Tytuł Systemy zarządzania jakością w procesie lokalizacji i pozyskiwania wiedzy w organizacjach budujejących oprogramowanie Autor Karol Chrabański Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ISBN 978-83-7246-791-1 Rok wydania 2012 Katowice Wydanie 1 ilość stron 260 Format pdf Spis treści WSTĘP 9
Rozdział 1. ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W ORGANIZACJACH generujeJĄCYCH OPROGRAMOWANIE (OWO) 19
1.1. Specyfika oprogramowania i organizacji wytwarzającej je 19
1.2. System zarządzania jakością (SZJ) w OWO 28
1.2.1. Aspekt funkcjonalny SZJ 29
1.2.2. Aspekt procesowy SZJ 31
1.2.3. Aspekt instrumentalny SZJ 32
1.2.4. Aspekt instytucjonalny SZJ 36
Rozdział 2. SYSTEMY ZARZĄDZANIA WIEDZĄ (SZW) JAKO KONCEPCJA ZARZĄDZANIA ORGANIZACJAMI budujeJĄCYMI OPROGRAMOWANIE 44
2.1. Aspekt poręczny SZW 44
2.2. Aspekt procesowy SZW 55
2.3. Aspekt instrumentalny SZW 56
2.4. Aspekt instytucjonalny SZW 58
Rozdział 3. WZAJEMNE RELACJE pomiędzy SYSTEMAMI ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ I WIEDZĄ W ORGANIZACJACH tworzyJĄCYCH OPROGRAMOWANIE I ICH PRZEŁOŻENIE NA KONCEPCJE BUDOWY SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA WIEDZĄ DLA ORGANIZACJI budujeJĄCYCH OPROGRAMOWANIE, STOSUJĄCYCH SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ 63
3.1. Wzajemne relacje pomiędzy SZJ a SZW w OWO 63
3.2. Koncepcja budowy SZW dla OWO stosujących SZJ 82
3.2.1. Podział procesów SZJ 82
3.2.2. Opracowanie założeń modelu semantycznego prezentacji wymagań normy ISO 9001:2000 i zaleceń ISO/IEC 90003:2004 84
Rozdział 4. MODEL SEMANTYCZNY POSZCZEGÓLNYCH cyklÓW SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ 87
4.1. Procesy główne – realizacja wyrobu. Projektowanie i rozwój 87
4.2. Procesy główne – realizacja wyrobu. Informacje wejściowe do projektowania i rozwoju. Dane wyjściowe z projektowania 92
4.3. Procesy główne – realizacja wyrobu. Przegląd, weryfikacja, walidacja, nadzorowanie zmian w projektowaniu i rozwoju 95
4.4. Opracowanie mapy poszczególnych procesów z uwzględnieniem założeń modelu 101
4.5. Opracowanie potencjalnych decyzji jako sposobu lokalizowania wiedzy 105
4.6. Zdefiniowanie części wiedzy SZW 113
4.7. Wybrane narzędzia pozwalające na realizację nowych form organizacji w OWO stosujących SZW traktowany jako osnowa SZJ 115
4.7.1. Opracowanie i utrzymanie bazy wiedzy 119
4.7.2. Rekonstrukcja procesu 120
4.7.3. Odtworzenie profilu szefa projektu 121
4.7.4. Opracowanie map wiedzy 122
Rozdział 5. WERYFIKACJA MODELU SEMANTYCZNEGO INTERPRETACJI NORM ISO/IEC 90003:2004 WRAZ Z UWZGLĘDNIENIEM HIERARCHI I poziomów OPISU WIEDZY 123
5.1. Założenia badania empirycznego 123
5.1.1. Koncepcja badania empirycznego 123
5.1.2. Schemat badań empirycznych 129
5.1.3. Rygory prowadzenia badań case study 130
5.1.4. Istota studium przypadku 133
5.2. Studia przypadków 138
ZAKOŃCZENIE 165
ZAŁĄCZNIK 173
Tabele 175
Rysunki 205
LITERATURA 239
SPIS TABEL 255
SPIS RYSUNKÓW 256
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Systemy zarządzania jakością w procesie lokalizacji i pozyskiwania wiedzy w organizacjach wytwarzających oprogramowanie. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.