str. 195
Aneks. Wybrane definicje pojęcia bankowości elektronicznej str. 199
Bibliografia str. 203
Indeks str. 217
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Innowacyjna bankowość internetowa. bank web 2.0 Emil ślązak, elżbieta guzek. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.