Tytuł Konkurencja na rynku lotniczych przewozów pasażerskich w warunkach globalizacji Autor Joanna Hawlena Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ISBN 978-83-7246-723-2 Rok wydania 2012 Katowice Wydanie 1 liczba stron 328 Format pdf Spis treści Wstęp 7 Rozdział 1. Proces globalizacji w światowej gospodarce 15 1.1. Globalizacja i jej rynkowe znaczenie 15 1.2. Podstawowe uwarunkowania procesu globalizacji 28 1.3. Motywy, czynniki i instrumenty globalizacji a rynek 34 1.4. Globalizacja w sektorze usług lotniczych 40 1.5. Sojusze strategiczne, umowy code-share, fuzje i przejęcia 47 1.5.1. Sojusze strategiczne w sektorze transportu lotniczego 47 1.5.2. Umowy code-share jako narzędzie rozwoju rynku przewozów lotniczych 56 1.5.3. Fuzje i przejęcia 61 1.6. Negatywne skutki globalizacji 65 Rozdział 2. Konkurencja jako wyznacznik relacji rynkowych w transporcie lotniczym 73 2.1. Wyzwania konkurencyjne w globalnym otoczeniu rynkowym 73 2.2. Rywalizacja oparta na poziomie i potencjale konkurencyjności 85 2.3. Rodzaje konkurencji i sposoby jej zastosowania 104 2.4. Dobór instrumentów konkurowania 112 2.5. Strategia konkurencji w przedsiębiorstwie usługowym 116 2.6. Konkurencja na rynku pasażerskich usług lotniczych 128 2.7. Przewaga konkurencyjna miarą pozycji rynkowej 133 Rozdział 3. Relacje na światowym rynku pasażerskich przewozów lotniczych 139 3.1. Lotnicze przewozy pasażerskie w uwarunkowaniach globalnych 139 3.2. Deregulacja i liberalizacja a poziom konkurencji 160 3.3. Skuteczność lotniczych przewozów pasażerskich 171 3.4. Optymalizacja kosztów a produktywność przewozów pasażerskich 188 3.5. Polski rynek lotniczych przewozów pasażerskich 201 3.5.1. Polski rynek usług lotniczych jako element rynku światowego 201 3.5.2. Konkurencja na polskim rynku pasażerskich przewozów lotniczych w warunkach deregulacji i liberalizacji 215 3.6. Nowa jakość w rynkowych relacjach partnerskich 226 Rozdział 4. Koncepcje rozwoju rynku pasażerskich przewozów lotniczych w warunkach globalizacji 233 4.1. Badania rynkowe w procesie rozwoju pasażerskich usług lotniczych 233 4.2. Stymulatory popytu na usługi lotnicze 240 4.3. Orientacja marketingowa przedsiębiorstw lotniczych 249 4.4. Segmentacja i pozycjonowanie usług lotniczych 265 4.5. Programy lojalnościowe na rynku usług lotniczych 279 4.6. Przewidywane zmiany na rynku pasażerskich przewozów lotniczych 286 4.7. Prognozy rozwoju rynku pasażerskich przewozów lotniczych 294 4.7.1. Światowy rynek pasażerskich przewozów lotniczych 294 4.7.2. Polski rynek pasażerskich przewozów lotniczych 302 Zakończenie 305 Literatura 309 Spis rysunków 325 Spis tabel 328
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Konkurencja na rynku lotniczych przewozów pasażerskich w warunkach globalizacji. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.