Tytuł Controlling procesów narzędziem poprawy wyników organizacji Autor Ewa Czyż-Gwiazda Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ISBN 978-83-7875-166-3 Rok wydania 2013 Katowice Wydanie 1 ilość stron 215 Format pdf Spis treści WSTĘP 9 ROZDZIAŁ 1. CONTROLLING cyklÓW I JEGO ZNACZENIE DLA ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM 13 1.1.Orientacja procesowa, a także zarządzanie procesami w dorobku literatury 13 1.1.1. Rewolucja przemysłowa 13 1.1.2. Koncentracja na procesach w Total Quality Management 17 1.1.3. Procesy w Business Process Reengineering 17 1.1.4.Utrwalanie doskonałości operacyjnej przez technologie informatyczne 20 1.1.5. Konkurencja oparta na procesach 21 1.2. Źródła rozwoju controllingu 27 1.2.1. Korzenie controllingu w Stanach Zjednoczonych Ameryki 33 1.2.2. Rozwój controllingu w Europie Zachodniej 37 1.2.3. Początki rozwoju controllingu w Polsce 40 1.3. Geneza controllingu procesów 42 1.3.1. Etymologia pojęcia controllingu 42 1.3.2. Zakres zadań, uprawnień i odpowiedzialności controllera 47 1.3.3. Wyłonienie się controllingu procesów 52 1.3.4. Relacja między orientacją procesową, zarządzaniem procesami biznesowymi i controllingiem procesów 56 ROZDZIAŁ 2. CONTROLLING procesÓW A ŁAŃCUCH TWORZENIA WARTOŚCI 62 2.1. Koncepcja łańcucha tworzenia wartości oraz zarządzania łańcuchem wartości 62 2.1.1. Koncepcja łańcucha tworzenia wartości 62 2.1.2. Właściwości łańcucha wartości oraz powiązania w łańcuchu 67 2.1.3. Klasyfikacja rodzajów łańcucha wartości 72 2.2. Funkcjonowanie systemu controllingu procesów 75 2.2.1. Controlling procesów w organizacji 75 2.2.2. Faza identyfikacji procesów biznesowych i właścicieli procesów 84 2.2.3. Faza analizy 92 2.2.4. Faza koncepcji/konsolidacji 94 2.2.5. Faza implementacji i ciągłe doskonalenie 95 2.3. Pomiar finansowych i pozafinansowych wyników organizacyjnych w organizacjach zorientowanych procesowo 101 2.3.1. Sposoby pomiaru wyników organizacyjnych 101 2.3.2. Model pomiaru wyników organizacyjnych według Balanced Scorecard 106 2.3.3. Rozmiary wyników organizacyjnych i ich zmienne w łańcuchu tworzenia wartości 111 ROZDZIAŁ 3. CONTROLLING cyklÓW W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH – BADANIA JAKOŚCIOWE 113 3.1. Podstawy metodologiczne badań empirycznych 113 3.2. Metodyka badań jakościowych 114 3.2.1. Zdefiniowanie i zaprojektowanie badania 115 3.2.2. Wybór przypadków – celowy dobór obiektów do badań 116 3.2.3. Gromadzenie danych i ich analiza 118 3.3. Wyniki badań empirycznych – opis przypadków 120 3.3.1. Studium przypadku A 120 3.3.2. Studium przypadku B 130 3.4. Wyniki przeprowadzonych badań jakościowych 138 3.4.1. Wyniki analizy poszczególnych studiów przypadków 139 3.4.2. Podsumowanie „poprzecznej" analizy studiów przypadków 143 3.5. Wnioski z badań jakościowych i implikacje do dalszych badań 147 ROZDZIAŁ 4. CONTROLLING procesÓW W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH – BADANIA ILOŚCIOWE 150 4.1. Metodyka badań ilościowych 150 4.1.1. Model badawczy i hipotezy badawcze 151 4.1.2. Narzędzie badawcze i próba badawcza 152 4.1.3. Gromadzenie i weryfikacja materiału empirycznego 154 4.2. Analiza skategoryzowanych danych 154 4.2.1. Charakterystyka próby badawczej 154 4.2.2. Weryfikacja teoretycznego modelu controllingu procesów oraz pomiar jego empirycznych komponentów w badanych organizacjach 159 4.2.3. Weryfikacja teoretycznego modelu wyników organizacyjnych w badanych organizacjach 175 4.2.4. Zależność pomiędzy controllingiem procesów a wynikami organizacyjnymi 182 4.3. Ograniczenia przeprowadzonych badań ilościowych, a także przesłanki dla dalszych badań 186 ZAKOŃCZENIE 189 ZAŁĄCZNIK 193 BIBLIOGRAFIA 197 SPIS RYSUNKÓW 211 SPIS TABEL 214
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Controlling procesów narzędziem poprawy wyników organizacji. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.